Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Variables that determine the prices of secondhand vessels: dry sector |
Εναλλακτικός τίτλος |
Παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων στον τομέα ξηρού φορτίου |
Δημιουργός |
Livanou, Theofania, Kokkala, Anthi Κόκκαλα, Ανθή Λιβανού, Θεοφανία |
Συντελεστής |
Kavussanos, Emmanuel Doukakis, Leonidas Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies Tsouknidis, Dimitrios |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
71p. |
Γλώσσα |
en |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11819 |
Περίληψη |
This dissertation analyzes the most important variables that drive the secondhand vessel prices in the dry bulk shipping industry, specifically the Capesize, Panamax, Handymax, and Handysize segments. Using econometric models and panel data regression, this study examines a dataset from 2002 to 2024 and the variables of newbuilding price, scrap prices, 1-year time charter rate, macroeconomic indicators, inflation and commodity prices. Results indicate strong associations between secondhand price and newbuilding price, timecharter rates, but marked disparities are observed with respect to vessel types. The higher price fluctuation is found in the larger vessels (e.g., Capesize) since they are more responsive to cyclical commodities like iron ore and coal. Conversely, small vessel pricing behavior is more consistent because of the former's adaptability and its regional trade aspect. This study makes an important contribution to maritime economics in providing a comprehensive analysis of the interrelated elements driving vessel value, helping stakeholders to navigate the changing secondhand market. Η παρούσα εργασία αναλύει τις σημαντικότερες μεταβλητές που επηρεάζουν τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων στη ναυτιλιακή βιομηχανία ξηρού φορτίου, και συγκεκριμένα στα τμήματα Capesize, Panamax, Handymax και Handysize. Μέσω οικονομετρικών μοντέλων και παλινδρόμησης δεδομένων panel, η μελέτη εξετάζει δεδομένα από το 2002 έως το 2024 και τις μεταβλητές τιμών ναυπήγησης, τιμών παλαιών προς διάλυση, ναύλων χρονοναύλωσης ενός έτους, μακροοικονομικών δεικτών, πληθωρισμού και τιμών εμπορευμάτων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ισχυρές συσχετίσεις μεταξύ της τιμής μεταχειρισμένων πλοίων και της τιμής ναυπήγησης, καθώς και των ναύλων χρονοναύλωσης. Ωστόσο, παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ των τύπων πλοίων. Οι μεγαλύτερες διακυμάνσεις τιμών εμφανίζονται στα μεγαλύτερα πλοία (π.χ. Capesize), καθώς είναι πιο ευαίσθητα στις κυκλικές μεταβολές εμπορευμάτων όπως το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας. Αντίθετα, η τιμολογιακή συμπεριφορά των μικρότερων πλοίων είναι πιο σταθερή, χάρη στην ευελιξία τους και στη σημασία τους στο τοπικό εμπόριο. Η μελέτη συνεισφέρει σημαντικά στη ναυτιλιακή οικονομική, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη ανάλυση των διασυνδεδεμένων παραγόντων που επηρεάζουν την αξία των πλοίων, βοηθώντας τους ενδιαφερόμενους να προηγηθούν στη μεταβαλλόμενη αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. |
Λέξη κλειδί |
Αγορά μεταχειρισμένων πλοίων Ξηρό χύδην φορτίο Ναύλοι Μακροοικονομικοί δείκτες Second-hand vessels market Dry bulk Freight rates Macroeconomic indicators |
Διαθέσιμο από |
2024-12-29 19:09:07 |
Ημερομηνία έκδοσης |
19-12-2024 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2024-12-29 19:09:07 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |