Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Κυκλοφοριακή αγωγή στην προσχολική ηλικία με χρήση 3D εργαλείων |
Εναλλακτικός τίτλος |
Traffic education in preschool age using 3D tools |
Δημιουργός |
Βρεττού, Αναστασία |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής Παπαϊωάννου, Γεώργιος Μπενάρδου, Αγιάτις Βασιλάκης, Ανδρέας-Αλέξανδρος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
81σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11840 |
Περίληψη |
The present postgraduate thesis aims to approach the issue of Traffic Education and its teaching to preschool children through the use of digital methods. Specifically, the progress of technology and the continuous development of new technological tools encourages the discovery of new ways to utilize them and integrate them into the educational process. Combined with the fact that traditional approaches of learning are often observed to fail to motivate students and sometimes seem to be insufficient, it further reinforces the need to look for an alternative way of approaching the subject. Therefore, the development of an educational application is attempted, which, utilizing the use of Augmented Reality environments, will try to provide an alternative approach to learning safe traffic rules for the vulnerable group of the road network, the pedestrians. The purpose of the application is to enhance the learning of Traffic Education by using Augmented Reality to represent elements of the road network in real space, providing the possibility of practical application of the rules and ensuring the existence of a safe learning environment for children. Following the methodology of developing interactive applications, various scenarios for learning road safety rules were designed and implemented through the Unity game engine. In fact, the results of the research showed that the use of the application can effectively support the learning process and foster the development of correct road safety behaviors in preschool-aged children. Finally, the combination of learning road traffic rules and their practical application appeared to contribute to a meaningful understanding of the rules rather than simply memorizing them, which further enhances its positive impact. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία στοχεύει να προσεγγίσει το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και την εκμάθησή της στα παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών μεθόδων. Συγκεκριμένα, η πρόοδος της τεχνολογίας και η συνεχής ανάπτυξη νέων τεχνολογικών εργαλείων ωθεί στην εύρεση νέων τρόπων αξιοποίησης τους και τη συμπερίληψη τους στο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι παραδοσιακές προσεγγίσεις της μάθησης παρατηρούνται συχνά να μην κινητοποιούν τους μαθητές και αρκετές φορές να μην αποφαίνονται επαρκείς, ενισχύει ακόμα περισσότερο την ανάγκη αναζήτησης ενός εναλλακτικού τρόπου προσέγγισης του θέματος. Γι’ αυτό, επιχειρείται η ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής, η οποία αξιοποιώντας τη χρήση περιβαλλόντων Επαυξημένης Πραγματικότητας θα προσπαθήσει να δώσει μια εναλλακτική προσέγγιση στην εκμάθηση των κανόνων ασφαλής κυκλοφορίας για την ευάλωτη ομάδα του οδικού δικτύου, τους πεζούς. Σκοπός της εφαρμογής είναι να λειτουργήσει ενισχυτικά στην εκμάθηση της Κυκλοφοριακής Αγωγής και μέσω της χρήσης της Επαυξημένης Πραγματικότητας να αναπαραστήσει στοιχεία του οδικού δικτύου στον πραγματικό χώρο, παρέχοντας μεν τη δυνατότητα της πρακτικής εφαρμογής των κανόνων και εξασφαλίζοντας δε την ύπαρξη ενός ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης για τα παιδιά. Ακολουθώντας, λοιπόν, την μεθοδολογία ανάπτυξης διαδραστικών εφαρμογών, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν μέσω της μηχανής παιχνιδιών Unity διάφορα σενάρια εκμάθησης κανόνων οδικής ασφάλειας. Μάλιστα, τα πορίσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι η χρήση της εφαρμογής μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στη μαθησιακή διαδικασία και στην ανάπτυξη ορθών συμπεριφορών οδικής ασφάλειας σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Τέλος, ο συνδυασμός της εκμάθησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και της πρακτικής εφαρμογής τους φάνηκε να συμβάλλει στην ουσιαστική κατανόηση τους και όχι απλώς στην απλή αποστήθισής τους, γεγονός που ενισχύει ακόμα περισσότερο το θετικό της αντίκτυπο. |
Λέξη κλειδί |
Εκπαιδευτική εφαρμογή Προσχολική ηλικία Επαυξημένη πραγματικότητα Κυκλοφοριακή αγωγή Τraffic education Augmented Reality (ΑR) Educational app Preschool age Unity game engine |
Διαθέσιμο από |
2025-01-27 22:36:28 |
Ημερομηνία έκδοσης |
13-01-2025 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2025-01-27 22:36:28 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |