Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Μελέτη της διείσδυσης των ηλεκτρονικών τροπών πληρωμής στο online λιανεμπόριο |
Εναλλακτικός τίτλος |
Study of the digital payment methods in the online retail in Greece |
Δημιουργός |
Ζάββα, Μαρία |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Πουλούδη, Αθανασία Βρεχόπουλος, Αδάμ Φραϊδάκη, Αικατερίνη |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
14σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10359 |
Περίληψη |
In the last few decades new payment methods have been introduced to the Greek market and especially in the online shops of retail businesses. On the one hand, the advent of new technologies and on the other hand, the modern, fast-paced consumer lifestyle, and the need for convenience and security, set new standards in the realization of electronic transactions. The growing number of alternative payment methods, combined with the rapid expansion of e-commerce use, offers multiple benefits to consumers but also causes concern as they are overwhelmed with the decision of which payment method to choose to make their online purchases. This work aims to gain a better understanding of the payment methods currently used in the online retail stores in Greece and to understand more about their use and features. An attempt was made to answer three main research questions: a) which electronic payment methods are most used by consumers in Greece when making their purchases from online retail stores, b) what are the key factors and how much do they influence consumers' decision to choose a particular payment method over another and finally, c) what is the attitude of consumers towards new payment methods. To answer these questions, we analyzed public data with regards to the Greek market, the technological and financial profile of consumers and the e-commerce landscape. This was followed by a literature study related to the adoption of new digital payment methods and the factors that influence the choice of a payment method. Subsequently, desk research on the payment methods offered by GRECA members' on their e-shops was carried out as well as an online questionnaire was distributed to collect information on consumers' behavior and attitude towards payment methods. Τις τελευταίες δεκαετίες όλο και περισσότεροι τρόποι πληρωμής κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά και ειδικά στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λιανεμπορικών επιχειρήσεων. Αφενός η έλευση νέων τεχνολογιών και αφετέρου ο σύγχρονος τρόπος ζωής των καταναλωτών, θέτουν νέα πρότυπα στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός εναλλακτικών τρόπων πληρωμής σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέρει οφέλη στους καταναλωτές αλλά και προβληματισμό, καθώς έρχονται όλο και συχνότερα αντιμέτωποι με την απόφαση ποιον τρόπο πληρωμής θα επιλέξουν για να πραγματοποιήσουν την ηλεκτρονική αγορά τους. Η εργασία αυτή προσφέρει μια αναλυτική μελέτη των τρόπων πληρωμής που χρησιμοποιούνται σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λιανεμπορικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και συμβάλει στο να καταλάβουμε περισσότερα γύρω από τη χρήση και τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα. Μέσα από τη διεξαγωγή σχετικής έρευνας, μελετήθηκαν 3 ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιοι ηλεκτρονικοί τρόποι πληρωμής χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους καταναλωτές στην Ελλάδα κατά την πραγματοποίηση των αγορών τους από ηλεκτρονικά καταστήματα λιανεμπορικών επιχειρήσεων και ποια τα χαρακτηριστικά τους, β) ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι και κατά πόσο επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών ως προς την επιλογή ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής έναντι κάποιου άλλου και τέλος, γ) ποια είναι η στάση των καταναλωτών απέναντι σε νέους τρόπους πληρωμής.Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά, αναλύθηκαν δημοσιευμένα στοιχεία για την αγορά της Ελλάδας, το τεχνολογικό και χρηματοοικονομικό προφίλ των καταναλωτών και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακολούθησε μελέτη της βιβλιογραφίας που σχετίζεται με την υιοθέτηση των νέων ηλεκτρονικών τρόπων πληρωμής και τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή ενός τρόπου πληρωμής. Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε έρευνα και καταγραφή των τρόπων πληρωμής που προσφέρονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα μελών της GRECA (δευτερογενής έρευνα) και διανεμήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με το οποίο συλλέχθηκαν πληροφορίες για τη χρήση και τη στάση των καταναλωτών απέναντι στους τρόπους πληρωμής (πρωτογενής έρευνα). |
Λέξη κλειδί |
Ηλεκτρονικά καταστήματα Ηλεκτρονικοί τρόποι πληρωμής Ηλεκτρονικό εμπόριο Λιανεμπόριο E-payments Online payments E-shops E-commerce Retail |
Διαθέσιμο από |
2023-04-05 01:25:51 |
Ημερομηνία έκδοσης |
31-03-2023 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2023-04-05 01:25:51 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |