Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Αξιολόγηση ανταπόκρισης των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στην πανδημία του κορονοϊού: μια εμπειρική διερεύνηση με τη μέθοδο Data Envelopment Analysis (DEA) |
Εναλλακτικός τίτλος |
European airline response assessment on the Covid-19 pandemic: an experimental investigation using Data Envelopment Analysis (DEA) |
Δημιουργός |
Φιλίππου, Σοφία |
Συντελεστής |
Παπαδάκης, Βασίλειος Μανωλόπουλος, Δημήτριος Σαλαβού, Ελένη Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
86σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8871 |
Περίληψη |
Στα τέλη του 2019, ο ιός Covid−19 εμφανίστηκε στην πόλη Γιουχάν της Κίνας, επιφέροντας αναστάτωση και ριζικές αλλαγές τόσο σε υγειονομικό, όσο και οικονομικό επίπεδο σε όλο τον κόσμο. Εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας, ο κλάδος της αεροπορίας συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο, καθώς κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις σοβαρότερες οικονομικές προκλήσεις των τελευταίων δεκαετιών. Παρατηρώντας τις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες και τον τρόπο που οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν, στην έρευνα διερευνώνται ζητήματα σχετικά με το πώς επηρεάστηκε η απόδοση των εταιρειών κατά τη διάρκεια της διετίας 2019-2020. Ως κύριος στόχος της έρευνας τέθηκε η διεξαγωγή μιας εμπειρικής αξιολόγησης της αποδοτικότητας των εταιρειών, μέσα από ερμηνεία των αποτελεσμάτων, τον εντοπισμό αστοχιών και βέλτιστων πρακτικών αλλά και τέλος, την παροχή προτάσεων προς βελτίωση. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η ερευνητική μέθοδος που επιλέχθηκε είναι η Data Envelopment Analysis (DEA), η οποία εντάσσεται στις τεχνικές της Επιχειρησιακής Έρευνας. Η DEA είναι κατάλληλη για την ποσοτικοποίηση της απόδοσης και συγχρόνως τη σύγκριση των εταιρειών του δείγματος μεταξύ τους ως προς επιλεγμένες ομοιογενείς μεταβλητές. Λαμβάνοντας υπόψιν δευτερογενή δεδομένα από τον κλάδο των αερογραμμών, και σε συνδυασμό με παρόμοιες παρελθοντικές μελέτες του κλάδου, συλλέχθηκαν πληροφορίες για 21 εταιρείες με έδρα την Ευρώπη, ενώ για τη μέτρηση της αποδοτικότητας επιλέχθηκαν επτά ερευνητικές μεταβλητές. Η αποδοτικότητα μετρήθηκε για τα έτη 2019 και 2020 ξεχωριστά, καταδεικνύοντας έτσι μεταβολές εξαιτίας των συνθηκών που επέβαλλε η πανδημία. H εργασία αποτελεί τη βάση για περαιτέρω εμβάθυνση στο ζήτημα της αποδοτικότητας σε περιόδους κρίσης του κλάδου αλλά και ένα προτεινόμενο μοντελοποιημένο υπόδειγμα, προκειμένου οι εταιρείες να καταφέρουν σύντομα να επανέλθουν στην ισορροπία. During late 2019, the Covid − 19 virus appeared in the city of Yuhan in China, causing upheaval and radical changes both in health and in financial aspects around the world. Looking at the effects of the pandemic, the aviation industry is among the most affected sectors, as it has been challenged to face the most serious economic difficulties of the recent decades.Observing these unprecedented conditions and the way companies responded to the new challenges, the present research explores issues related to how companies' performance was affected during the years 2019-2020, during the pandemic. The main goal of the research is to estimate an empirical evaluation of the companies' efficiency, through the interpretation of the results, the identification of failures and best practices, and finally, to provide suggestions and points for improvement.In order to achieve the aforementioned objectives, the chosen research method is Data Envelopment Analysis (DEA), which is a commonly used Operations Research technique. DEA is suitable for quantifying performance and at the same time comparing the selected companies with each other in terms of homogeneous variables.Collecting secondary data from the airline industry and in combination with similar past industry studies, data were collected for 21 companies based in Europe, while seven research variables were selected to measure efficiency. The evaluation for 2019 and 2020 separately, thus demonstrating the changes caused by the conditions imposed by the pandemic.The structure of the thesis consists of two parts. In the first part, which is the theoretical approach to research, the reader becomes familiar with the broader context of the aviation industry and other useful theoretical concepts related to research, while the second part, which is the practical approach to research, includes details of the methodology and research process. |
Λέξη κλειδί |
Κορονοϊός Αποδοτικότητα Αεροπορία Αξιολόγηση Covid-19 DEA Airline performance Efficiency |
Διαθέσιμο από |
2021-10-26 10:47:57 |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2021-10-26 10:47:57 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |