Συλλογές
Τίτλος Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και ο κανονισμός περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR)
Εναλλακτικός τίτλος Social media and the General Data Protection Regulation (GDPR)
Δημιουργός Λαμπέλ, Γεωργία
Συντελεστής Σιώμκος, Γεώργιος
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Καπερώνης, Σταύρος
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 102σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9778
Περίληψη This thesis aims to investigate whether social networks comply with the General Data Protection Regulation (GDPR). At the same time, it aims to focus on exploratory research questions concerning breaches in social networks and to examine the knowledge and concern of users about the specific issue. Initially an analysis of the theoretical pillars of this thesis will be carried out, which includes a brief reference to the General Data Protection Regulation (GDPR). In addition, the existence of people's trust in social networks will be analyzed through a comparison of the terms and conditions, the privacy policy, and the cookies of each social network. Then, the role of advertising through social networks is investigated in relation to the security of the user’s data. Case studies related to advertising follow, as well as breaches and scandals that have taken place. This summary and the commentary of the existing studies on the specific subject, will later lead to the drawing of conclusions regarding the knowledge of the users' rights in cases of data breach and their obligations, which were considered particularly interesting. In the next chapter there is a full explanation of the methodology followed, which is a quantitative survey with a questionnaire on 151 people and contains in its entirety the research questions posed earlier. Then, the results of the research are analyzed with pies and diagrams, followed by the statistical control of the results. The last chapter of the thesis refers to the conclusions reached, where many of our assumptions and initial thoughts were rejected, while there were others that were confirmed, creating both surprise and interest. The main ones are that almost all social networks that we analyzed have been breached and followed by a data leak, where in most cases fines have been imposed for this non-compliance with the GDPR. In addition, most participants seem to be unaware of their rights in the event of a data breach, while it is interesting to note that the educational level of the participants affects this question, with Μaster’s and PhD holders having a better knowledge of their rights. Finally, the research within the various research questions that it contains, confirms that most people do not read the terms, conditions, and privacy policy before creating an account on social networks, which is food for thought.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να ερευνήσει εάν τα κοινωνικά δίκτυα συμμορφώνονται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ).Ταυτόχρονα έχει στόχο να εστιάσει σε ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν τις παραβιάσεις στα κοινωνικά δίκτυα και να εξετάσει την γνώση και την ανησυχία των χρηστών για το συγκεκριμένο ζήτημα. Αρχικά, θα πραγματοποιηθεί ανάλυση των θεωρητικών πυλώνων της παρούσας διπλωματικής εργασίας, όπου εμπεριέχει μια σύντομη αναφορά στον Γενικό Κανονισμό Προσωπικών Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Επιπλέον, στο ίδιο κεφάλαιο θα αναλυθούν μέσα από σύγκριση των όρων και προϋποθέσεων, της πολιτικής απορρήτου και των «cookies» του κάθε κοινωνικού δικτύου, η πιθανή ύπαρξη εμπιστοσύνης των ανθρώπων σε αυτά. Στην συνέχεια, ερευνάται ο ρόλος της διαφήμισης μέσω κοινωνικών δικτύων σε σχέση με την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών. Ακολουθούν μελέτες περιπτώσεων που σχετίζονται με την διαφήμιση, αλλά και με παραβιάσεις και σκάνδαλα που έχουν λάβει χώρα. Η σύνοψη αυτή και ο σχολιασμός των υπαρχουσών μελετών για το συγκεκριμένο θέμα, θα οδηγήσουν αργότερα και στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την γνώση των δικαιωμάτων των χρηστών σε περιπτώσεις παραβίασης και των υποχρεώσεων τους, το οποίο θεωρήθηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Στο επόμενο κεφάλαιο υπάρχει πλήρης επεξήγηση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, η οποία είναι ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο σε 151 άτομα και περιέχει στο σύνολο της τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν νωρίτερα. Στην συνέχεια αναλύονται με πίτες και διαγράμματα τα αποτελέσματα της έρευνας και ακολουθεί ο στατιστικός έλεγχος των αποτελεσμάτων. Το τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας αφορά τα συμπεράσματα που προέκυψαν, όπου πολλές από τις υποθέσεις και αρχικές μας σκέψεις απορρίφθηκαν, ενώ υπήρξαν και άλλες που επιβεβαιώθηκαν, δημιουργώντας τόσο έκπληξη αλλά και ενδιαφέρον. Οι κυριότερες από αυτές είναι ότι σχεδόν όλα τα κοινωνικά δίκτυα που αναλύουμε έχουν υποστεί παραβιάσεις και έχει ακολουθηθεί διαρροή δεδομένων, όπου στην πλειονότητα των περιπτώσεων έχουν επιβληθεί πρόστιμα για την μη συμμόρφωση αυτή στον ΓΚΠΔ. Επιπλέον, οι περισσότεροι συμμετέχοντες φαίνεται πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους σε περίπτωση παραβίασης, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι το μορφωτικό επίπεδο των συμμετεχόντων επηρεάζει το συγκεκριμένο ερώτημα με τους κατόχους μεταπτυχιακού και διδακτορικού να έχουν καλύτερη γνώση των δικαιωμάτων τους. Τέλος, η έρευνα μέσα στα διάφορα ερευνητικά ερωτήματα που θα ακολουθήσουν, επιβεβαιώνει ότι η μεγαλύτερη μερίδα κόσμου δεν πραγματοποιεί ανάγνωση των όρων, προϋποθέσεων και της πολιτικής απορρήτου πριν δημιουργήσει λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα, όπου αποτελεί τροφή για σκέψη.
Λέξη κλειδί Κοινωνικά δίκτυα
Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ)
Προσωπικά δεδομένα
Social media
General Data Protection Regulation (GDPR)
Personal data
Διαθέσιμο από 2022-10-20 12:47:11
Ημερομηνία έκδοσης 14-10-2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-10-20 12:47:11
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/