Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Διερεύνηση της εικόνας της Πάτρας ως τουριστικό και πολιτιστικό προορισμό |
Εναλλακτικός τίτλος |
Investigation of the image of Patras as a tourist and cultural destination |
Δημιουργός |
Καραμάνη, Μαρία |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Μπάλτας, Γεώργιος Kοκκινάκη, Φλώρα Ήντουνας, Kωνσταντίνος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
200σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11168 |
Περίληψη |
Especially in the last decades, tourism constitutes a fundamental aspect of the social and economic reality of many countries, including the Greek state. Specifically in the case of Greece, tourism contributes significantly to the country's economic sector, as there is a systematic increase in tourism, which particularly in recent years is rapid.Many countries, including Greece, propose original tourist products and services, in an effort to differentiate themselves from the outdated model of traditional mass tourism, which in no way aligns with sustainable development, which is the new requirement of the contemporary globalized environment. A fundamental aspect of sustainable tourism development is regional tourism development, in an attempt for countries to be characterized by equitable and fair development. Within this framework, many regional cities and areas of Greek territory systematically seek to become cultural and tourist attractions, in an effort to prosper economically, socially, and culturally.Patras is the largest city in Greek territory, which possesses rich cultural, historical, archaeological, and environmental capital, which however has not been fully utilized so that the city can be transformed into a significant cultural and tourist hub.Taking into account the aforementioned, the present study, through conducting mixed research, explores to what extent Patras can utilize its potential and mitigate its weaknesses, in order to transform into a cultural and tourist reference point of regional Greece. The research tools used were a questionnaire and interview. 320 individuals participated in the quantitative research, while 5 participated in the qualitative research.The results of the study indicated that Patras has not significantly utilized its cultural, archaeological, historical, and environmental resources, resulting in it not being a point of reference for tourists. Essentially, visitors spend a maximum of three days in the area, while they are not aware of the tourist and cultural experiences in which they can participate. However, it was found that through the development of specific marketing strategies, which take into account both the needs and desires of tourists, as well as the potential and weaknesses of Patras, the city can be transformed into a City Break destination. Ειδικότερα τις τελευταίες δεκαετίες ο τουρισμός αποτελεί μια βασική πτυχή της κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων και του ελληνικού κράτους. Ειδικότερα στην περίπτωση της Ελλάδας ο τουρισμός συνεισφέρει καθοριστικά στον οικονομικό τομέα της χώρας, καθώς παρατηρείται συστηματική τουριστική άνοδος, η οποία ειδικότερα τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία.Πολλά κράτη μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα προτείνουν πρωτότυπα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθούν από το παρωχημένο μοντέλο του παραδοσιακού μαζικού τουρισμού, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν συμπλέει με τη βιώσιμη αειφόρο ανάπτυξη, η οποία αποτελεί το νέο ζητούμενο του σύγχρονου παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος. Βασική πτυχή της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης αποτελεί η περιφερειακή τουριστική ανάπτυξη, σε μια προσπάθεια τα κράτη να χαρακτηρίζονται από ισότιμη και δίκαιη ανάπτυξη. Εντός αυτού του πλαισίου πολλές περιφερειακές πόλεις και της ελληνικής επικράτειας, επιδιώκουν συστηματικά, να αποτελέσουν πολιτιστικούς και τουριστικούς πόλους έλξης, σε μια προσπάθεια να ευημερήσουν οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά.Η Πάτρα είναι η μεγαλύτερη πόλη της ελληνικής επικράτειας, η οποία διαθέτει πλούσιο πολιτιστικό, ιστορικό, αρχαιολογικό και περιβαλλοντικό κεφάλαιο, το οποίο ωστόσο δεν έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο, προκειμένου η πόλη να μετατραπεί σε σημαίνοντα πολιτιστικό και τουριστικό πόλο.Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα, η παρούσα εργασία μέσω της διενέργειας μεικτής έρευνας, διερευνά κατά πόσο η Πάτρα μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της και να αμβλύνει τις αδυναμίες της, προκειμένου να μετατραπεί σε πολιτιστικό και τουριστικό σημείο αναφοράς της περιφερειακής Ελλάδας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 320 άτομα, ενώ στην ποιοτική 5. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως η Πάτρα δεν έχει αξιοποιήσει σε σημαντικό βαθμό τους πολιτιστικούς, αρχαιολογικούς, ιστορικούς και περιβαλλοντικούς πόρους της, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί σημείο αναφοράς των τουριστών. Κατά βάση οι επισκέπτες της αφιερώνουν στην περιοχή το πολύ τρείς μέρες διαμονής, ενώ δεν γνωρίζουν της τουριστικές και πολιτιστικές εμπειρίες, στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν. Ωστόσο διαπιστώθηκε πως μέσω της ανάπτυξης συγκεκριμένων στρατηγικών marketing, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τους, τόσο τις ανάγκες και τις επιθυμίες των τουριστών, όσο επίσης και τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της Πάτρας, η πόλη μπορεί να μετατραπεί σε City Break προορισμό. |
Λέξη κλειδί |
Patra Destination Tourism Carnival Image Εικόνα Πάτρα Προορισμός Τουρισμός Καρναβάλι |
Διαθέσιμο από |
2024-03-25 02:00:47 |
Ημερομηνία έκδοσης |
27-02-2024 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2024-03-25 02:00:47 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |