Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Στρατηγική αλλαγή και ψηφιακός μετασχηματισμός της Τράπεζας Πειραιώς για την αντιμετώπιση της πλήρους εφαρμογής της οδηγίας PSD2 |
Εναλλακτικός τίτλος |
Strategic change and digital transformation of Piraeus Bank for dealing with the full implementation of the PSD2 directive |
Δημιουργός |
Κατέβα, Αγγελική |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Μανωλόπουλος, Δημήτριος Ιωαννίδης, Αντώνιος Παπαδάκης, Βασίλειος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
75σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7782 |
Περίληψη |
This thesis investigates, through a case study for Piraeus Bank, the extent to which an organization belonging to the Greek banking system can respond to the changes resulting from the introduction of digital technology in the banking sector. In particular, it examines how the full implementation of the PSD2 Directive and the required strategic change and digital transformation are addressed, while it studies how these changes can be exploited to generate benefits for both the Bank and its customers. The thesis concludes with recommendations. Piraeus Bank is used as a case study and a qualitative approach is followed. The case study was selected under the auspices of the Bank being a representative sample of the Greek banking institutions (one of the four systemic banks, large clientele and turnover, geographical spread, e-banking, etc.). The primary survey was based on personal interviews with Bank executives, as sources of primary information on preparedness, planned changes, etc.The results for the selection criteria were, selecting executives with: (a) a decisive role in strategic decision making (senior executives); (b) a direct and decisive role in implementing strategic decisions at the same or another level; (c) geographically diverse executives; and (d) hierarchically distributed executives.In conclusion the main features of the business strategy are: a) The Bank's intention is to become an aggregator of choice, b) Enhancement and improvement of the online platform (so that it can serve new services, provide full financial planning to the customer, deliver improved user experience etc.), c) reformulation of the branch operation model and creation of e-Branches; d) adaption of technology for the provision of personalized services and products; e) investment in on human resources specialization and enhancement, update of performance indicators, introduction of new incentives, etc.The study concludes that the Bank is readily adapting and has already taken strategic decisions and focused on its fundamental advantages over the new entrant (fintech) or other competition. It addresses the challenge of transformation and implementation of the Directive as an opportunity and present skills and appropriate knowledge to address potential problems. Η εργασία διερευνά, μέσω μελέτης περίπτωσης για την Τράπεζα Πειραιώς, το κατά πόσο ένας οργανισμός που ανήκει στο τραπεζικό σύστημα του Ελλαδικού χώρου μπορεί να ανταποκριθεί στις αλλαγές που προκύπτουν από την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας στον τραπεζικό τομέα. Συγκεκριμένα εξετάζεται το πώς αντιμετωπίζεται η πλήρης εφαρμογή της οδηγίας PSD2 και η απαιτούμενη στρατηγική αλλαγή και ψηφιακός μετασχηματισμός, ενώ μελετάται το πως οι αλλαγές αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να παράγουν οφέλη τόσο στην Τράπεζα όσο και στους πελάτες της. Η Τράπεζα Πειραιώς χρησιμοποιείται ως μελέτη περίπτωσης και ακολουθείται ποιοτική προσέγγιση. Η επιλογή της μελέτης περίπτωσης έγινε υπό την θεώρηση ότι η συγκεκριμένη Τράπεζα αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα των Ελληνικών Τραπεζικών Ιδρυμάτων (μία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, μεγάλο πελατολόγιο και κύκλος εργασιών, γεωγραφική διασπορά, ηλεκτρονική τραπεζική κλπ). Η πρωτογενής έρευνα βασίστηκε σε προσωπικές συνεντεύξεις στελεχών της Τράπεζας, ως πηγών άντλησης πρωτογενούς πληροφορίας σχετικά με την ετοιμότητα, τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, κλπ. Τα αποτελέσματα για τα κριτήρια επιλογής ήταν, επιλογή στελεχών με: α) καθοριστικό ρόλο στη λήψη των στρατηγικών αποφάσεων (ανώτατα στελέχη), β) άμεσο και καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή των στρατηγικών αποφάσεων του ίδιου ή άλλου επιπέδου, γ) στελέχη με γεωγραφική διασπορά, και δ) στελέχη με ιεραρχική διασπορά. Η μελέτη ανέδειξε ότι τα κύρια χαρακτηριστικά της επιχειρούμενης στρατηγικής είναι: α) η πρόθεση της Τράπεζας να καταστεί aggregator of choice, β) ενίσχυση και βελτίωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τις νέες υπηρεσίες, δυνατότητα πλήρους οικονομικού προγραμματισμού, βελτίωση της εμπειρίας χρήστη), γ) αναπροσαρμογή του μοντέλου των καταστημάτων και δημιουργία e-Branches, δ) υιοθέτηση τεχνολογίας για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών και προϊόντων, ε) επένδυση στην ενίσχυση της εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού, αναπροσαρμογή των δεικτών απόδοσής του, θέσπιση νέων κινήτρων κλπ.Συμπερασματικά από τη μελέτη προκύπτει ότι η Τράπεζα παρουσιάζει ετοιμότητα προσαρμογής και μάλιστα έχει ήδη λάβει στρατηγικές αποφάσεις και έχει εστιάσει σε θεμελιώδη πλεονεκτήματά της σε σχέση με το νεοεισερχόμενο (fintech) ή άλλο ανταγωνισμό. Αντιμετωπίζει την πρόκληση του μετασχηματισμού και της εφαρμογής της οδηγίας ως πρόκληση ευκαιριών με αυξημένη επαγρύπνηση και ικανή γνώση για τα πιθανά προβλήματα. |
Λέξη κλειδί |
Ψηφιακός μετασχηματισμός Στρατηγική αλλαγή Οδηγία υπηρεσιών πληρωμών Ψηφιακή τραπεζική Οργανωσιακή αλλαγή Τράπεζα Πειραιώς Payment Services Directive 2 (PSD2) Digital transformation Strategic change Digital banking Organizational change Piraeus bank |
Διαθέσιμο από |
2020-04-12 13:02:40 |
Ημερομηνία έκδοσης |
03-03-2020 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2020-04-12 13:02:40 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |