Συλλογές
Τίτλος Εφαρμογή της θεωρίας προσχεδιασμένης συμπεριφοράς στην πρόθεση εκδήλωσης πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς. Εμπειρική διερεύνηση στο χώρο των πράσινων καλλυντικών
Εναλλακτικός τίτλος Αpplication of the model of the theory of planned behavior in consumers green purchase intention. Εmpirical investigation in the market of green cosmetics
Δημιουργός Καββαδία, Ευτυχία
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σαλαβού, Ελένη
Ήντουνας, Κωνσταντίνος
Ψιλούτσικου, Μαρίνα
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 82σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9192
Περίληψη Objective: The application of the model of the Theory of Planned Behavior in the consumers’ green purchase intention, concerning the market of green cosmetics. Understanding how attitudes, environmental knowledge, altruism, health concern, environmental concern, subjective norms and perceived behavioral control impact on green cosmetics purchase intention.Research Purpose: The purpose of this research is to find significant correlations between the dependent variable (green cosmetics purchasing intention) and the independent variables.Motivation: The need to understand the factors that influence the Purchase Intention for Green Cosmetics in an effort to focus on the field of Marketing and specifically on Green Marketing area. Understanding the mechanisms of interactions of the above variables can offer solutions to organizations that want to be effective in the field of green products and specifically cosmetics in order to develop a targeted marketing approach and strategies to this direction.Research Design, Approach and Methodology: A quantitative survey approach was used. A random sample of 237 consumers participated in the research, answering a questionnaire consisting of 37 questions. The questionnaire was based on existing scales, which have been used by similar surveys to measure the dependent and independent variables.Main Findings: According to the results of this research, environmental concern, subjective norms and general attitude are capable predictors of the green cosmetics purchase intention. The other independent variables (environmental knowledge, altruism, perceived behavioral control) did not show statistically significant results concerning purchase intention. Health concern was not used to predict the dependent variable due to lack of differentiation in data variability.Contribution: Understanding the correlation of independent variables with the dependent one, contributes to the strategic evolution of organizations and can help marketing departments in the process of choosing targeted placements. The impact of each variable on the green cosmetics purchase intention reveals potential practices and consumer needs, on which marketing departments of organizations need to focus so that they can select more appropriate strategic planning approaches. The results of this study provided information that encourages future research in a field that is constantly evolving lately.
Αντικείμενο: Το αντικείμενο της εν λόγω εργασίας είναι η μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της Θεωρίας της Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς (Theory of Planned Behavior) στην πρόθεση εκδήλωσης πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς και η εμπειρική διερεύνηση συγκεκριμένα για την αγορά των πράσινων καλλυντικών. Για το λόγο αυτό πραγματοποιείται μελέτη της επίδρασης της στάσης, της περιβαλλοντικής γνώσης, του αλτρουισμού, της ανησυχίας για την υγεία, της περιβαλλοντικής ανησυχίας, της υποκειμενικής νόρμας και του αντιλαμβανόμενου ελέγχου συμπεριφοράς στην πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών.Σκοπός: Ο σκοπός της μελέτης αυτής είναι η εύρεση σημαντικών συσχετίσεων μεταξύ της εξαρτημένης μεταβλητής (πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών) και των ανεξάρτητών μεταβλητών.Κίνητρο: H ανάγκη κατανόησης των παραγόντων που επηρεάζουν την πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών σε μια προσπάθεια εμβάθυνσης στον τομέα του Μάρκετινγκ και ιδιαίτερα του Πράσινου Μάρκετινγκ. Η κατανόηση του μηχανισμού αλληλεπίδρασης των παραπάνω μεταβλητών μπορεί να προσφέρει λύσεις σε οργανισμούς που θέλουν να δραστηριοποιηθούν αποτελεσματικά στον τομέα των πράσινων προϊόντων και συγκεκριμένα των καλλυντικών και να αναπτύξουν στοχευμένες πρακτικές και στρατηγικές προς την κατεύθυνση του Πράσινου Μάρκετινγκ.Σχεδιασμός Έρευνας, Προσέγγιση και Μέθοδος: Για την εκπόνηση της έρευνας καταρτίστηκε ερωτηματολόγιο 37 ερωτήσεων, τυχαίου δείγματος, το οποίο απαντήθηκε από 237 καταναλωτές. Το ερωτηματολόγιο βασίστηκε σε υπάρχουσες κλίμακες, που έχουν χρησιμοποιηθεί από ανάλογες έρευνες για τη μέτρηση της εξαρτημένης και των ανεξάρτητων μεταβλητών.Κύρια Ευρήματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας η περιβαλλοντική ανησυχία, οι υποκειμενικές νόρμες και η γενική στάση είναι ικανοί παράγοντες πρόβλεψης της πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών. Οι υπόλοιπες ανεξάρτητες μεταβλητές (περιβαλλοντική γνώση, αλτρουισμός, αντιλαμβανόμενος έλεγχος συμπεριφοράς) δεν παρουσίασαν στατιστική σημαντικότητα σε σχέση με την πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών. Ο παράγοντας της ανησυχίας για την υγεία δεν παρουσίασε διαφοροποίηση στη διακύμανση των δεδομένων και δε χρησιμοποιήθηκε για τη μελέτη πρόβλεψης της εξαρτημένης μεταβλητής.Συμβολή: Η γνώση της συσχέτισης των ανεξάρτητων μεταβλητών με την εξαρτημένη, συνεισφέρει στην εξέλιξη της στρατηγικής των οργανισμών και μπορεί να βοηθήσει τα τμήματα μάρκετινγκ να επιλέξουν στοχευμένες τοποθετήσεις. Η επίδραση της κάθε μεταβλητής στην πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών αποκαλύπτει πιθανές πρακτικές και ανάγκες των καταναλωτών, στις οποίες τα τμήματα μάρκετινγκ των οργανισμών μπορούν να εστιάζουν ώστε να επιλέγουν καταλληλότερες προσεγγίσεις στρατηγικού σχεδιασμού. Επιπλέον, τα ευρήματα αυτής της μελέτης απέδωσαν πληροφορίες που ενθαρρύνουν τη μελλοντική έρευνα σε έναν τομέα που αναπτύσσεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια.
Λέξη κλειδί Πράσινα καλλυντικά
Πρόθεση αγοράς πράσινων καλλυντικών
Θεωρία προσχεδιασμένης συμπεριφοράς
Πράσινη καταναλωτική συμπεριφορά
Green marketing
Green marketing
Green cosmetics purchase intention
Πράσινο μάρκετινγκ
Theory of planned behavior
Green consumer behavior
Διαθέσιμο από 2022-03-01 22:02:03
Ημερομηνία έκδοσης 02/13/2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-03-01 22:02:03
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/