Συλλογές
Τίτλος Διαπραγματεύσεις μεταξύ ξενοδόχων και ταξιδιωτικών πρακτόρων
Εναλλακτικός τίτλος Νegotiations between hoteliers and travel agents
Δημιουργός Ζάκκα, Άννα
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Μανωλόπουλος, Δημήτριος
Παπαδάκης, Βασίλειος
Νικολόπουλος, Ανδρέας
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 100σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11446
Περίληψη Travel agents are tourist businesses that mediate the process of selling tourist products. Therefore, having secured, for example, the hotel product, they offer tourists a vacation package which of course includes the hotel stay. Between travel agents and hotels, there is a conflict of interest where when selling the hotel product, the higher the commission of the travel agents, the lower the profits of the hoteliers. Therefore, the 2 sides negotiate in order to obtain the greatest possible benefit. In a cooperative negotiation process, both sides will reap benefits. For several decades now, the power of travel agents has increased since the market of the latter has an oligopolistic structure, while the agencies in question respond effectively to the needs of tourists by offering a specialized product. The purpose of this work is to investigate the factors that affect the agreement between hotels and travel agents and also to examine the benefits that arise for both sides. Based on the results of the research which was conducted through the questionnaire tool and had a quantitative nature, the factors that influence the negotiation process are the expected profit, but also the reliability and expertise of the travel agent. Also, the results showed that cooperative negotiation prevails on average, but the distribution of benefits is at the expense of the hotels.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες συνιστούν τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες διαμεσολαβούν στην διαδικασία πώλησης του τουριστικών προϊόντων. Συνεπώς έχοντας εξασφαλίσει π.χ το ξενοδοχειακό προϊόν προσφέρουν στους τουρίστες ένα πακέτο διακοπών όπου βέβαια περιλαμβάνεται και η διαμονή στο ξενοδοχείο. Μεταξύ ταξιδιωτικών πρακτόρων και ξενοδοχείων, υπάρχει ΄σύγκρουση συμφερόντων όπου κατά την πώληση του ξενοδοχειακού προϊόντος, όσο υψηλότερή είναι η προμήθεια των ταξιδιωτικών πρακτόρων τόσο χαμηλότερα τα κέρδη των ξενοδόχων. Συνεπώς οι 2 πλευρές διαπραγματεύονται προκειμένου να αποκτήσουν το μεγαλύτερο δυνατό όφελος. Σε μια συνεργατική διαδικασία διαπραγμάτευσής θα αποκομίσουν οφέλη και οι2 πλευρές. Εδώ και κάποιες δεκαετίες η ισχύς των ταξιδιωτικών πρακτόρων έχει αυξηθεί αφού η αγορά των τελευταίων έχει ολιγοπωλιακή δομή ενώ οι εξεταζόμενοι φορείς ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των τουριστών προσφέροντας ένα εξειδικευμένο προϊόν. Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να διερευνήσουμε τους παράγοντες που επιδρούν στην συμφωνία των ξενοδοχείων με τους τουριστικούς πράκτορες αλλά και να εξετάσουμε τα οφέλη που προκύπτουν για τις 2 πλευρές. Βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας η οποία διεξήχθη μέσω του εργαλείου του ερωτηματολογίου και είχε ποσοτικό χαρακτήρα, οι παράγοντες που επηρεάζουν τν διαδικασία δ διαπραγμάτευσης ς είναι το προσδοκώμενο κέρδος, αλλά και η αξιοπιστία και εξειδίκευση του ταξιδιωτικού πράκτορα. Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν ότι επικρατεί κατά μέσο όρο η συνεργατική διαπραγμάτευση ε την κατανομή όμως των ωφελειών να είναι εις βάρος των ξενοδοχείων.
Λέξη κλειδί Ξενοδοχεία
Διαπραγμάτευση
Ταξιδιωτικοί πράκτορες
Τουριστικό προϊόν
Αλυσίδα αξίας
Travel αgents
Hotels
Negotiation
Τourist product
Value chain
Διαθέσιμο από 2024-05-26 22:34:44
Ημερομηνία έκδοσης 30-04-2024
Ημερομηνία κατάθεσης 2024-05-26 22:34:44
Ημερομηνία αποδοχής 28-05-2024
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/