Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Μια διερεύνηση της παρουσίας Αριστοτελικών αρετών στον Ηθικό Εκπαιδευτικό-Ηγέτη και του αντιλαμβανόμενου αντικτύπου στην ψυχολογική ευημερία των μαθητών του |
Εναλλακτικός τίτλος |
An investigation of the presence of Aristotelean values in the Ethical Instructor-Leader and of the perceived impact on students’ psychological wellbeing |
Δημιουργός |
Ρούσσος, Αντώνιος |
Συντελεστής |
Ιορδάνογλου, Δήμητρα Μπουραντά, Αθανασία Παπαλεξανδρή, Νάνσυ Soderquist, Klas-Eric Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Βουδούρη, Ειρήνη Νικολάου, Ιωάννης Πουλούδη, Αθανασία |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
239σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11369 |
Περίληψη |
Οι Αριστοτελικές αρετές θεωρούνται για πολλούς μελετητές στοιχεία κλειδιά της συμπεριφοράς ενός εκπαιδευτικού αναγνωριζόμενου ως Ηγέτη αλλά και ειδικότερα αναγνωριζόμενου ως Ηθικό Ηγέτη. Η Σύνεση ή Φρόνηση, το Σθένος, η Εγκράτεια, ο Λόγος, το Πάθος αλλά και η εμπνεόμενη αίσθηση Δικαίου ως αναγνωριζόμενα στοιχεία της συμπεριφοράς ενός Ηγέτη έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης πολλών επιστημόνων. Η παρούσα διατριβή μελετά το πώς βρίσκουν εφαρμογή οι σχετικές θεωρίες και οι μέχρι τώρα μελέτες όταν στο ρόλο του Ηθικού Ηγέτη βρίσκεται ένας εκπαιδευτικός. Επίσης διερευνά το κατά πόσον είναι αναγνωρίσιμα τα χαρακτηριστικά που περιγράψαμε από μαθητές νεαρής ηλικίας.Παράλληλα με την ύπαρξη των παραπάνω χαρακτηριστικών στόχος είναι να μελετηθεί η επίδραση των εξής έκδηλων συμπεριφορών του εκπαιδευτικού ως άμεσα συσχετιζόμενες με τις παραπάνω αρετές. Αυτές είναι ο αντιλαμβανόμενος Σεβασμός από τον εκπαιδευτικό προς τους μαθητές, η παρεχόμενη προς τους μαθητές Υποστήριξη, η παροχή κινήτρων προς του μαθητές, η αντιληπτή δράση του εκπαιδευτικού ως Μέντορα και πηγής έμπνευσης προς τους μαθητές. Η παρούσα διατριβή έχει σκοπό πιο συγκεκριμένα να μελετήσει την αντιλαμβανόμενη επίδραση που έχουν οι παραπάνω αρετές και έκδηλες συμπεριφορές στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον στοχεύει στο να διερευνήσει εμπειρικά αν τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά του Εκπαιδευτικού Ηθικού Ηγέτη που αναφέραμε προκαλούν Ψυχολογική Ευημερία στο μαθητή, δηλαδή Θετικά συναισθήματα, Αίσθημα του Ανήκειν, Ικανοποίηση, Αισιοδοξία, αίσθηση Επίτευξης των στόχων του και οδηγούν στην ενεργότερη ενασχόλησή του. Η καθημερινή επαφή και τριβή μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών μοιάζει ιδανικό περιβάλλον για να κάνει τα όποια χαρακτηριστικά ευκολότερα αναγνωρίσιμα και συνεπώς αναμένουμε να είναι αντίστοιχα πιο διακριτά και τα αποτελέσματα της επίδρασής τους.Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων υποδεικνύουν ότι υπάρχει ισχυρή σχέση ανάμεσα στον Ηθικό Εκπαιδευτικό Ηγέτη του οποίου η συμπεριφορά υποδεικνύει ότι εκείνος διαθέτει Αριστοτελικές αρετές, και η οποία οδηγεί στην Ψυχολογική Ευημερία των μαθητών του. Συμπερασματικά, η σημαντική αυτή διαπίστωση μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να επηρεάσουν θετικά την ψυχολογική ευημερία των μαθητών τους ενστερνιζόμενοι τις αρετές αυτές και τις ανάλογες συμπεριφορές. The Aristotelian virtues are considered by many scholars to be key elements of the behavior of an educator recognized as a Leader but especially recognized as a Moral Leader. Prudence or Prudence, Fortitude, Temperance, Reason, Passion and the inspired sense of Justice as recognized elements of a Leader's behavior have been the subject of study of many scientists. This thesis studies how relevant theories and studies are applied when a teacher is in the role of Ethical Leader. It also investigates whether the characteristics described by young learners are recognizable.Along with the existence of the above characteristics, the aim is to study the effect of the following manifest behaviors of the teacher as directly related to the above virtues. These are the perceived Respect by the teacher towards the students, the Support provided to the students, the motivation to the students, the perceived action of the teacher as a Mentor and a source of inspiration to the students. This thesis aims to study the perceived effect of the above virtues and manifest behaviors on secondary school students. To empirically investigate whether the behavioral characteristics of the Educational Ethical Leader mentioned above cause Psychological Well-being in the student, i.e. Positive Emotions, Sense of Belonging, Satisfaction, Optimism, Sense of Achievement of his goals and lead to his more active engagement. The daily contact and friction between students and teachers seems an ideal environment to make any characteristics more easily recognizable and therefore we expect the results of their effect to be correspondingly more distinct. The results obtained from the analysis of the data indicate that there is a strong relationship between the Ethical Educational Leader whose behavior indicates that he possesses Aristotelian virtues, and which leads to the Psychological Well-being of his students. In conclusion, this important finding can serve as a guide for secondary school teachers who wish to positively influence the psychological well-being of their students by embracing these virtues and relevant behaviors. |
Λέξη κλειδί |
Psychological well-being Justice Reason Passion Ethos Leadership Aristotle Ψυχολογική ευημερία Δίκαιο Λόγος Ήθος Πάθος Αριστοτέλης Ηγεσία |
Διαθέσιμο από |
2024-04-20 14:29:15 |
Ημερομηνία έκδοσης |
29-03-2024 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2024-04-20 14:29:15 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |