Συλλογές
Τίτλος Οι αντιλήψεις των ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) για την εφαρμογή πρακτικών διοίκησης ολικής ποιότητας σε μια Β2Β εταιρεία
Εναλλακτικός τίτλος Stakeholders' perceptions of the implementation of total quality management practices in a B2B company
Δημιουργός Παΐρη, Δωρίς
Συντελεστής Λαζανάκη, Βέρα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Νικάνδρου, Ειρήνη
Ντέλιου, Κλεοπάτρα
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 171σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11159
Περίληψη The present research investigated the Total Quality Management of a specific company as well as other collaborating companies in order to compare the views of internal and external employees, while at the same time other possible factors that influence perceptions were investigated. A primary, cross-sectional, quantitative correlational study was conducted. The data collection took place in the period 11/15/2023 to 12/21/2023. 169 full-time, mostly highly educated executives participated, where 82% were employees, customers, suppliers or external partners of the case study company and 18% executives not related to the specific company. The majority of the companies were SA engaged in the production of products and food and retail trade, with a potential of 50-250 employees. The scales presented high validity and reliability. Data analysis was performed for α=5%, using bivariate and multivariate analyses. Total Quality Management was rated highly. The company's employees and external partners rated the TQM factors higher than suppliers and customers or those not related to the company. The question of how the perceptions of groups in an organization can differ and influenceeffective TQM was confirmed. In addition, the majority of respondents have ISO certifications, which confirms that their knowledge of TQM practices is based there. ISO 14001 certification is expected to increase the footprint of Total Quality Management practices. Employees over 45 years of age, with a master's degree, and senior executives declared themselves more satisfied with the implementation of the TQM, answering the question whether the demographic characteristics of the respondents are related to their perceptions of the TQM.
H παρούσα έρευνα διερεύνησε την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και άλλων συνεργαζόμενων εταιρειών με σκοπό να συγκρίνει τις απόψεις εργαζομένων εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα διερευνήθηκαν πιθανοί άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις. Διεξήχθη μία πρωτογενής, συγχρονική, ποσοτική συσχετιστική έρευνα. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε την περίοδο 15/11/2023 έως 21/12/2023. Συμμετείχαν 169 στελέχη πλήρους απασχόλησης, υψηλού μορφωτικού επιπέδου κυρίως, όπου το 82% ήταν εργαζόμενοι, πελάτες, προμηθευτές ή εξωτερικοί συνεργάτες της εταιρείας μελέτης περίπτωσης και το 18% στελέχη που δεν σχετίζονται με την συγκεκριμένη εταιρεία. Η πλειοψηφία των εταιρειών ήταν ΑΕ που απασχολούνται στην παραγωγή προϊόντων και τροφίμων και λιανεμπορίου, με δυναμικό 50-250 υπαλλήλων. Τα χρησιμοποιούμενα εργαλεία ανέδειξαν υψηλή εγκυρότητα και αξιοπιστία. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε για α=5%, χρησιμοποιώντας διμεταβλητές και πολυμεταβλητές αναλύσεις. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας βαθμολογήθηκε υψηλά. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας και οι εξωτερικοί της συνεργάτες βαθμολόγησαν υψηλότερα τους παράγοντες της Διοίκηση Ολικής Ποιότητας σε σύγκριση με τους προμηθευτές και τους πελάτες η όσους δεν σχετίζονται με την εταιρεία. Επιβεβαιώθηκε το ερώτημα πως οι αντιλήψεις των ομάδων σε έναν οργανισμό, μπορεί να διαφέρουν και να επηρεάζουν την αποδοτική ΔΟΠ .Επιπλέον, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων έχει πιστοποιήσεις κατά ISO, που επιβεβαιώνει πως οι γνώσεις τους πάνω στους παράγοντες της ΔΟΠ,βασίζονται εκεί. Η πιστοποίηση ISO 14001 αναμένεται να αυξήσει το αποτύπωμα των πρακτικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Εργαζόμενοι άνω των 45 ετών, με μεταπτυχιακό και τα ανώτερα στελέχη δήλωσαν περισσότερο ικανοποιημένοι από την εφαρμογή της ΔΟΠ, απαντώντας στο ερώτημα αν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων συσχετίζονται με τις αντιλήψεις τους πάνω στην ΔΟΠ.
Λέξη κλειδί Ενδιαφερόμενα μέρη
Μη σχετιζόμενα μέρη
Πιστοποίηση ISO
Total Quality Management
Practices
Stakeholders
Unrelated parties
ISO certification
Πρακτικές
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
Διαθέσιμο από 2024-03-21 12:49:37
Ημερομηνία έκδοσης 12-03-2024
Ημερομηνία κατάθεσης 2024-03-21 12:49:37
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/