Συλλογές
Τίτλος Βέλτιστη κατανομή των επιμέρους σημείων πώλησης-κατανάλωσης στα διαθέσιμα κέντρα διανομής
Εναλλακτικός τίτλος Optimal distribution of the selling centres to the available logistics-production centres
Δημιουργός Μπουρνέλας, Αθανάσιος-Χρήστος
Συντελεστής Ζαχαριάς, Ελευθέριος
Athens University of Economics and Business, Department of Economics
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 90σ.
Γλώσσα el
Περίληψη Η μελέτη που θα εκτυλιχθεί παρακάτω, έχει ως βασικό αντικείμενο τη βέλτιστη κατανομή των σημείων πώλησης-κατανάλωσης, στα επιμέρους κέντρα Logistics. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να επιλυθούν στην ουσία δύο επιμέρους προβλήματα: Προσδιορισμός του κόστους μεταφοράς από το κάθε κέντρο διανομής στο εκάστοτε σημείο πώλησης Επιλογή του βέλτιστου σημείου χωροταξικής τοποθέτησης του νέου κέντρου διανομής Εύρεση μεθόδου που να επιτρέπει την επιλογή της λύσης με το ελάχιστο δυνατό κόστος, δεδομένης της εξυπηρέτησης όλων των σημείων πώλησης, ανεξάρτητα της ζήτησης που θα έχει το κάθε έναΟ σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να αναδείξει τους τρόπους και τα μέσα που πρέπει να έχει κανείς στη διάθεσή του, καθώς και τον τρόπο που θα πρέπει να τα εκμεταλλευτεί, ούτως ώστε να καταλήξει στο τελικό στόχο, που είναι ο ορισμός της θέσης και του κόστους που καλείται η εκάστοτε επιχείρηση να καλύψει για να δημιουργήσει ένα νέο κέντρο logistics.Το βασικό ερώτημα που πρέπει να επιλυθεί, για να δικαιολογηθεί ο σκοπός ύπαρξης και εξέλιξης μίας μελέτης σαν τη συγκεκριμένη είναι:Για ποιο λόγο να δαπανήσει μία επιχείρηση εργατοώρες, για να επιλύσει ένα ζήτημα ανάλογης υφής με αυτό; Ποια θα είναι η απόδοση που θα λάβει, η οποία θα δικαιολογεί το δαπανηθέν κόστος, αλλά και το κόστος ευκαιρίας-δέσμευσης των εργαζομένων σε ανάλογο project, από το να ενασχοληθούν με μία πιο παραγωγική διαδικασία;Σε πρώτο επίπεδο ανάλυση οφείλει κανείς να τονίσει πως μελέτη ανάλογου αντικειμένου βρίσκει άμεση εφαρμογή σε επιχειρήσεις που εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό σε κόστη συναφή με αυτά που σχετίζονται με τα logistics. Δηλαδή κόστη μεταφοράς, διανομής, κόστη καυσίμων, κόστη παραγωγής κ.τ.λ. ενδεικτικά αναφέρεται πως τα κόστη διανομής σε- 6 -μεταφορικές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, αποτελούν και το 44% του συνολικού τους κόστους κατά μέσο όρο.Σε δεύτερο επίπεδο ανάλυση θα πρέπει να τονιστεί πως λόγω της ανταγωνιστικότητας που βαίνει αυξανόμενη παγκοσμίως, της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι αλλαγές σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο και των απειλών που πηγάζουν από αυτές, οφείλει κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα του τομέα δραστηριοποίησής της, να ανακαλύπτει συνεχώς νέους τρόπους προκειμένου να αυξήσει την αποδοτικότητά της, τη παραγωγικότητά της, αλλά και να βελτιστοποιεί κάθε εσωτερική διαδικασία της, με σκοπό την επίτευξη του μέγιστου δυνατού κέρδους με το ελάχιστο δυνατό κόστος, που θα της επιτρέψουν την αέναη αύξηση της ευημερίας αυτής, των μετόχων της και κατ’ επέκταση του κοινωνικού συνόλου εν γένει.Ακόμη πιο αναλυτικά, κάθε επιχείρηση που στοχεύει στην μακροβιότητα της, οφείλει να ποσοτικοποιεί και να προβαίνει σε ανάλυση ευαισθησίας κάθε κόστους που την επηρεάζει, είτε εξαρτάται από αυτήν η μεταβολή του, είτε όχι σε κάθε τμήμα της ξεχωριστά αλλά και σε διατμηματικό επίπεδο. Έτσι, η Γενική Διεύθυνση Logistics, κάθε επιχείρησης, πρέπει να είναι προετοιμασμένη, για το αποτέλεσμα που θα επιφέρει η αλλαγή κάθε κόστους που την αφορά. Ένα από τα σημαντικότερα είναι να αναλύσει τα κόστη που θα δημιουργηθούν από τις μεταβολές του κόστους των καυσίμων, από την εξυπηρέτηση ενός σημείου πώλησης από διαφορετικό κέντρο διανομής από το σύνηθες, ή τι ζημιές θα επιφέρει π.χ. μία μεταβολή στη μέση πληρότητα φορτίου ανά όχημα. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα βρίσκεται σε θέση σε κάθε μεταβολή παραγόντων- απειλών ή ευκαιριών, του εξωτερικού περιβάλλοντος να γνωρίζει τις επικείμενες επιπτώσεις και να επικεντρώνεται στους παράγοντες που θα αποδώσουν βέλτιστα στην εξοικονόμηση κόστους, από αυτούς που έχει ορίσει ως οδηγούς κόστους.Κάτι τέτοιο άλλωστε δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί αλλιώς, δεδομένου πως οι ατελείς μορφές αγοράς υφίστανται ενδοκρατικά αλλά και παγκοσμίως και μάλιστα, η τελειοποίηση τους αποτελεί ένα σύνθετο αντικείμενο επίλυσης, του εκάστοτε ρυθμιστή. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, πως κάθε προσπάθεια ρύθμισης της αγοράς συνοδεύεται από το αντίστοιχο ρυθμιστικό βάρος, του οποίου το μέγεθος ενδέχεται να είναι διαστάσεων που να μην είναι κοινωνικά άριστη η όποια ενέργεια, για να ληφθεί. Σε τελική ανάλυση η αγορά είτε αυτορυθμίζεται ανάλογα την ζήτηση σε σχέση με τη προσφορά, είτε διατηρείται αέναη η- 7 -επιδίωξη κάθε επηρεαζόμενου μέλους και φορέα αυτής να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προκειμένου είτε να ηγηθεί της αγοράς, είτε να παραταθεί η διάρκεια ζωής του στην αγορά. (Κατσουλάκος Ιωάννης, Θεωρία Βιομηχανικής Οργάνωσης 2005)
Λέξη κλειδί Logistics
Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας
Κόστος μεταφοράς
Κέντρα διανομής
Ημερομηνία 28-02-2017
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/