Συλλογές
Τίτλος Στρατηγική διαφοροποίησης, χρηματοοικονομική απόδοση - σταθερότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο: η περίπτωση της Σαντορίνης
Εναλλακτικός τίτλος Differentiation strategy, financial performance - stability in hotel industry: the case of Santorini
Δημιουργός Πρέκας, Γεώργιος
Συντελεστής Σπηλιώτη, Στυλιανή
Σιώμκος, Γεώργιος
Καρδαράς, Δημήτριος
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 100σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10820
Περίληψη Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία διερευνά πως η στρατηγική διαφοροποίησης επηρεάζει την χρηματοοικονομική απόδοση και σταθερότητα στο ξενοδοχειακό κλάδο και ταυτόχρονα προσδιορίζει ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που λαμβάνουν υπόψιν τους οι διευθυντές και γενικά τα στελέχη κατά την διάρκεια σχεδιασμού και επιλογής μιας νέας στρατηγικής διαφοροποίησης για την ξενοδοχειακή τους μονάδα. Η έρευνα της διπλωματικής εργασίας αναλύει διεξοδικά ποιοτικά δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις στα ανώτατα στελέχη (διευθυντές/ντριές) του ξενοδοχειακού κλάδου, στην τοποθεσία της Σαντορίνης. Ταυτόχρονα η έρευνα αναλύει χρηματοοικονομικά δεδομένα για να προσδιορίσει αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα ξενοδοχεία που διαφοροποιούνται και στα μη διαφοροποιημένα τα οποία αντιστοιχούν στα ξενοδοχεία από όπου και λήφθηκαν οι συνεντεύξεις ώστε να διαπιστωθεί αν επαληθεύονται τα λεγόμενα των ερωτώμενων. Για να διαπιστωθεί ποια ξενοδοχεία διαφοροποιούνται και ποια όχι χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο του Rumelt το οποίο αξιολογεί την στρατηγική, ενώ ταυτόχρονα για την μέτρηση των χρηματοοικονομικών δεδομένων και της απόδοσης του κάθε ξενοδοχείου χρησιμοποιήθηκαν λογιστικά μέτρα και οι αριθμοδείκτες ROA, ROE, Μόχλευση, Δείκτης Ταμειακής Ρευστότητας και ο Δείκτης Κυκλοφοριακής Ρευστότητας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από τις αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν έδειξαν πρώτον ότι η στρατηγική διαφοροποίησης προσφέρει μια ακόμα μεγαλύτερη οικονομική σταθερότητα στα ξενοδοχεία που διαφοροποιούνται και ταυτόχρονα μειώνει τους οικονομικούς κινδύνους προσφέροντας καλύτερες βάσεις ανάπτυξης. Δεύτερον ότι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που λαμβάνουν υπόψιν τους οι διευθυντές κατά την διάρκεια σχεδιασμού της νέας στρατηγικής είναι το ορισμένο target group, η σύμπλεξη των εργαζομένων στον σχεδιασμό της στρατηγικής διαφοροποίησης, το καθημερινό feedback και η αξιοποίηση νέας τεχνολογίας μπορεί να επιφέρει μια επιτυχημένη νέα στρατηγική διαφοροποίησης. Μέσα από τα αποτελέσματα που προκύπτουν η διπλωματική εργασία προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες αφού συμπεριλαμβάνει και αναλύει χρηματοοικονομικά δεδομένα από ξενοδοχεία όλων των επιπέδων, λαμβάνει υπόψιν απόψεις και γυναικών διευθυντριών και ταυτόχρονα προσφέρει τους παράγοντες όπου σύμφωνα με τους διευθυντές/ντριες προσφέρουν μια επιτυχημένη στρατηγική διαφοροποίησης.
This thesis investigates how the diversification strategy affects the financial performance and stability in the hotel industry and simultaneously determines which are the most important factors that managers and executives, in general, take into account during the planning and selection of a new diversification strategy for their hotels. The thesis research thoroughly analyzes qualitative data collected through semi-structured interviews with top executives (male/female) of the hotel industry in the location of Santorini. Simultaneously, the research analyzed financial data to determine if there are differences between the differentiated hotels and the non-differentiated ones corresponding to the hotels from where the interviews were taken in order to ascertain whether the statements of the respondents are verified. In order to determine which hotels are differentiated and which are not, Rumelt's model was used to evaluate the strategy. Simultaneously, accounting measures and indicators such as ROA, ROE, Leverage, Cash Liquidity Ratio, and the Circulating Liquidity Index were used to measure the financial data and performance of each hotel. The results obtained through the analyses showed firstly that the diversification strategy offers even greater financial stability to the hotels that diversify and, moreover, reduces the financial risks, offering better bases for development. Secondly, managers prioritize factors such as a specific target group, employee involvement in differentiation strategy planning, daily feedback, and the utilization of new technology for the successful planning of a new strategy. Through the resulting results, the thesis offers useful information since it includes and analyzes financial data from hotels of all levels, takes into account the opinions of female managers, and at the same time offers the factors where, according to the managers, they offer a successful differentiation strategy.
Λέξη κλειδί Στρατηγική διαφοροποιήσης
Ξενοδοχειακός κλάδος
Χρηματοοικονομική απόδοση
Differentiation strategy
Hotel industry
Financial performance
Διαθέσιμο από 2023-11-05 15:53:02
Ημερομηνία έκδοσης 09/13/2023
Ημερομηνία κατάθεσης 2023-11-05 15:53:02
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/