Συλλογές | |
---|---|
Τίτλος |
Υιοθέτηση και εφαρμογή open-loop συστήματος συλλογής κομίστρου σε πανελλαδικό επίπεδο |
Εναλλακτικός τίτλος |
Adoption and implementation of an open-loop fare collection system on a nationwide level |
Δημιουργός |
Σταυρόπουλος, Σπυρίδων |
Συντελεστής |
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Γιωτόπουλος, Ιωάννης Κουρέτας, Γεώργιος Τσακανίκας, Άγγελος |
Τύπος |
Text |
Φυσική περιγραφή |
75σ. |
Γλώσσα |
el |
Αναγνωριστικό |
http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9954 |
Περίληψη |
This thesis investigates the advantages, disadvantages and possible benefits of adopting an open loop fare collection system in public transport nationwide.In closed loop systems, the passenger uses a card issued by the network operator, with specific restrictions and specifications. This card can only be used in the specific systems for which it was originally issued.In open loop systems, the passenger is given the opportunity to use a contactless bank card or to create an account for the interconnection of a number of different systems. For example, he can validate his ticket using the card provided by the network operator or alternatively his debit or credit card, or his mobile phone.In Greece, fare collection systems use the traditional paper ticket, with all the limitations brought about by an outdated technology. The only exception is the electronic ticket of Athens (OASA) which has been applied in Attica for the last 5 years. At the same time, the implementation of an electronic system in Thessaloniki buses (OASTH), the Thessaloniki Metro (OSETH), the Suburban Railway (OSE) and the Intercity KTEL is in the process of study or development.The above systems, which have been implemented or are planned to be implemented in the next 10 years, will be autonomous and independent, while the possibility of interconnection between them is foreseen.The possible interconnection of all systems under a common Entity with the possibility of using a common platform by the passenger will lead to lower administrative costs for network operators and greater ease of use of the means by the passenger. Η παρούσα πτυχιακή εργασία ερευνά τα πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και τα πιθανά οφέλη της υιοθέτησης ενός open loop συστήματος συλλογής κομίστρου (fare collection system) στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Πανελλαδικό επίπεδο.Στα κλειστά κυκλώματα (closed loop systems) ο επιβάτης χρησιμοποιεί κάρτα που έχει εκδοθεί από τον διαχειριστή του δικτύου, με συγκεκριμένους περιορισμούς και προδιαγραφές. Η κάρτα αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στα συγκεκριμένα συστήματα για τα οποία εκδόθηκε αρχικά.Στα ανοιχτά συστήματα (open loop systems) δίνεται η δυνατότητα στον επιβάτη να χρησιμοποιήσει μια ανέπαφη τραπεζική κάρτα είτε να δημιουργήσει έναν λογαριασμό για τη διασύνδεση πλήθους διαφορετικών συστημάτων. Για παράδειγμα μπορεί να επικυρώσει το εισιτήριό του χρησιμοποιώντας την κάρτα που του παρέχει ο διαχειριστής του δικτύου ή εναλλακτικά την χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα, ή το κινητό του τηλέφωνο.Στην Ελλάδα τα συστήματα συλλογής κομίστρου χρησιμοποιούν το παραδοσιακό χάρτινο εισιτήριο, με όλους τους περιορισμούς που επιφέρει μια ξεπερασμένη τεχνολογία. Μοναδική εξαίρεση το ηλεκτρονικό εισιτήριο Αθηνών (ΟΑΣΑ) που έχει εφαρμοστεί την τελευταία 5ετία στην Αττική. Παράλληλα βρίσκεται σε στάδιο μελέτης ή ανάπτυξης η εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος στα λεωφορεία Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), στο Μετρό Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο (ΟΣΕ) και στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ.Τα παραπάνω συστήματα που έχουν εφαρμοστεί ή προβλέπεται να εφαρμοστούν την επόμενη 10ετία, θα είναι αυτόνομα και ανεξάρτητα, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα διασύνδεσης μεταξύ τους.Η πιθανή διασύνδεση όλων τον συστημάτων κάτω από έναν κοινό Φορέα με τη δυνατότητα χρήσης κοινής πλατφόρμας από τον επιβάτη, θα επιφέρει χαμηλότερα διαχειριστικά κόστη για τους διαχειριστές των δικτύων και μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση των μέσων από τον επιβάτη. |
Λέξη κλειδί |
Automatic Fare Collection System (AFC) Open loop system Σύστημα κλειστού βρόχου Ηλεκτρονικό εισιτήριο Σύστημα ανοιχτού βρόχου Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) Closed loop system Account-Based Ticketing (ΑΒΤ) Europay, Mastercard and Visa (EMV) |
Διαθέσιμο από |
2022-12-12 20:18:28 |
Ημερομηνία έκδοσης |
30-09-2022 |
Ημερομηνία κατάθεσης |
2022-12-12 20:18:28 |
Δικαιώματα χρήσης |
Free access |
Άδεια χρήσης |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |