Συλλογές
Τίτλος How universities can help facilitate change toward sustainable development? The SDGs and the Athens University of Economics and Business: an example
Εναλλακτικός τίτλος Πώς τα πανεπιστήμια μπορούν να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη; Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών: ένα παράδειγμα
Δημιουργός Καπόπουλος, Θεόδωρος, Kapopoulos, Theodore
Συντελεστής Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies
Chalkos, Georgios
Chatzistamoulou, Nikos
Koundouri, Phoebe
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 35p.
Γλώσσα en
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9730
Περίληψη In the last decade, new challenges have risen in the form of climate change and the threat to biodiversity. These new challenges are a direct result to a known and rapidly increasing trend of global average temperatures. There have been various solutions proposed as well as monitoring mechanisms implemented in national and international levels such as the UN Sustainable Development Goals (SDGs). Universities have a tremendous potential in contributing to the SDGs. As highest-ranking learning institutions and knowledge generators, universities should be active actors in fulfilling the 2030 UN Agenda for sustainable development. The purpose of this paper is to explore the role that universities have in providing research and guidance in meeting these new challenges. The paper focuses mainly on the four strategic fields –learning and teaching, research, organizational governance, culture and operations, and external leadership – a university contributes to address three specific Sustainable Goals, SDGs 7, 8 and 9. Our novelty is to try to answer the question of whether these SDGs can be implemented at a local level, that of an institution such as a university, rather than a country. To this end, we consider the Athens University of Economics and Business (AUEB) a benchmark in our analysis. First, we review how the AUEB has already taken measures, adopted policies and modified its educational goals for the protection of the environment. Second, by presenting the results from a “green” investment appraisal exercise, we explain how environmentally friendly the AUEB can be further made by undertaking a plausible “green” energy investment. Third, by employing a principal component analysis we measure the university’s outreach concerning the SDGs and the environment.
Την τελευταία δεκαετία, έχουν αναδυθεί νέες προκλήσεις με τη μορφή της κλιματικής αλλαγής και της απειλής στη βιοποικιλότητα. Οι προκλήσεις αυτές είναι το άμεσο αποτέλεσμα της ταχέως ανοδικής τάσης των παγκόσμιων μέσων θερμοκρασιών. Για την επιβράδυνση ή ακόμη και αναστροφή της τάσης αυτής και το μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεών της στον ανθρώπινο πολιτισμό, έχουν προταθεί διάφορες λύσεις καθώς και μηχανισμοί παρακολούθησης που εφαρμόζονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, όπως η δέσμη Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών. Τα πανεπιστήμια έχουν τεράστιες δυνατότητες να συμβάλουν στην επίτευξη των ΣΒΑ. Ως ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και παραγωγοί γνώσης, θα πρέπει να καταστούν ενεργοί παράγοντες στη συλλογική προσπάθεια για την εκπλήρωση των στόχων για βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο της Ατζέντας a των Ηνωμένων Εθνών με ορίζοντα το 2030. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το ρόλο που διαδραματίζουν τα πανεπιστήμια στην παροχή έρευνας και καθοδήγησης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Η εργασία επικεντρώνεται στους τέσσερις στρατηγικούς τομείς – μάθηση και διδασκαλία, έρευνα, οργανωτική διακυβέρνηση, κουλτούρα και λειτουργίες και εξωτερική ηγεσία – μέσω των οποίων το πανεπιστήμιο συμβάλλει στην επίτευξη τριών συγκεκριμένων Βιώσιμων Στόχων Ανάπτυξης των στόχων 7, 8 και 9. Η πρωτοτυπία της εργασίας έγκειται στην προσπάθεια, για πρώτη φορά, να απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο και με ποιο τρόπο οι ΣΒΑ μπορούν να εφαρμοστούν σε μικροοικονομικό επίπεδο (πανεπιστήμιο), και όχι σε μακροοικονομικό (εθνική οικονομία), όπως είναι το συνηθέστερο. (Για το σκοπό αυτό, θεωρούμε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) σημείο αναφοράς στην ανάλυσή μας. Πρώτον, αξιολογούμε τον τρόπο με τον οποίο το ΟΠΑ έχει ήδη λάβει μέτρα, έχει υιοθετήσει πολιτικές, έχει τροποποιήσει τους εκπαιδευτικούς του στόχους και προσαρμόσει κατάλληλα τα εκπαιδευτικά του προγράμματα με σκοπό την ενίσχυση της συμβολής του για την προστασία του περιβάλλοντος. Δεύτερον, διενεργώντας και παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της άσκησης χρηματοοικονομικής αξιολόγησης μιας «πράσινης» επένδυσης, , εξηγούμε πόσο περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον μπορεί να γίνει το ΟΠΑ με την ανάληψη της συγκεκριμένης «πράσινης» ενεργειακής επένδυσης. Τρίτον, χρησιμοποιώντας μια ανάλυση κύριων συνιστωσών (principle component analysis) μετράμε τη δημόσια εικόνα του ΟΠΑ σχετικά με τη συνεισφορά του όχι μόνο όσον αφορά στην επίτευξη των ΣΒΑ αλλά και την εμβέλειά του στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το σκοπό αυτό.
Λέξη κλειδί Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης
Πανεπιστήμια
Βιώσιμη ανάπτυξη
Κλιματική αλλαγή
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)
Sustainable development
Climate change
Sustainable Development Goals (SDGs)
Universities
Athens University of Economics and Business (AUEB)
Διαθέσιμο από 2022-10-13 01:02:33
Ημερομηνία έκδοσης 31-08-2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-10-13 01:02:33
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/