Συλλογές
Τίτλος Η επίδραση της προσωπικότητας στην αυτοέκφραση: ρόλος της εμπειρίας πελάτη
Εναλλακτικός τίτλος The impact of personality in self-expressiveness: the role of customer experience
Δημιουργός Σκληβανιώτη, Ουρανία
Συντελεστής Καρδαράς, Δημήτριος
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σιώμκος, Γεώργιος
Ψιλούτσικου, Μαρίνα
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 97σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8001
Περίληψη This dissertation investigates the impact of personality in self-expressiveness during shopping and the role that customer experience plays in this impact. More specifically, the paper examines how personality traits, such as "emotional stability", "extraversion", "agreeableness", "conscientiousness" and "openness to experience", influence variables of "eudaimonistic identity theory" and variables of "experience economy", such as "flow experience ", "self- realization" and "escapism" during our shopping. Then, it will be examined how the above mentioned elements ultimately affect the self-expressiveness during the purchasing process. In order to achieve this purpose, a bibliographic review was firstly followed, and then, an empirical research was attempted through a questionnaire. From the results of the research and the analysis of the primary data through the analysis of the multiple linear regression, it appears that all the research hypotheses are partially confirmed. More specifically, the dimensions "Emotional Stability", "Agreeableness" and "Openness to experience" proved to be positively related to the variable "Flow experience" (1st hypothesis). Respectively, the dimension "Extraversion" is statistically positively related to the variable "Self- realization through shopping" (2nd hypothesis). Then, the dimension of "Conscientiousness" seemed to be positively related to the variable "Escapism in shopping" (3rd hypothesis).Finally, it was found that, with the exception of the variable "Flow experience", the other two variables (ie "Self- realization through shopping" and "Escapism in shopping") were strongly related to the dependent variable "Self-expressiveness in shopping" (4th case), and in fact, it turned out that the variable "Escapism in shopping" played a key role in shaping the model. At the end of the dissertation, the conclusions of the research and its limitations are presented, and also suggestions to the executives related to the examined subject and suggestions for further future research.
Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση της προσωπικότητας στην έκφραση του εαυτού κατά τη διάρκεια των αγορών και ο ρόλος που διαδραματίζει η εμπειρία πελάτη στην επίδραση αυτή. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία εξετάζει πως τα στοιχεία της προσωπικότητας, όπως η «συναισθηματική σταθερότητα» , η «εξωστρέφεια», η «προσήνεια» , η «ευσυνειδησία» και η «δεκτικότητα σε νέες εμπειρίες», επηρεάζουν μεταβλητές της «θεωρίας της ευδαιμονιστικής ταυτότητας» και μεταβλητές της «οικονομίας της εμπειρίας», όπως είναι η «ροή της εμπειρίας» , η «συνειδητοποίηση του εαυτού» και η «αίσθηση φυγής κατά τη διάρκεια των αγορών μας». Έπειτα, εξετάζεται πως τα παραπάνω αναφερθέντα στοιχεία επιδρούν, τελικά, στην έκφραση του εαυτού κατά την αγοραστική διαδικασία.Για την επίτευξη του σκοπού αυτού ακολουθήθηκε, αρχικά, βιβλιογραφική επισκόπηση και στη συνέχεια επιχειρήθηκε εμπειρική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας και την ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων μέσω της ανάλυση της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης προκύπτει ότι, όλες τις ερευνητικές υποθέσεις επιβεβαιώνονται εν μέρει. Πιο συγκεκριμένα, οι διαστάσεις «Συναισθηματική Σταθερότητα», «Προσήνεια» και «Δεκτικότητα σε νέες εμπειρίες» αποδείχθηκε ότι έχουν θετική σχέση με την μεταβλητή «Ροή της εμπειρίας» (1η υπόθεση). Αντίστοιχα, η διάσταση «Εξωστρέφεια» σχετίζεται στατιστικά θετικά με την μεταβλητή «Συνειδητοποίηση του εαυτού μέσω των αγορών» (2η υπόθεση). Έπειτα, η διάσταση της «Ευσυνειδησίας» φάνηκε να σχετίζεται θετικά με την μεταβλητή «Αίσθηση φυγής στις αγορές» (3η υπόθεση). Τέλος , διαπιστώθηκε πως, εξαιρουμένης της μεταβλητής «Ροή της εμπειρίας», οι υπόλοιπες δύο μεταβλητές (δηλαδή «Συνειδητοποίηση του εαυτού μέσω των αγορών» και η «Αίσθηση φυγής στις αγορές»), είχαν ισχυρά σημαντική σχέση με την εξαρτημένη μεταβλητή «Αυτοέκφραση στην αγοραστική διαδικασία» (4η υπόθεση), και μάλιστα, αποδείχθηκε πως η μεταβλητή «Αίσθηση φυγής στις αγορές» έπαιζε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του μοντέλου. Ολοκληρώνοντας, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, οι περιορισμοί της, αλλά και προτάσεις προς τα διοικητικά στελέχη σχετικές με το εξεταζόμενο θέμα και προτάσεις για περαιτέρω μελλοντική έρευνα.
Λέξη κλειδί Προσωπικότητα
Αυτοέκφραση
Εμπειρία πελάτη
Personality
Self-expressiveness
Customer experience
Διαθέσιμο από 2020-09-04 17:52:25
Ημερομηνία έκδοσης 20-02-2020
Ημερομηνία κατάθεσης 2020-09-04 17:52:25
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/