Abstract : | Υπάρχει μια σοβαρή παγκόσμια ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις των αυξημένων εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Η αύξηση της θερμοκρασίας ενδέχεται να δημιουργήσει κάποια σοβαρά προβλήματα για όλους στην γη. Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει πολύ σοβαρές συζητήσεις για το τι πρέπει να γίνει ούτως ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την επιβράδυνση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.Η ναυτιλία παρουσιάζεται συχνά ως ένας από τους σημαντικότερους παραγωγούς καυσαερίων στον κόσμο και τα τελευταία χρόνια πολλές ναυτιλιακές εταιρείες όπως και οι πελάτες τους, έχουν δηλώσει ένθερμα την υποστήριξή τους σε αυτή την αλλαγή. Ο ΙΜΟ μαζί με άλλους οργανισμούς και μεμονωμένα έθνη έχουν εισαγάγει διάφορες πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την ναυτιλία. Αυτές οι πρωτοβουλίες δεν είναι αρκετές για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν, με τέτοιο τρόπο που να εκπληρώσουν τους στόχους που έχουν τεθεί στην Συμφωνία των Παρισίων.Στο πλαίσιο μιας από αυτές τις πρωτοβουλίες, η ΕΕ απαιτεί από τα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια της, να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 στο Thetis MRV. Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιούμε αυτό το δημόσιο σύνολο δεδομένων μαζί με στοιχεία από το Clarkons SIN, για να ελέγξουμε τη συσχέτιση μεταξύ χαμηλότερων ρύπων και υψηλότερων ναύλων. Επιχειρώντας να απομονώσουμε το ναύλο που κερδίζει το πλοίο από τα καύσιμα. χρησιμοποιώντας το πιο αποδοτικά και εφαρμόζοντας άλλα πράσινα μέτρα, μπορούμε να μετρήσουμε την προθυμία της αγοράς να πληρώσει παραπάνω για "πιο πράσινα" πλοία. Είναι οι ναυλωτές πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για ένα πιο πράσινο πλοίο για περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς λόγους; Αυτή η εργασία δείχνει ότι δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για μια τέτοια συμπεριφορά της αγοράς. Στη συνέχεια προτείνουμε κάποια πιθανά μέτρα για την ενθάρρυνση μιας τέτοιας συμπεριφοράς There is major global concern over the consequences of increased greenhouse gas emissions. The world is heating up and this may bring some severe issues for everyone on earth. Over the recent years there have been major discussions on what needs to be done to limit the emissions of greenhouse gases and slow the heating of the planet. The shipping markets are often portrayed as one of the major proponents of emissions in the world, and in recent years many shipping companies and their clients have stated strong ambitions in changing this. The IMO along with other organizations and individual nations have introduced different initiatives to reduce the emissions of greenhouse gases within shipping. These initiatives are not enough to combat the issues in a way that fulfills the goals stated in the Paris Agreement. Under one of these initiatives the EU require vessels calling its ports to report their CO2 emissions in Thetis MRV. In this paper we use this public dataset along with fixtures from Clarkons SIN to test for a correlation between lower emissions and higher freight rates. By attempting to isolate the freight rate the vessel earns from any savings from fuel efficiency and other green measures, we can measure the willingness from the market to pay a premium for “greener” vessels. Are the charterers willing to pay extra for a greener vessel because of environmental and public perception reasons? The paper shows that there is not conclusive statistical evidence for such a behaviour in the market. We go on to suggest some possible measures to encourage such behaviour.
|
---|