Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Επίδραση του NLP και η χρήση του στην αποτελεσματικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων |
Εναλλακτικός τίτλος |
NLP impact and leveraging it to strengthen the effectiveness of Greek firms |
Δημιουργός |
Χριστοδούλου, Μαρία-Βασιλική |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Σιώμκος, Γεώργιος Καρδαράς, Δημήτριος Ιωαννίδης, Αντώνιος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
90σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10140 |
Περίληψη |
NLP is a relatively new phenomenon that deals with "... the formed connections between inner experience, language and behavior". Lately, it’s been observed that organizations have realized that understanding human behavior contributes to the leaders’ success. At the same time, several studies have found that the use of NLP can equip professionals with effective interpersonal communication skills to address this need and make organizations more effective. We conducted the present study in order to evaluate the impact of the practices on major business functions and map it based on specific dimensions. The aim is to provide a bridge between academic findings and the views and experiences of market participants.After an extensive literature review, four of the most important business pillars on which NLP practices have the greatest impact were identified: sales/negotiations, communication, mental resilience, and creative thinking. To achieve the objectives of the study, an electronic questionnaire was developed to collect empirical data regarding the views of executives and employees of companies in Greece with familiarity with NLP methods. The final sample consists of 60 people. To calculate the most important pillar of NLP in Greek companies, the AHP methodology was used in order to classify the importance of the results of each pillar in relation to the others. Also, by applying Point-Biserial Correlation, we sought to investigate whether the background of the participants determines their responses on the issues under consideration. Some of the key findings are the existence of a relatively weak relationship between the participants' role in the companies they work in and how they evaluate their perceptions of the impact of NLP on organizational effectiveness. There was also an impotent correlation between the participants' level of experience and their evaluation. A more significant role was estimated to be played by the size of the company. Το NLP είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο το οποίο ασχολείται με "... τις διαμορφωμένες συνδέσεις μεταξύ της εσωτερικής εμπειρίας, της γλώσσας και της συμπεριφοράς”. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται πως οι οργανισμοί συνειδητοποίησαν ότι η κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς συμβάλει στην επιτυχία των ηγετών. Παράλληλα, αρκετές μελέτες διαπίστωσαν ότι η χρήση του NLP μπορεί να εξοπλίσει επαγγελματίες με αποτελεσματικές δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η ανάγκη και να γίνουν οι οργανισμοί αποτελεσματικότεροι. Αποφασίστηκε η διεξαγωγή της παρούσας μελέτης προκειμένου να αξιολογηθεί η επίδραση των πρακτικών στις σημαντικότερες επιχειρησιακές λειτουργίες και να την χαρτογραφήσουμε βάσει συγκεκριμένων διαστάσεων. Στόχος είναι να αποτελέσει γέφυρα μεταξύ των ακαδημαϊκών πορισμάτων και των απόψεων και εμπειριών των συμμετεχόντων στην αγορά.Έπειτα από εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση, επισημανθήκαν τέσσερις από τους πιο σημαντικούς επιχειρησιακούς πυλώνες στους οποίους οι πρακτικές NLP έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση: Πωλήσεις/Διαπραγματεύσεις, Επικοινωνία, Ψυχική Ανθεκτικότητα και Δημιουργική Σκέψη. Για την επίτευξη των στόχων της μελέτης, αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, για τη συλλογή εμπειρικών δεδομένων αναφορικά με τις απόψεις στελεχών και εργαζομένων επιχειρήσεων στην Ελλάδα με εξοικείωση στις μεθόδους και αποτελέσματα του NLP. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 60 άτομα . Για τον υπολογισμό του πιο σημαντικού πυλώνα NLP στις ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογία Analytical Hierarchical Process προκειμένου να ταξινομηθεί η σημαντικότητα των αποτελεσμάτων του κάθε πυλώνα σε σχέση με τους υπολοίπους. Επίσης, εφαρμόζοντας Point-Biserial Correlation, επιδιώξαμε να ερευνήσουμε κατά πόσο το υπόβαθρο των συμμετεχόντων καθορίζει τις απαντήσεις τους πάνω στα εξεταζόμενα θέματα. Ορισμένα από τα βασικά ευρήματα είναι η ύπαρξη μιας σχετικά ανίσχυρης σχέσης μεταξύ του ρόλου των συμμετεχόντων στις επιχειρήσεις που εργάζονται και του τρόπου αξιολόγησής τους αναφορικά με την επίδραση του NLP στην οργανωσιακή αποτελεσματικότητα. Ανίσχυρη επίσης ήταν η συσχέτιση του βαθμού εμπειρίας των συμμετεχόντων με την εκάστοτε αξιολόγησή τους. Πιο σημαντικό ρόλο υπολογίστηκε να διαδραματίζει το μέγεθος της εταιρείας. |
Λέξη κλειδί |
Μέθοδοι Πυλώνες νευρογλωσσικού προγραμματισμού Νευρογλωσσικός προγραμματισμός Ανθρώπινο δυναμικό Neuro-linguistic programming Methods Pillars of Neuro-Linguistic Programming Human resources |
Διαθέσιμο από |
2023-03-05 19:01:03 |
Ημερομηνία έκδοσης |
23-01-2023 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2023-03-05 19:01:03 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |