Συλλογές
Τίτλος Εφαρμογές AR στο έξυπνο λιανικό εμπόριο: ο ρόλος της εμπειρίας του πελάτη στην ικανοποίηση και πρόθεση χρήσης
Εναλλακτικός τίτλος AR applications in smart retailing: the role of customer experience in customer satisfaction and intention to use
Δημιουργός Λυκούδη, Ευσταθία-Χριστίνα
Συντελεστής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μπάλτας, Γεώργιος
Αργουσλίδης, Παρασκευάς
Σκαρμέας, Διονύσιος
Τύπος Text
Φυσική περιγραφή 77σ.
Γλώσσα el
Αναγνωριστικό http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9826
Περίληψη The rapid development of smart retail has affected most aspects of our work and personal life. In addition, smart retail is called upon to capitalize on the "modern smart lifestyle", with a view to creating value for the customer. This requires the development of a new form of business model, which incorporates new technologies, such as Augmented Reality (AR), through applications for mobile devices. As a result, the rise of AR has received significant attention from both practitioners and scholars within the retail industry in recent years. However, there is limited research exploring the factors that influence user journey through an AR. In response to this shortcoming in the literature, the aim of this study is threefold. First, to identify the AR features that influence consumers’ realibility towards and acceptance of AR technology. Second, to investigate the role of AR reliability, perceived enjoyment, and perceived usefulness, perceived ease of use, and subjective norms (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology factors) in driving customer experience. Finally, to examine the influence of customer experience on customer satisfaction and customer intention to continue to use an AR application. Data were gathered through an online survey. A total of 127 eligible responses from consumers familiar with AR applications for smartphones were gathered. The study findings highlight the importance of novelty in increasing AR reliability, and the role of perceived usefulness, perceived ease of use, and perceived enjoyment in enhancing customer experience. The results also indicate that customer experience promotes customer satisfaction and encourages customers’ intention to use an AR application for online shopping. Several managerial implications are extracted from the study, as well as suggestions for future research. It is hoped through this study, greater understanding can be gained pertaining to the role of AR applications in smart retailing.
Το έξυπνο λιανικό εμπόριο με την ραγδαία εξέλιξη που έχει γνωρίσει, έχει επηρεάσει τις περισσότερες εκφάνσεις του καθημερινού βίου, τόσο στο εργασιακό περιβάλλον, όσο και την προσωπική ζωή. Στο πλαίσιο αυτής της εξέλιξης, το έξυπνο λιανικό εμπόριο καλείται να αξιοποιήσει τον «έξυπνο τρόπο ζωής», δημιουργώντας αξία στον πελάτη. Αυτό αποτελεί μία νέα μορφή επιχειρηματικού μοντέλου, το οποίο ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα, μέσω εφαρμογών για κινητές συσκευές. Ειδικότερα, η άνοδος της επαυξημένης πραγματικότητας έχει λάβει σημαντική προσοχή τόσο από τη βιομηχανία του λιανεμπορίου, όσο τους ακαδημαϊκούς. Παρ’ όλο αυτά παρατηρείται περιορισμένη έρευνα σχετικά με την κατανόηση των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν το ταξίδι του χρήστη μέσω μίας AR εφαρμογής. Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος της έρευνας ήταν τριπλός. Πρώτον, αποσκοπεί στον εντοπισμό των AR χαρακτηριστικών τα οποία επηρεάζουν την πρόθεση του καταναλωτή να εμπιστευτεί την τεχνολογία προκειμένου να διεκπεραιώσει τις ηλεκτρονικές του αγορές. Δεύτερον, μέσω του Μοντέλου Αποδοχής της Τεχνολογίας, εξετάσθηκαν οι παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στην εμπειρία του πελάτη, προσθέτοντας την αξιοπιστία του χρήστη προς την τεχνολογία στα τέσσερα χαρακτηριστικά του μοντέλου (αντιληπτή χρησιμότητα, αντιληπτή ευκολία, κοινωνικός αντίκτυπος, αντιληπτή διασκέδαση), Τέλος, η έρευνα στοχεύει στην κατανόηση και πρόβλεψη της ικανοποίησης και πρόθεσης χρήσης μίας AR εφαρμογής. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από δείγμα ευκολίας 127 ερωτηθέντων, διεξήχθη μία ποσοτική έρευνα, στην οποία κλήθηκαν να ζήσουν μία εμπειρία της AR τεχνολογίας, μέσω μίας AR εφαρμογής για smartphones και εν συνεχεία, να απαντήσουν σε ένα ολιγόλεπτο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Η έρευνα επισήμανε τη ζωτική σημασία (1) του προσωποποιημένου περιεχόμενου (καινοτομία), προκειμένου ο χρήστης να βασιστεί στις δυνατότητες της τεχνολογίας και (2) της αξιοπιστίας σε συνδυασμό με την αντιληπτή χρησιμότητα και αντιληπτή ψυχαγωγία στην πρόθεση του πελάτη να χρησιμοποιεί μία AR εφαρμογή για τις ηλεκτρονικές αγορές. Τα ευρήματα εμπλουτίζουν τη βιβλιογραφία του μάρκετινγκ και της συμπεριφοράς του καταναλωτή, εστιάζοντας στο ρόλο της αξιοπιστίας κατά την αξιολόγηση αποδοχής των νέων τεχνολογιών, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ τις ευκαιρίες της αναδυόμενης τεχνολογίας.
Λέξη κλειδί Έξυπνο λιανικό εμπόριο
Εμπειρία πελάτη
Επαυξημένη πραγματικότητα
Ψηφιακό μάρκετινγκ
Πρόθεση χρήσης
Augmented reality
Smart retailing
User experience
Continuance intention
Digital marketing
Διαθέσιμο από 2022-11-01 18:08:01
Ημερομηνία έκδοσης 30-10-2022
Ημερομηνία κατάθεσης 2022-11-01 18:08:01
Δικαιώματα χρήσης Free access
Άδεια χρήσης https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/