Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Συμπεριφορά καταναλωτή και φαρμακείο: η επίδραση της πανδημίας |
Εναλλακτικός τίτλος |
Consumer behavior and pharmacy: the impact of the pandemic |
Δημιουργός |
Πετροπούλου, Αργυρώ-Βαρβάρα |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Βρεχόπουλος, Αδάμ Φραϊδάκη, Αικατερίνη Μανωλόπουλος, Δημήτριος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
95σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10368 |
Περίληψη |
The effects of the pandemic COVID-19 have been the subject of extensive research around the world in various fields, including consumer behavior. The purpose of the thesis is to study the effect of the pandemic on consumer behavior in the pharmacy sector. The motive was research of Convert Group, according to which in 2020-2021 the sector of online pharmacies, experienced an unprecedented growth due to the pandemic. Many entrepreneur / pharmacists invested in the creation of e-pharmacies, so the number of online pharmacies in Greece, in the first quarter of 2022, reached 313. However, according to the research of Convert Group, the unprecedented increase in sales concerned only 30 of them, which were the “strong players” even before the pandemic. (Convert Group, 2021)The purpose of our own research is to identify the products and the factors influencing the purchasing decision of consumers depending on the category of the pharmacy. Pharmacies were distinguished into large (with 5 or more employees), small (with less than 5 employees) and online. Thus, the different categories of parapharmaceutical products and the factors that influence consumer behavior were studied, in each category of pharmacy before and after the pandemic. As a theoretical background, the marketing mix of "4p" (Product, Price, Promotion, Place) was used and we specifically focused on the location (Place), using the three aforementioned categories of pharmacies as three different locations .According to the results of the study, each location presents significant differences in terms of preferred products and factors that could influence consumer behavior. Finally, some changes are also observed in the factors and products, before and after the pandemic. Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 έχουν αποτελέσει θέμα εκτενούς έρευνας σε όλο τον κόσμο σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της πανδημίας στην συμπεριφορά του καταναλωτή στον τομέα των φαρμακείων. Αφορμή αποτέλεσε η έρευνα της Convert Group, σύμφωνα με την οποία το 2020 – 2021 ο κλάδος, του ηλεκτρονικού φαρμακείου, γνώρισε μία πρωτοφανή ανάπτυξη εξαιτίας της πανδημίας. Πολλοί επιχειρηματίες φαρμακοποιοί επένδυσαν στη δημιουργία ηλεκτρονικών φαρμακείων, έτσι τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα, το πρώτο τρίμηνο του 2022, έφτασαν τα 313. Σύμφωνα, όμως, με την έρευνα της Convert Group , η πρωτοφανής αύξηση των πωλήσεων αφορούσε μόνο τα 30 από αυτά, τα οποία στην πραγματικότητα αποτελούσαν τους ισχυρούς παίχτες και προ πανδημίας. (Convert Group, 2021)Σκοπός της δικής μας έρευνας, λοιπόν, είναι ο εντοπισμός των προϊόντων και των παραγόντων επηρεασμού της αγοραστικής απόφασης των καταναλωτών ανάλογα την κατηγορία του φαρμακείου. Τα φαρμακεία διακρίθηκαν σε μεγάλα (με 5 ή περισσότερους υπαλλήλους), μικρά (με λιγότερους από 5 υπαλλήλους) και ηλεκτρονικά. Έτσι, μελετήθηκαν οι διαφορετικές κατηγορίες παραφαρμακευτικών προϊόντων και οι παράγοντες που επηρεάζουν την συμπεριφορά του καταναλωτή, σε κάθε κατηγορία φαρμακείου πριν και μετά την πανδημίας. Ως θεωρητικό υπόβαθρο χρησιμοποιήθηκε το μείγμα του μάρκετινγκ των «4p» (Προϊόν - Product, την Τιμή - Price, την Προώθηση – Promotion, Τοποθεσία - Place) και συγκεκριμένα επικεντρωθήκαμε στην τοποθεσία (Place), χρησιμοποιώντας τις τρεις προαναφερθέντες κατηγορίες φαρμακείων ως τρεις διαφορετικέ τοποθεσίες. Εν συνεχεία, διεξήχθη έρευνα καταναλωτών στην οποία συμμετείχαν εθελοντικά 103 ερωτηθέντες.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας καταναλωτών, η κάθε τοποθεσία παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τα προϊόντα που προτιμώνται και τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την συμπεριφορά του καταναλωτή. Τέλος, παρατηρούνται κάποιες αλλαγές στους υπό εξέταση παράγοντες και προϊόντα, πριν και μετά την εμφάνιση της πανδημίας. |
Λέξη κλειδί |
Κορονοϊός Καταναλωτική συμπεριφορά Ηλεκτρονικές αγορές Φαρμακείο Covid-19 Consumer behavior Online purchases Pharmacy |
Διαθέσιμο από |
2023-04-08 10:09:37 |
Ημερομηνία έκδοσης |
31-01-2023 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2023-04-08 10:09:37 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |