Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Η επίδραση του γεωπολιτικού κινδύνου στις τιμές των ναύλων χύδην ξηρού φορτίου |
Εναλλακτικός τίτλος |
The effect of geopolitical risk on the prices of dry bulk freight |
Δημιουργός |
Σκάλκου, Δήμητρα |
Συντελεστής |
Τσουκνιδής, Δημήτριος Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Τσεκρέκος, Ανδριανός Επίσκοπος, Αθανάσιος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
53σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10901 |
Περίληψη |
The paper conducts an analysis of the complex relationship between geopolitical risk and dry bulk freight rates. Primarily, through regression analysis, it finds a compelling positive correlation between the narrow geopolitical risk index and the Baltic Dry Index. The logarithmic increase in geopolitical risk corresponds to a proportional increase in BDI, indicating that increased geopolitical risk tends to increase freight rates in the dry bulk industry. This finding has far-reaching implications for global trade and the economy. It highlights the role of the BDI as a precursor economic indicator, which market participants rely on to assess the potential impact of geopolitical events. It is becoming a critical tool for forecasting changes in shipping routes, insurance costs and investment climate, making it the linchpin of geopolitical risk management .Furthermore, the study highlights that the dry bulk industry is not merely reactive but proactive in reacting to geopolitical instability. As geopolitical tensions increase, so does the reliance on the BDI as an indicator of economic stability, which reinforces its importance in global trade and risk management decision-making processes. A time lag was then applied to the model. This confirmed the statistical significance of the model, indicating that the independent variables still influence the BDI. The finding is the emergence of a single significant predictor: the lagged index, which exerts a strong negative effect. This observation suggests that the current state of the BDI is significantly influenced by its past performance, highlighting the industry's strong sensitivity to historical trends. In conclusion, the study reveals a meaningful and actionable relationship between geopolitical risk, as measured by the narrow index, and BDI. This correlation underscores the critical role the dry bulk industry plays in assessing and responding to global geopolitical change. Η εργασία πραγματοποιεί μια ανάλυση της περίπλοκης σχέσης μεταξύ γεωπολιτικού κινδύνου και των τιμών ναύλου του χύδην ξηρού φορτίου. Πρωταρχικά, μέσω ανάλυσης παλινδρόμησης, εντοπίζει μια επιτακτική θετική συσχέτιση μεταξύ του δείκτη στενού γεωπολιτικού κινδύνου και του δείκτη Baltic Dry Index. Η λογαριθμική αύξηση του γεωπολιτικού κινδύνου αντιστοιχεί σε ανάλογη αύξηση του BDI, υποδεικνύοντας ότι ο αυξημένος γεωπολιτικός κίνδυνος τείνει να αυξάνει τις τιμές των ναύλων στον κλάδο του ξηρού χύδην φορτίου.Η διαπίστωση αυτή έχει εκτεταμένες συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία.Υπογραμμίζει το ρόλο του BDI ως πρόδρομου οικονομικού δείκτη, στον οποίο βασίζονται οι συμμετέχοντες στην αγορά για να εκτιμήσουν τις πιθανές επιπτώσεις των γεωπολιτικών γεγονότων.Γίνεται ένα κρίσιμο εργαλείο πρόβλεψης αλλαγών στις ναυτιλιακές διαδρομές, το κόστος ασφάλισης και το επενδυτικό κλίμα, καθιστώντας τον άξονα της διαχείρισης των γεωπολιτικών κινδύνων.Επιπλέον, η μελέτη υπογραμμίζει ότι ο κλάδος του ξηρού χύδην φορτίου δεν είναι απλώς αντανακλαστικός αλλά προληπτικός στην αντίδραση στη γεωπολιτική αστάθεια. Καθώς αυξάνονται οι γεωπολιτικές εντάσεις, αυξάνεται και η εξάρτηση από τον BDI ως δείκτη οικονομικής σταθερότητας, γεγονός που εδραιώνει τη σημασία του στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με το παγκόσμιο εμπόριο και τη διαχείριση κινδύνων.Στη συνέχεια, εφαρμόστηκε στο μοντέλο χρονική υστέρηση.Αυτό επιβεβαιώσε τη στατιστική σημαντικότητα του μοντέλου, υποδεικνύοντας ότι οι ανεξάρτητες μεταβλητές εξακολουθούν να επηρεάζουν τον BDI. Το εύρημα είναι η ανάδειξη ενός μόνο σημαντικού προβλεπτικού παράγοντα: του δείκτη με υστέρηση, ο οποίος ασκεί ισχυρή αρνητική επίδραση. Η παρατήρηση αυτή υποδηλώνει ότι η τρέχουσα κατάσταση του BDI επηρεάζεται σημαντικά από τις προηγούμενες επιδόσεις του, τονίζοντας την έντονη ευαισθησία του κλάδου στις ιστορικές τάσεις.Συμπερασματικά, η μελέτη αποκαλύπτει μια ουσιαστική και εφαρμόσιμη σχέση μεταξύ του γεωπολιτικού κινδύνου, όπως μετράτε από τον στενό δείκτη, και του BDI. Η συσχέτιση αυτή υπογραμμίζει τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει ο κλάδος των χύδην ξηρών φορτίων στην αξιολόγηση και την αντιμετώπιση των παγκόσμιων γεωπολιτικών αλλαγών. |
Λέξη κλειδί |
Γεωπολιτικός κίνδυνος Ναύλοι Ξηρό χύδην φορτίο Geopolitical risk Dry bulk carriers Baltic Dry Index (BDI) |
Διαθέσιμο από |
2023-12-05 22:21:11 |
Ημερομηνία έκδοσης |
30-09-2023 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2023-12-05 22:21:11 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |