Συλλογές
Τίτλος Διερεύνηση του επιχειρηματικού προσανατολισμού στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Εναλλακτικός τίτλος Investigation of entrepreneurial orientation in Greek SMEs
Δημιουργός Μαργαρίτη, Σοφία
Συντελεστής Μανωλόπουλος, Δημήτριος
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σαλαβού, Ελένη
Καπουτσής, Ηλίας
Θάνος, Ιωάννης
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 75σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11447
Περίληψη This thesis investigates the entrepreneurial orientation (EO) in Greek small and medium-sized enterprises (SMEs). Entrepreneurial orientation is a key factor in the growth and innovation of SMEs and can be a competitive advantage for many small and medium enterprises in Greece. Our country is an ideal environment for its exploration as well as what it is directly influenced by. The purpose of this paper is to provide a comprehensive view on EΟ in Greek firms and to examine the factors by which it is affected. In order to, be able to achieve this, a qualitative method approach was adopted, which involved interviews with a sample of owners and managers of Greek firms. These firms were classified as small and medium-sized enterprises based on the number of employees. They were based either in Athens or Naxos and were active in the four most popular sectors in Greece.The study begins with a review of the literature, drawing from both the international and domestic business environment, in order to, explore all the research objectives. The findings are then presented. Thus, it found that most of the examined firms are characterized by high entrepreneurial orientation and this, in turn. leads to high corporate performance. The SMEs under study are relatively innovative and strive to continuously introduce new products and services to their existing portfolio. Moreover, they strive to change their practices to achieve competitive advantages and are quite flexible to changes in the environment. This adaptability gives them high business returns in an ever-changing environment such as that of Greece. These business owners seek and analyze information and to a lesser extent rely on experience and instinct when making important decisions. The results emphasize, how important it is to have a corporate network, in order, for firms to innovate and drive competitive advantage. The findings also revealed that entrepreneurial orientation, through experiential learning, leads them to higher performance. Future researchers can use the themes emerging from this study and put them into practice through research on a larger number of firms operating in more industries to generalize the findings.
Η παρούσα διατριβή διερευνά τον επιχειρηματικό προσανατολισμό (ΕΠ) στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ). Ο επιχειρηματικός προσανατολισμός αποτελεί νευραλγικό παράγοντα στην ανάπτυξη και στην καινοτομία των ΜΜΕ και μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Η χώρα μας αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για την διερεύνησή του καθώς και από τι αυτός επηρεάζεται. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παράσχει μια ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με τον ΕΠ στις ελληνικές επιχειρήσεις και να εξετάσει τους παράγοντες από τους οποίους αυτός επηρεάζεται. Για να μπορέσει να επιτευχθεί αυτό, υιοθετήθηκε μια προσέγγιση ποιοτικής μεθόδου, η οποία περιλάμβανε συνεντεύξεις από ένα δείγμα ιδιοκτητών και διαχειριστών των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις αυτές χαρακτηρίστηκαν μικρομεσαίες με βάση τον αριθμό των εργαζομένων τους. Οι έδρες τους ήταν είτε στην Αθήνα, είτε στην Νάξο και δραστηριοποιόντουσαν στους τέσσερις πιο δημοφιλείς τομείς της Ελλάδας.Η έρευνα αρχίζει με μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, αντλώντας υλικό τόσο από το διεθνή όσο και από το εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον, με σκοπό να διερευνήσει όλους τους ερευνητικούς στόχους της. Στη συνέχεια παρατίθενται τα ευρήματα της. Διαπιστώθηκε έτσι, ότι η πλειονότητα των εξεταζόμενων επιχειρήσεων χαρακτηρίζονται από υψηλό επιχειρηματικό προσανατολισμό και αυτός με την σειρά του οδηγεί σε υψηλές εταιρικές επιδόσεις. Οι υπό μελέτη μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι σχετικά καινοτόμες και προσπαθούν να εισάγουν συνεχώς νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο τους. Επιπλέον, προσπαθούν να αλλάζουν τις πρακτικές τους για να πετύχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και είναι αρκετά ευέλικτες στις αλλαγές του περιβάλλοντος. Αυτή η προσαρμοστικότητα τους προσδίδει υψηλές επιχειρηματικές αποδόσεις σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπως αυτό της Ελλάδας. Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων αυτών αναζητούν και αναλύουν πληροφορίες και σε μικρότερο βαθμό βασίζονται στην εμπειρία και στο ένστικτο κατά την λήψη σημαντικών αποφάσεων. Τα αποτελέσματα τονίζουν, το πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη ενός εταιρικού δικτύου προκειμένου οι επιχειρήσεις να καινοτομούν και να οδηγούνται σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Τα ευρήματα αποκάλυψαν επίσης, ότι ο επιχειρηματικός προσανατολισμός, μέσω της βιωματικής μάθησης, τις οδηγεί σε υψηλότερες επιδόσεις. Οι μελλοντικοί ερευνητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα θέματα που προκύπτουν από την παρούσα διατριβή και να τα θέσουν σε λειτουργία, μέσω έρευνας σε μεγαλύτερο αριθμό επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται σε περισσότερους κλάδους, προκειμένου να γενικεύσουν τα ευρήματα.
Λέξη κλειδί Networking capability
Experiential learning
Entrepreneurial performance
Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
Entrepreneurial orientation
Ικανότητα δικτύωσης
Βιωματική μάθηση
Επιχειρηματικός προσανατολισμός
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ)
Επιχειρηματική απόδοση
Διαθέσιμο από 2024-05-31 11:07:05
Ημερομηνία έκδοσης 2023
Ημερομηνία κατάθεσης 2024-05-31 11:07:05
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/