Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης οικοσυστήματος e-carsharing στην Ελλάδα |
Εναλλακτικός τίτλος |
Business plan for developing an e-carhsharing ecosystem in Greece |
Δημιουργός |
Διγαλάκης, Κωνσταντίνος |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Δεληγιάννη, Ιωάννα Σαλαβού, Ελένη Τσακανίκας, Άγγελος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
77σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11121 |
Περίληψη |
The field of transportation and private mobility has been leveraging evolution for all humanity since the beginning of time. From the cart to the horse and from the train to the car, the need for faster, more economical, and more efficient daily transportation keeps resurfacing in the flow of history, driven by major social changes, technological discoveries, and historical circumstances. Today, social, economic, and environmental conditions make the reassessment of existing methods of private transportation, a critical task, focusing on re- establishing economy, flexibility, and sustainability. It is clear that e- mobility, plays a crucial role in this, yet it is still non-acessible to the general public, mainly due to high costs. So, one solution could be the implementation of car-sharing, a concept that has been operating and evolving in recent years in all major European cities.This paper examines the business plan for establishing such a car-sharing model with electric vehicles of small range in Athens, under the name Dryve. The purpose, role, and mission of the business are identified within the scope of the paper, along with its operational mode. Moreover, we study the market environment applying business process methods, such as Porter's five forces analysis and behavioral mapping. Research is conducted on appropriate car models to assemble the fleet, interaction between users/customers and the fleet via a specialized platform, as well as organizational structure, pricing policy, marketing mix and risks arising from project operation. The third chapter provides an in-depth analysis of the financial metrics this business may generate upon implementation, starting from the initial investments required, the fleet's production capacity, analysis of financial statements and key indicators. Finally, an evaluation the investment from various stakeholders' perspectives and a break-even analysis is conducted. All the above is aimed at demonstrating the success of the business at non-ideal conditions and assumptions.The paper aims to describe the project as realistically as possible, aspiring to serve as the basis for investor approaches in bringing the project to life in the near future. Ο κλάδος των μεταφορών και της ιδιωτικής μετακίνησης, αποτελεί για την ανθρωπότητα μοχλό εξέλιξης, από την αρχή της ιστορίας μέχρι σήμερα. Από το κάρο στο άλογο και από το τρένο στο αυτοκίνητο, η ανάγκη για ακόμα πιο γρήγορη, ακόμα πιο οικονομική, ακόμα πιο αποτελεσματική μετακίνηση σε καθημερινή βάση, επανέρχεται πολλές φορές στη ροή της ιστορίας, οδηγούμενη από μεγάλες κοινωνικές αλλαγές, τεχνολογικές ανακαλύψεις και ιστορικές συγκυρίες. Σήμερα, οι κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνθήκες επιτάσσουν την επανεξέταση των υφισταμένων μεθόδων ιδιωτικής μετακίνησης, με κριτήριο την οικονομία, την ευελιξία και την βιωσιμότητα. Κομβικό ρόλο στην ενσωμάτωση των κριτηρίων αυτών, παίζει η ηλεκτροκίνηση η οποία όμως ακόμα παραμένει δύσκολα προσβάσιμη από ευρύ κοινό, για οικονομικούς λόγους. Μία λύση σε αυτό, μπορούν να αποτελέσουν τα μοντέλα διαμοιρασμού οχημάτων (car-sharing) μια έννοια που λειτουργεί και αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Στην παρούσα εργασία, μελετάται το επιχειρηματικό σχέδιο για την ίδρυση ενός τέτοιου μοντέλου διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων πόλης μικρής εμβέλειας στην Αθήνα, με την επωνυμία Dryve. Στο πλαίσιο της εργασίας προσδιορίζεται ο σκοπός, ο ρόλος και η αποστολή της επιχείρησης, ο τρόπος λειτουργίας της, μελετάται το περιβάλλον της αγοράς εφαρμόζοντας μεθόδους όπως οι 5 δυνάμεις του Porter και ο συμπεριφορικός χάρτης, πραγματοποιείται έρευνα στα μοντέλα στόλου οχημάτων, περιγράφεται ο τρόπος αλληλεπίδρασης μεταξύ χρηστών/πελατών και στόλου μέσω ειδικής πλατφόρμας, ενώ ακόμα αναλύεται το οργανόγραμμα, η τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης, το μίγμα marketing και εκτιμώνται οι κίνδυνοι που προκύπτουν από την λειτουργία του εγχειρήματος. Στο τρίτο κεφάλαιο, επιχειρείται μια εις βάθος ανάλυση των χρηματοοικονομικών μεγεθών που μπορεί να δημιουργήσει η επιχείρηση εφόσον τεθεί σε λειτουργία, ξεκινώντας από το Αρχικό Απαιτούμενο Κεφάλαιο Επένδυσης, τις απαιτούμενες αρχικές επενδύσεις, μέχρι την παραγωγική δυναμικότητα του στόλου, την ανάλυση οικονομικών της καταστάσεων και βασικούς αριθμοδείκτες και τελικά την αξιολόγηση της επένδυσης από διαφορετικές σκοπιές ενδιαφερόμενων (stakeholders) και ανάλυση νεκρού σημείου. Όλα τα παραπάνω με σκοπό την απόδειξη της βιωσιμότητας της επιχείρησης, υποθέτοντας συνθήκες μη- ιδανικές. Η εργασία επιχειρεί να περιγράψει στον πλησιέστερο δυνατό βαθμό στην πραγματικότητα το εγχείρημα, καθώς φιλοδοξεί να αποτελέσει την βάση προσέγγισης επενδυτών προκειμένου να έρθει το εγχείρημα στη ζωή, το προσεχές χρονικό διάστημα. |
Λέξη κλειδί |
e- carsharing E-mobility Transportation Investment Business plan Επιχειρηματικό σχέδιο Επένδυση Ηλεκτροκίνηση Μετακίνηση |
Διαθέσιμο από |
2024-03-20 13:25:49 |
Ημερομηνία έκδοσης |
06-03-2024 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2024-03-20 13:25:49 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |