Συλλογές
Τίτλος Εισοδηματικές ανισότητες και μεσαία τάξη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης
Δημιουργός Λιοπύρης, Δημήτρης
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Καμμάς, Παντελής
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 45σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9198
Περίληψη After the collapse of the countries that had organized their economies and societies following the idea of socialism, capitalism seems to be simply the most efficient economic system. However, the ever-increasing inequalities that occurred especially after 1980, could be considered as the most significant existential threat for capitalism.Technological development is seen as a factor that exacerbates income inequalities by creating imbalances in the economic system through the labour market mechanism. Education, on the other hand, is for many researchers a counterweight to the above mechanism. Inequalities can be efficiently measured via the Gini index. Which measure could be used to evaluate the quality of education?In this paper, we will examine whether the skills of 15-year-old students as measured by PISA score, can satisfactorily explain the compensatory relationship between education and income inequality. Does this relationship exist?
Μετά την κατάρρευση των χωρών που είχαν οργανώσει την οικονομία και την κοινωνία τους ακολουθώντας την ιδέα του υπαρκτού σοσιαλισμού, ο καπιταλισμός φαντάζει πλέον όχι απλά ως το πιο αποδοτικό οικονομικό σύστημα, αλλά ως η μοναδική επιλογή. Το μόνο που μπορεί να απειλήσει την ύπαρξή του είναι οι ίδιες οι εγγενείς αδυναμίες του. Η πιο σημαντική αδυναμία κατά την άποψη του συγγραφέα είναι οι συνεχώς εντεινόμενες ανισότητες.Η τεχνολογική εξέλιξη θεωρείται ως ένας παράγοντας που επιτείνει της εισοδηματικές ανισότητες δημιουργώντας ανισορροπία στο οικονομικό σύστημα μέσω του μηχανισμού της αγοράς εργασίας. Η εκπαίδευση από την άλλη πλευρά αποτελεί για πολλούς ερευνητές μια αντίρροπη δύναμη στον παραπάνω μηχανισμό. Οι ανισότητες μπορούν να μετρηθούν ικανοποιητικά με το δείκτη Gini. Ποιο μέγεθος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την εκπαίδευση?Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα εξετάσουμε κατά πόσο οι ικανότητες των 15χρονων μαθητών όπως αυτές μετριούνται σε βαθμολογία PISA, μπορεί να εξηγήσει ικανοποιητικά την αντίρροπη σχέση εκπαίδευσης και εισοδηματικών ανισοτήτων. Υπάρχει όντως αυτή η σχέση? Αυτά τα θέματα θα διερευνηθούν στη συνέχεια.
Λέξη κλειδί Εισοδηματικές ανισότητες
Εκπαίδευση
Μεσαία τάξη
Income inequalities
Education
Middle class
Διαθέσιμο από 2022-03-03 13:53:37
Ημερομηνία έκδοσης 03/03/2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-03-03 13:53:37
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/