Συλλογές
Τίτλος Factors that influence consumers' attitudes and behavioral intentions towards functional foods: an analysis of consumer-related, product-related, and promotional source-related attributes
Εναλλακτικός τίτλος Παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών και τις συμπεριφορικές προθέσεις προς τα λειτουργικά τρόφιμα: μία ανάλυση χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τον καταναλωτή, το προϊόν και την πηγή προώθησης
Δημιουργός Κουντούρη, Αικατερίνη-Ελένη, Kountouri, Aikaterini-Eleni
Συντελεστής Karantinou, Kalipso
Drossos, Dimitrios
Painesis, Grigorios
Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 130p.
Γλώσσα en
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8502
Περίληψη Πολλές μελέτες έχουν εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση απέναντι στα λειτουργικά τρόφιμα, καθώς και την καταναλωτική τους συμπεριφορά και πρόθεση, με μικτά αποτελέσματα. Ορισμένες μελέτες έχουν διερευνήσει μόνο την καταναλωτική συμπεριφορά των λειτουργικών τροφίμων, μερικές έχουν επικεντρωθεί στην καταναλωτική τους πρόθεση, ενώ άλλες έχουν αντιμετωπίσει την πρόθεση ως προηγούμενο της πραγματικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η επίγνωση για τα λειτουργικά τρόφιμα και ο ρόλος των influencers των κοινωνικών δικτύων δεν έχουν διερευνηθεί ιδιαίτερα. Επομένως, αυτή η μελέτη στοχεύει να αποκτήσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επίγνωση για τα λειτουργικά τρόφιμα, τη στάση προς αυτά, τα χαρακτηριστικά τους, τα πρότυπα κατανάλωσης τους, τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών τους και τη σχετική επίδραση διαφορετικών πηγών προώθησης, καθώς και την εμπιστοσύνη σε αυτές, συμπεριλαμβανομένων των influencers των κοινωνικών δικτύων.Για την επίτευξη αυτών των ερευνητικών στόχων, ακολουθήθηκε ένας ποσοτικός σχεδιασμός χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Μετά την προκαταρκτική δοκιμή, το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε μέσω του Google Forms κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020 και τελικά συμπληρώθηκε από 315 ερωτηθέντες, που προήλθαν από έναν συνδυασμό δειγματοληψίας ευκολίας και χιονοστιβάδας. Τελικά, τα αποτελέσματα των συλλεχθέντων δεδομένων αναλύθηκαν μέσω SPSS και SmartPLS. Συγκεκριμένα, οι στατιστικές διαδικασίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν μονοπαραγοντική ανάλυση για τα περιγραφικά στατιστικά, ανάλυση παραγόντων για τη μείωση των διαστάσεων, ανάλυση αξιοπιστίας για την αξιολόγηση της εσωτερικής συνέπειας μεταξύ των στοιχείων καθώς και γραμμική παλινδρόμηση και δυαδική λογιστική παλινδρόμηση για τη δοκιμή της σχέσης μεταξύ εξαρτώμενων και ανεξάρτητων μεταβλητών.Μετά το πρώτο κεφάλαιο της εισαγωγής, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος και απεικονίζεται το ερευνητικό μοντέλο. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναφέρονται οι ερευνητικοί στόχοι και περιγράφεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε. Στο κεφάλαιο τέσσερα παρέχονται τα ευρήματα της μελέτης τα οποία συζητούνται λεπτομερώς στο κεφάλαιο πέντε. Το τελευταίο κεφάλαιο, δίνει μια σύντομη επισκόπηση των αναδυόμενων αποτελεσμάτων που ακολουθείται από τις ακαδημαϊκές και τις διοικητικές επιπτώσεις, τους περιορισμούς και τις κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα.
Multiple studies have examined the influencing factors of attitudes towards functional foods as well as of their consumption behavior and intention, with mixed results. Some studies have investigated only functional food consumption behavior, some have centered to functional food consumption intention while others have faced intention as an antecedent of actual behavior. Moreover, functional food awareness and the role of social media influencers haven’t been highly investigated. Therefore, this study aims to gain more insights into functional food awareness, attitudes, attributes, consumption patterns, consumer characteristics and relative influence of different promotional sources as well as trust in them, including social media influencers. For the achievement of these research objectives, a quantitative design was followed using an online questionnaire. After the pre-testing, the questionnaire was distributed via Google Forms during November-December 2020 and it was eventually completed by 315 respondents, derived from a combination of convenience and snowball sampling. Ultimately, the results of the collected data were analyzed through SPSS and SmartPLS. Specifically, the statistical procedures that took place were univariate analysis for descriptive statistics, factor analysis for the reduction of dimensions, reliability analysis for the evaluation of internal consistency between the items as well as linear regression and binary logistic regression for the test of the relationship between dependent and independent variables.After the first chapter of introduction, in the second chapter the literature review of the topic is presented, and the research model is illustrated. In the third chapter, the research objectives are stated and the methodology path that was followed is described. In chapter four the study’s findings are provided, which are discussed in detail in chapter five. The final chapter, gives a brief overview of the emerged results followed by the academic implications, the managerial implications, the limitations and the directions for future research.
Λέξη κλειδί Consumer behavior
Consumer intention
Attitudes
Factors
Λειτουργικά τρόφιμα
Καταναλωτική συμπεριφορά
Καταναλωτική πρόθεση
Στάση
Παράγοντες
Functional foods
Διαθέσιμο από 2021-03-30 17:15:07
Ημερομηνία έκδοσης 2021
Ημερομηνία κατάθεσης 2021-03-30 17:15:07
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/