Abstract : | Η εποχή που διανύουμε εξελίσσεται συνεχώς κυρίως λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης. Οι οργανισμοί αντιλαμβάνονται τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα και τη δυναμική του, επενδύοντας σε αυτό στη προσπάθειά τους να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Η πανδημία του Covid-19 έκανε την εμφάνισή της λίγο πριν το τέλος του 2019, δημιουργώντας αστάθεια και εργασιακή αβεβαιότητα, πέρα από την μεγάλη υγειονομική κρίση που προκάλεσε. Αντικείμενο μελέτης της παρούσας έρευνας είναι οι πρακτικές που ακολούθησαν κατά τη περίοδο της πανδημίας οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αναφορικά με τη λειτουργία της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού και η διερεύνηση μελλοντικών τάσεων αυτής. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου συγκεντρώνοντας απαντήσεις από 103 εργαζόμενους της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, ή άμεσα συμβαλλόμενους της λειτουργίας της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, οι οποίοι απασχολούνται τόσο σε μικρομεσαίες όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις οποιουδήποτε κλάδου. Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει ερευνηθεί επαρκώς από την επιστημονική κοινότητα και συνεπώς, ενδιαφέρον αποτελούν τα ευρήματα της έρευνας αυτής. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις φαίνεται να προσαρμόστηκαν στις αλλαγές που επέφερε η πανδημία με τη πλειοψηφία αυτών να υποστηρίζει την λειτουργία της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού εξ αποστάσεως. Αν και ο όγκος της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο ανθρώπινο δυναμικό παρέμεινε σταθερός, τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα αυξήθηκαν κατά τη περίοδο πανδημίας, συγκριτικά με αυτά που πραγματοποιήθηκαν πριν την έναρξη αυτής. Επίσης, η δαπάνη για εκπαιδευτικά προγράμματα είτε αυξήθηκε είτε παρέμεινε σταθερή, ενώ αύξηση παρουσιάστηκε στη χρήση ψηφιακών μέσων (online πλατφόρμες εκπαίδευσης, ψηφιακή τάξη, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) για την υποστήριξη της τηλεκπαίδευσης. Επίσης, προέκυψε ανάγκη για εκπαίδευση σε θέματα upskilling και reskilling, soft skills, νέες τεχνολογίες και σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας. Τα θέματα στα οποία εστίασαν οι οργανισμοί αναφορικά με την ανάπτυξη των εργαζομένων τους είναι η προσαρμοστικότητα, η διαχείριση χρόνου, η συμπεριφορά, η αποδοχή αλλαγών και η διαχείριση κρίσεων. Επιπρόσθετα το ποσοστό αποχώρησης εργαζομένων αυξήθηκε κατά τη περίοδο της πανδημίας, δίχως αυτό να συσχετίζεται ερευνητικά με την παρεχόμενη σε αυτούς εκπαίδευση. Τέλος, στις μελλοντικές τάσεις, προβλέπεται η αύξηση της ανάγκης για upskilling και reskilling των εργαζομένων και ότι οι αλλαγές που έγιναν στη λειτουργία της εκπαίδευσης και ανάπτυξης, θα εξελιχθούν και μεταβληθούν περαιτέρω μελλοντικά. The era we live in, is constantly evolving, mainly due to technological development. Organisations are becoming aware of the importance of the human factor and its potential, investing in it, in their effort to remain competitive. The Covid-19 pandemic appeared shortly before the end of 2019, creating instability and job uncertainty, not to mention the extended health crisis it caused. The subject of study of this research, is the practices followed by the companies that run in Greece, during the pandemic period, in respect of the operation of learning and development of human resources and its investigation of future trends. In this context, a quantitative survey was carried out, using a questionnaire, gathering answers from 103 employees of the Human Resources Management, or from direct contractors of the operation of the learning and development of human resources, who are employed in both small and medium-sied companies and large enterprises of any sector. The specific topic has not been investigated sufficiently by the scientific community and therefore the findings of this research are of great interest. More specifically, businesses seem to have been adapted to the changes that the pandemic has introduced, with the majority of them to support the operation of remote learning and human resource development. Although the volume of the providing training in human resources remained stable, distance learning programs have increased during the pandemic period, compared to those carried out before the start of the pandemic. Also, the expenses on educational programs either increased or remained stable, while there was an increase in the use of digital media (online education platforms, digital classrooms, social media) to support distance learning. In addition, there was a need for training in issues like upskilling and reskilling, soft skills, new technologies, but also on health and safety topics. The topics on which the organisations focused on, in terms of developing their employees, are adaptivity, time management, behavior, acceptance of changes and crisis management. Moreover, the rate of employee withdrawal increased during the pandemic period, without being research-related to their provided training. Finally, as far as future trends are concerned, it is predicted that there will be an increase in the need for upskilling and reskilling of employees and that the changes made in the learning and development function, will evolve and transform in the future.
|
---|