Συλλογές
Τίτλος Διαχείριση διαδικτυακής φήμης
Δημιουργός Καραμανώλης, Γεώργιος
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής
Μήτρου, Λίλιαν
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 93σ.
Γλώσσα el
Περίληψη Η διάδοση του διαδικτύου έχει αλλάξει ριζικά όχι μόνο τον τρόπο επικοινωνίας, αλλά εισήγαγε νέους τρόπους συνεργασίας και μοντέλα συμπεριφοράς. Βασικά χαρακτηριστικά του διαδικτύου, όπως η δυνατότητα κατανάλωσης και παραγωγής περιεχομένου από τους χρήστες, η αδιάκοπη και συνεχής λειτουργία του, η αρχειοθέτηση και η δυνατότητα άντλησης πληροφορίας από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς και τα κοινωνικά μέσα (social media) και η ταχύτητα αναπαραγωγής, εισάγουν νέες παραμέτρους που σχετίζονται με τη διαδικτυακή φήμη των οργανισμών. Η παρούσα εργασία, παρουσιάζει μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης προσώπων και κυρίως οργανισμών (επιχειρήσεων). Η διαχείριση διαδικτυακής φήμης (online reputation management, ORM), αποτελεί ένα σύνολο από ενέργειες, που σχετίζονται με την επίδραση στην «εικόνα» ενός προσώπου ή ενός οργανισμού. Ο όρος χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα των δημοσίων σχέσεων. Οι οργανισμοί υλοποιούν πρακτικές διαχείρισης διαδικτυακής φήμης με δύο τρόπους. Μπορεί να γίνεται εσωτερικά (inhouse) από στελέχη marketing και επικοινωνίας ή δημοσίων σχέσεων ή με εξωτερική ανάθεση σε συμβούλους. Για τα πρόσωπα, η διαχείριση της διαδικτυακής φήμης, σχετίζεται κυρίως με τη διαχείριση της ψηφιακής - διαδικτυακής ταυτότητάς τους, μέσα από την παρουσία και τη δραστηριοποίησή τους σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες. Στους οργανισμούς, η διαχείριση της διαδικτυακής φήμης μπορεί να οργανώνεται σε τρία βασικά βήματα ή ομάδες ενεργειών. Την παρακολούθηση (monitoring), την ανάλυση (analysis) και την επίδραση (influense). Στο πλαίσιο της εργασίας, παρατίθεται και σχετικό παράδειγμα για το πως μεγάλοι οργανισμοί αντιμετωπίζουν σε οργανωτικό επίπεδο τη διαχείριση διαδικτυακής φήμης εντάσσοντάς την σε μια συνολική στρατηγική ψηφιακής επικοινωνίας. Οργανισμοί που δραστηριοποιούνται σε κρίσιμους τομείς, όπως ο τραπεζικός κλάδος, έχουν ιδιαίτερα αυξημένη αντίληψη και είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διαδικτύου και αντιμετωπίζουν το διαδίκτυο ως βασικό κανάλι. Σε επίπεδο εθνικών οικονομικών κλάδων όπως ο τουρισμός, έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία η οργανωμένη αντιμετώπιση και προσέγγιση του θέματος. Ενδεικτικά για την Ελλάδα, η συμβολή της τουριστικής οικονομίας το 2011 στο ΑΕΠ, φτάνει σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων το 16,4%. Η συνολική απασχόληση στην τουριστική οικονομία αντιστοιχεί στο 18,4% του συνόλου. Η υλοποίηση ενεργειών διαχείρισης φήμης είναι σημαντική για την οικονομία, τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, καθώς η αναζήτηση στο διαδίκτυο για ταξιδιωτικούς προορισμούς και συμβουλές είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη ενέργεια. Σε τεχνικό επίπεδο, υπάρχουν εργαλεία λογισμικού και πλατφόρμες ή διαδικτυακές υπηρεσίες που μπορούν να αξιοποιηθούν, τόσο από οργανισμούς, όσο και από πρόσωπα, με τις οποίες κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαχειριστεί τη διαδικτυακή του φήμη τουλάχιστο σε επίπεδο παρακολούθησης περιεχομένου. Τα εργαλεία διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες : Εργαλεία προσανατολισμένα σε πρόσωπα , και εργαλεία , τα οποία απευθύνονται σε οργανισμούς. Για τα εργαλεία που απευθύνονται σε οργανισμούς μπορεί να υπάρχει επιμέρους διάκριση όπως: Ευρείας χρήσης εργαλεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, εργαλεία υποστήριξης διαδικτυακής καμπάνιας, εργαλεία εκτίμησης επίδρασης, εργαλεία προσανατολισμένα στην αποδελτίωση διαδικτυακών μέσων μαζικής ενημέρωσης κ.α. Οι υπηρεσίες και τα εργαλεία διαχείρισης διαδικτυακής φήμης παρουσιάζουν ιδιαίτερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον λόγω της ευελιξίας και των πολλαπλών τρόπων με τους οποίους παρέχονται : Μπορεί να είναι εργαλεία και υπηρεσίες που προσφέρονται δωρεάν, εργαλεία τα οποία προσφέρονται με συνδρομή ή αγορά τα οποία υποστηρίζουν όλα τα στάδια των πρακτικών ORM (monitor, analysis, influence) ή ακόμα και πλατφόρμες ανοικτού κώδικα. Στο πλαίσιο της εργασίας παρουσιάζονται επίσης, και ολοκληρωμένες εμπορικές υπηρεσίες με υψηλή προστιθέμενη αξία για τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης των οργανισμών. Τέτοιες είναι ενδεικτικά, οι περιπτώσεις των reputation.com, του Sysomos, του Radian6 , του mention.net , καθώς και του knowem. Η εργασία αναφέρεται επίσης και σε ανοικτού κώδικα λογισμικό , το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την συσσώρευση (aggregation) περιεχομένου που παράγεται στο διαδίκτυο.
The spread of the Internet entailed radical changes for the field of Communications and introduced new modes of co-operation and new models of behavior. The online reputation of firms is now related to new parameters, which are defined by basic Internet characteristics such as the accommodation for content creation from online users who do not just consume, the continuous operation of the Internet and the ability to archive and derive information from search engines and social media. Content that refers to a person or an institution can be propagated for a fraction of the time it took in the past. The present work presents a series of issues, which relate to the management of online reputation of individuals and, mainly, institutions. Online reputation management (ORM), which is a term that is used often in the field of Public Relations (PR), is an endeavor which is consisted from the sum of practices and methods whose purpose is to affect the image of a person or an institution. Institutions implement the management of online reputation in two different ways; either in house, with the aid of marketing or PR staff, or it can be subcontracted to external consultants. In the case of private individuals, the management of online reputation is related directly to the efficient management of their digital (online) identity via their presence and actions in online platforms. In the context of institutions, the management of online reputation is organized according to the following types of activities: (a) monitoring, (b)analysis and (c) influence. Later on in this work, I present a relevant example, which illustrates the manner in which institutions deal with the management of online reputation on an organizational level, by including it in its general strategy of online communication. Institutions, which operate in crucial sectors of the economy, such as the banking sector are very aware of Internet issues. As a result, they use the Internet and its vast online potential as a major channel of communication and as an operational tool.
Λέξη κλειδί Online Reputation Management (ORM)
Limosine
Ηλεκτρονική αποδελτίωση
Διαδικτυακή ταυτότητα
Οργανισμοί
Διαχείριση διαδικτυακής φήμης
Ημερομηνία 30-09-2012
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/