Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Η καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των σουπερμάρκετ: η περίπτωση των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. |
Εναλλακτικός τίτλος |
Consumer behavior in the supermarket industry: the case of the hellenic hypermarkets Sklavenitis |
Δημιουργός |
Καπετάνιου, Μαρία |
Συντελεστής |
Σκαρμέας, Διονύσιος Αργουσλίδης, Παρασκευάς Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Μπάλτας, Γεώργιος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
177σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11070 |
Περίληψη |
This master thesis is a part of the Postgraduate Program of Marketing & Communication of the Athens University of Economics and Business. The main object of the research was the study of the buying behavior of the Greek households in the supermarket sector. In particular, the main fields of the study were the recording of the general shopping habits, the examination of the product and store selection and evaluation criteria, and the investigation of consumers’ attitudes and habits toward private label products. Also, the changes in consumer behaviour brought about by inflation and the energy crisis, and consumers' attitudes towards the 'household basket' were examined. This research focuses on the "Hellenic Hypermarkets Sklavenitis" chain.The data collection was carried out through the completion of questionnaires -after telephone interviews with residents of Attica- in the period 10/2023-01/2024. The final sample consisted of 1828 households.This thesis consists of seven chapters. The first four chapters contain the bibliographic and theoretical overview of the retail industry, the supermarket industry, consumer behavior and private label products. In the fifth chapter, an overview of the research methodology is carried out and the individual stages followed to carry out the research are analyzed. In the sixth chapter, the results of the research are presented, as they emerged from the analysis of the data in the statistical program SPSS. Initially, a graphical representation and commentary of the descriptive analyzes of each questionnaire variable are included. Then, the conclusions of the inductive analyzes are recorded, accompanied by the respective explanatory tables. Finally, the seventh chapter presents the conclusions that emerged from the descriptive and inductive analyzes, while also mentioning the administrative consequences, the limitations of the research, as well as the proposals for future research. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αντικείμενο της έρευνας αποτέλεσε η μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς των ελληνικών νοικοκυριών στον κλάδο των σουπερμάρκετ. Πιο συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν οι γενικές αγοραστικές συνήθειες, τα κριτήρια επιλογής προϊόντων και καταστημάτων και η στάση των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τέλος, εξετάστηκαν οι αλλαγές που προκλήθηκαν στην καταναλωτική συμπεριφορά εξαιτίας του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης, καθώς και η στάση των καταναλωτών απέναντι στο «καλάθι του νοικοκυριού». Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην αλυσίδα «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.». Η συλλογή των δεδομένων, πραγματοποιήθηκε μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων κατόπιν τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε κατοίκους της Αττικής, το διάστημα 10/2023-1/2024. Το τελικό δείγμα, περιλαμβάνει 1828 νοικοκυριά. Η παρούσα διπλωματική εργασία εκτείνεται σε επτά κεφάλαια. Τα πρώτα τέσσερα κεφάλαια είναι αφιερωμένα στη βιβλιογραφική επισκόπηση για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, τον κλάδο των σουπερμάρκετ, τη συμπεριφορά του καταναλωτή και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στο πέμπτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται επισκόπηση της ερευνητικής μεθοδολογίας και αναλύονται τα επιμέρους στάδια που ακολουθήθηκαν για την πραγματοποίηση της έρευνας. Στο έκτο κεφάλαιο, γίνεται η παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας, όπως αυτά προέκυψαν έπειτα από τις στατιστικές αναλύσεις στο πρόγραμμα SPSS. Αρχικά, περιλαμβάνεται γραφική απεικόνιση και σχολιασμός των περιγραφικών αναλύσεων, κάθε μεταβλητής του ερωτηματολογίου. Στη συνέχεια, καταγράφονται τα συμπεράσματα των επαγωγικών αναλύσεων, συνοδευόμενα από τους αντίστοιχους διευκρινιστικούς πίνακες. Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις περιγραφικές και επαγωγικές αναλύσεις, ενώ, ακόμα, αναφέρονται οι διοικητικές συνέπειες, οι περιορισμοί της έρευνας, καθώς και οι προτάσεις για μελλοντικές έρευνες. |
Λέξη κλειδί |
Retail Supermarket Σκλαβενίτης Συμπεριφορά καταναλωτή Λιανεμπόριο Ιδιωτική ετικέτα Σουπερμάρκετ Private label Consumer behavior Sklavenitis |
Ημερομηνία έκδοσης |
12-02-2024 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
13-03-2024 |
Ημερομηνία αποδοχής |
13-03-2024 |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |