Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Εταιρική διακυβέρνηση των τραπεζών στην Ελλάδα |
Εναλλακτικός τίτλος |
Corporate bank governance in Greece |
Δημιουργός |
Λαλαπάνος, Ιωάννης |
Συντελεστής |
Athens University of Economics and Business, Department of Informatics Γκρίτζαλης, Δημήτριος Λειβαδά, Αλεξάνδρα Δημέλη, Σοφία |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
103σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9076 |
Περίληψη |
Corporate governance is the system by which companies are directed and controlled. Corporate governance of banks is different from corporate governance in other corporates. This is due to the nature of banking activity, the complexity of its organization, the uniqueness of banks' balance sheets, the need to protect the weakest part of the chain (ie depositors) and the systemic risks posed by bank failures. Effective corporate governance is critical to the smooth running of the banking sector and the economy. Indeed, banks have a critical role in the economy through the mediation of funds by savers and depositors in activities that support business and contribute to promoting economic growth. The security and robustness of banks is the key to financial stability and the way in which they conduct their business is therefore central to the economy. The primary goal of corporate governance should be to safeguard the interests of stakeholders in complying with the public interest on a sustainable basis. This can be achieved by digitization in the areas of banking Reviewing customer experiences and developing efficient, effective operating models facilitate an open ecosystem of participants. This is possible by the underlying processes, technologies and organizational structures. In turn, customers benefit from fair values, increased transparency, immediacy and high – quality relevant interactions. It also gains access to a range of personalized products and services from both banks and the new digital ecosystem. Technological developments tend to be directly integrated into the banking sector and into decision-making and governance processes. This raises other issues such as transaction security and encryption. Finally, compliance with the FGM / General Data Protection Regulation in the context of corporate governance and the smooth and orderly operation of banks is an important issue. Η εταιρική διακυβέρνηση είναι το σύστημα με το οποίο κατευθύνονται και ελέγχονται οι εταιρείες και διαφέρει από αυτή των κοινών εταιρειών. Αυτό οφείλεται στη φύση της τραπεζικής δραστηριότητας, στην πολυπλοκότητα της οργάνωσής της, στη μοναδικότητα των ισολογισμών των τραπεζών, στην ανάγκη προστασίας του ασθενέστερου μέρους της αλυσίδας (δηλαδή των καταθετών) και στους συστημικούς κινδύνους που προκαλούνται από χρεοκοπίες τραπεζών. H αποτελεσματική εταιρική διακυβέρνηση είναι κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία του τραπεζικού τομέα και της οικονομίας. Οι τράπεζες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην οικονομία με τη διαμεσολάβηση κεφαλαίων από αποταμιευτές και καταθέτες σε δραστηριότητες που υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις και συμβάλλουν στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης. Η ασφάλεια και η ευρωστία των τραπεζών είναι το κλειδί για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα και ο τρόπος με τον οποίο ασκούν τις δραστηριότητές τους, ως εκ τούτου, είναι κεντρικής σημασίας για την οικονομία. Ο πρωταρχικός στόχος της εταιρικής διακυβέρνησης θα πρέπει να είναι η διασφάλιση των συμφερόντων των ενδιαφερομένων σε συμμόρφωση με το δημόσιο συμφέρον σε βιώσιμη βάση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ψηφιοποίηση στους τομείς των τραπεζικών λειτουργιών. Η επανεξέταση των εμπειριών των πελατών και η ανάπτυξη αποδοτικών, αποτελεσματικών μοντέλων λειτουργίας διευκολύνουν ένα ανοιχτό οικοσύστημα συμμετεχόντων. Αυτό καθίσταται δυνατό από τις υποκείμενες διαδικασίες, τις τεχνολογίες και τις οργανωτικές δομές. Με τη σειρά τους, οι πελάτες επωφελούνται από δίκαιες αξίες, την αυξημένη διαφάνεια, την αμεσότητα και της υψηλής ποιότητας σχετικές αλληλεπιδράσεις. Επίσης, αποκτάται πρόσβαση σε ένα φάσμα εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν τάση να ενσωματώνονται άμεσα στον τραπεζικό τομέα και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και της διακυβέρνησης. Αυτό εγείρει και άλλα ζητήματα όπως αυτό της ασφάλειας των συναλλαγών και της κρυπτογράφησης. Τέλος, σημαντικό ζήτημα είναι η συμμόρφωση υπό το πρίσμα του ΓΚΠΔ / Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης και της ομαλούς και εύρυθμης λειτουργείας των τράπεζων. |
Λέξη κλειδί |
General Data Protection Regulation (GDPR) Digital skills Big data Digital technologies Banks Financial institutions Corporate governance Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) Ψηφιακές τεχνολογίες Ψηφιακές δεξιότητες Εταιρική διακυβέρνηση Τράπεζες Χρηματοπιστωτικά ιδρύματα |
Διαθέσιμο από |
2022-01-18 13:30:59 |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2022-01-18 13:30:59 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |