Συλλογές
Τίτλος Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών στον τομέα της κουλτούρας
Εναλλακτικός τίτλος Factors affecting the demand for goods and services in the field of culture
Δημιουργός Γατσούλης, Περικλής
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σαλαβού, Ελένη
Παπαδάκης, Βασίλειος
Μανωλόπουλος, Δημήτριος
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 87σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8701
Περίληψη The purpose of this dissertation is to investigate the factors that affect the demand for goods and services in the field of culture and in particular in the market of contemporary art. In order to complete the present study, a descriptive literature review was first conducted regarding the theory of consumer behavior. More specifically, mentioned the internal and external stimuli that individuals receive as consumers, the process that follows until they reach their final purchasing decision, as well as the factors that influence their purchasing behavior. Then, in the present work examined the consumer behavior, focusing on art as a cultural asset, the role of its aesthetics, as well as the types of consumers in this specific market. Questionnaire research was then conducted to investigate the factors that influence consumer preferences in the field of culture, as they have developed in modern societies, which are characterized by technological developments and a wealth of cultural goods. The statistical data were analyzed using the Ordered Probit method. The results clearly showed that consumer behavior in the purchase of cultural goods is a function of gender, professional status, age and social environment in which the person is enclosed. Also, the analysis showed that the places where the highest frequency for buying works of art is observed are the internet and art exhibitions.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών στον τομέα της κουλτούρας και ειδικότερα στην αγορά της σύγχρονης τέχνης. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η παρούσα μελέτη, διενεργήθηκε αρχικά μια περιγραφική βιβλιογραφική ανασκόπηση, αναφορικά με τη θεωρία συμπεριφοράς του καταναλωτή. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν τα εσωτερικά και εξωτερικά ερεθίσματα που δέχονται τα άτομα ως καταναλωτές, η διαδικασία που έπεται μέχρι να φτάσουν στην τελική τους αγοραστική απόφαση, όπως επίσης και οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά. Έπειτα στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η καταναλωτική συμπεριφορά, με εστίαση στην τέχνη ως πολιτιστικό αγαθό, ο ρόλος της αισθητικής της, καθώς και οι τύποι καταναλωτών στη συγκεκριμένη αγορά. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων με σκοπό να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών στον τομέα της κουλτούρας, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στις σύγχρονες κοινωνίες, που χαρακτηρίζονται από τεχνολογικές εξελίξεις και από πληθώρα πολιτιστικών αγαθών. Η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων έγινε με τη μέθοδο Ordered Probit. Μέσα από τα αποτελέσματα προέκυψε σαφές συμπέρασμα ότι η συμπεριφορά του καταναλωτή για την αγορά πολιτιστικών αγαθών είναι συνάρτηση, του φύλου, της επαγγελματικής κατάστασης, της ηλικίας και του κοινωνικού περίγυρου από τον οποίο περικλείεται το άτομο. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι τα μέρη που παρατηρείται η μεγαλύτερη συχνότητα για την αγορά έργων τέχνης είναι το διαδίκτυο και οι καλλιτεχνικές εκθέσεις.
Λέξη κλειδί Κουλτούρα
Συμπεριφορά καταναλωτή
Συμπεριφορική ανάλυση
Τέχνη
Οικονομική ανάλυση
Culture
Contemporary art
Behavioral economics
Consumer behavior
Market analysis
Διαθέσιμο από 2021-06-29 19:55:44
Ημερομηνία έκδοσης 08/31/2020
Ημερομηνία κατάθεσης 2021-06-29 19:55:44
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/