Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Μετασχηματισμός αστικής κινητικότητας σε ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών CO2 |
Εναλλακτικός τίτλος |
Transformation of urban mobility within a low CO2 energy system |
Δημιουργός |
Γιαμουρίδης, Νικόλαος |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος Φραϊδάκη, Αικατερίνη Παρούσος, Λεωνίδας |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
56σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9350 |
Περίληψη |
In the present dissertation, which was prepared in the framework of the postgraduate program of the Department of Business Administration and Management (MBA part time) of the Athens University of Economics, the aim is to study the transformation that the transport sector will undergo and more specifically the changes in passenger transportation with the transition to electric vehicles usage. We analyze the reasons why this trend exists, what policies are leading us to this shift and based on which development scenarios in the energy sector, with which the electric vehicles is directly connected, will this change happen faster or not. The first chapter describes the transport sector and refers to the current situation of the European Union of 27 as well as the mixture of the way in which passenger-kilometers and ton-kilometers are carried out and their evolution over time. In the second chapter we focus on the energy and climate policies and the strategy set by the European Union to address the problem of climate change with the European Green Agreement with which it wants to be a pioneer in climate neutrality. The third chapter provides a bibliographic overview of how urban mobility will evolve by 2050 and how energy demand will change based on transportation and fuel. The fourth chapter defines the total cost of using passenger vehicles and analyzes what are the factors that affect it. The calculation is performed for passenger vehicles with different technologies of the engine unit between a car with internal combustion engine, plug-in hybrid and purely electric vehicle. The cost calculation takes into account the evolution scenarios of the energy system which affect the evolution of the price of gasoline, electricity and carbon tax. Στη παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (MBA part time) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σκοπός είναι να μελετήσουμε τον μετασχηματισμό που θα υποστεί ο κλάδος των μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η αλλαγή των επιβατικών μετακινήσεων με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αναλύουμε τους λόγους για τους οποίους υπάρχει αυτή η τάση, ποιες πολιτικές μας οδηγούν σε αυτή την μεταστροφή και με βάσει ποια σενάρια εξέλιξης στον τομέα της ενέργειας, με τον οποίο η ηλεκτροκίνηση συνδέετε άμεσα, θα γίνει πιο γρήγορα αυτή η αλλαγή ή όχι. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται περιγραφή του κλάδου των μεταφορών και γίνεται αναφορά στην παρούσα κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 καθώς αναλύεται και το μείγμα του τρόπου με το οποίο πραγματοποιούνται τα επιβατο-χιλιόμετρα και τα τονο-χιλιόμετρα αλλά και την διαχρονική εξέλιξη αυτών στο πέρασμα του χρόνου. Στο δεύτερο κεφάλαιο εστιάζουμε στις ενεργειακές και κλιματικές πολιτικές και την στρατηγική που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία με την οποία επιθυμεί να αποτελέσει πρωτοπόρο στην κλιματική ουδετερότητα. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται βιβλιογραφική επισκόπηση στο πως θα εξελιχθεί η αστική κινητικότητα έως το 2050 και στο πως θα μεταβληθεί η ζήτηση ενέργειας με βάση το μέσο μεταφοράς και με βάση τα καύσιμο. Στο τέταρτο κεφάλαιο ορίζεται το συνολικό κόστος χρήσης επιβατικών οχημάτων και αναλύεται ποιοι είναι παράγοντες οι οποίοι το επηρεάζουν. Ο υπολογισμός πραγματοποιείτε για επιβατικά οχήματα με διαφορετικές τεχνολογίες της κινητήριας μονάδας ανάμεσα σε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Για τον υπολογισμό του κόστους λαμβάνονται υπόψη τα σενάρια εξέλιξης του ενεργειακού συστήματος τα οποία επηρεάζουν την εξέλιξη τις τιμής της βενζίνης, του ηλεκτρικής ενέργειας και του φόρου εκπομπών άνθρακα. |
Λέξη κλειδί |
Επιβατικές μεταφορές Αστική κινητικότητα Μείωση εκπομπών CO2 Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας Urban mobility Passenger transportation Reduction of CO2 emissions Total cost of ownership |
Διαθέσιμο από |
2022-04-06 01:34:11 |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2022-04-06 01:34:11 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |