Συλλογές
Τίτλος Σχέση βιώσιμης καινοτομίας και εξαγωγικής επίδοσης: περιπτώσεις μελέτης Intralot A.E. και Εβροφάρμα ΑΒΕΕ
Εναλλακτικός τίτλος The relation between sustainable innovation and export performance: case study analysis of Intralot S.A. and Evrofarma S.A.
Δημιουργός Μπουντίδου, Μαρία-Άννα
Συντελεστής Καλυβίτης, Σαράντης
Χατζηπαναγιώτου, Παναγιώτης
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών
Παστελάκος, Ευάγγελος
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 70σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11629
Περίληψη Innovation and export capacity are essential elements for promoting economic growth and enhancing the competitiveness of businesses globally, including Greek companies. This research examines the complex relationship between innovation and export performance in Greek firms. The study focuses on the concept of innovation, clarifying its various dimensions and presenting its necessity and advantages. Additionally, it analyzes the obstacles that Greek companies may face in pursuing innovation, as well as different approaches to evaluating innovation within their operations.Following this, the research delves into the field of export activities, highlighting the benefits exports provide to Greek companies and categorizing the various types of exports that stand out in the country. It further investigates the impact of innovation on a company’s export capability, competitiveness, and expansion into new markets.Subsequently, the concept of sustainability is introduced, outlining its types in the business landscape and the tools for its integration by organizations and society. Cases of sustainable innovations are presented, emphasizing their significance.Two case studies are provided: “Intralot” and “Evrofarma.” The analyses of these companies identify the challenges, obstacles, and goals of two purely Greek businesses that succeeded in internationalizing their innovative products and services. The common thread linking these two companies – and the focal point of this study – is the innovations they have adopted in terms of sustainability and export dynamics.The aim is to demonstrate the importance of sustainable innovations and how they are or can be associated with enhancing the export intensity of Greek businesses internationally. Through this thorough examination, the research seeks to provide valuable insights into the relationship between innovation and export activities in the Greek business landscape.
Η καινοτομία και η εξαγωγική ικανότητα αποτελούν βασικά στοιχεία για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών.Η παρούσα έρευνα εξετάζει την πολύπλοκη σχέση μεταξύ καινοτομίας και εξαγωγικής επίδοσης στις ελληνικές επιχειρήσεις. Η εργασία επικεντρώνεται στην έννοια της καινοτομίας, διευκρινίζοντας τις διάφορες εκφάνσεις της και παρουσιάζει την αναγκαιότητα και τα πλεονεκτήματά της. Επιπλέον, αναλύονται τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην επιδίωξη της καινοτομίας, καθώς και στις διάφορες προσεγγίσεις για την αξιολόγηση της καινοτομίας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της. Ακολούθως, εμβαθύνει στον τομέα της εξαγωγικής δραστηριότητας, αναδεικνύοντας τα οφέλη που παρέχουν οι εξαγωγές στις ελληνικές επιχειρήσεις και ταξινομώντας τους διάφορους τύπους εξαγωγών που ξεχωρίζουν στη χώρα. Επιπλέον, διερευνάται ο αντίκτυπος της καινοτομίας στην ικανότητα μιας επιχείρησης να εξάγει, την ανταγωνιστικότητά της και την επέκτασή της σε νέες αγορές.Εν συνεχεία, εισάγεται η έννοια της βιωσιμότητας , παρατίθενται τα είδη της στο επιχειρηματικό τοπίο και τα εργαλεία αφομοίωσής της από οργανισμούς και κοινωνία. Παρουσιάζονται περιπτώσεις βιώσιμων καινοτομιών και η σημασία αυτών. Παρατίθενται δύο περιπτώσεις μελέτης: αφ’ ενός της «Intralot» και αφ’ ετέρου της «Εβροφάρμα». Οι αναλύσεις στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις εντοπίζουν τις δυσκολίες, τις προκλήσεις και τους στόχους δύο αμιγώς ελληνικών επιχειρήσεων που κατάφεραν να διεθνοποιήσουν τα καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.Το κοινό σημείο που συνδέει αυτές τις δύο επιχειρήσεις - και που αποτελεί και το αντικείμενο τριβής αυτής της εργασίας - είναι οι καινοτομίες που έχουν υιοθετηθεί από μεριάς τους όσον αφορά το κομμάτι της βιωσιμότητας και της εξαγωγικής δυναμικής τους. Σκοπός είναι να καταδειχθεί η σημασία των βιώσιμων καινοτομιών και πώς συνδέονται ή μπορεί να συνδέονται αυτές με την αύξηση της έντασης της εξαγωγικής επίδοσης των ελληνικών επιχειρήσεων στον διεθνή χώρο.Με αυτή την ενδελεχή εξέταση, επιδιώκεται να διατεθούν πολύτιμες πληροφορίες για τη σχέση μεταξύ καινοτομίας και εξαγωγικής δραστηριότητας στο ελληνικό επιχειρηματικό τοπίο.
Λέξη κλειδί Καινοτομία
Εξαγωγική ένταση
Βιωσιμότητα
Εβροφάρμα
Intralot
Innovation
Export performance
Sustainability
Διαθέσιμο από 2024-11-04 12:22:04
Ημερομηνία έκδοσης 30-09-2024
Ημερομηνία κατάθεσης 2024-11-04 12:22:04
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/