Abstract : | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη σχέση μεταξύ κουλτούρας και οικονομίας σε κάποιες χώρες του κόσμου. Εισάγονται οι βασικές έννοιες, έτσι ώστε να δημιουργηθεί το απαραίτητο πλαίσιο κάλυψης της βιβλιογραφίας, με σκοπό στη συνέχεια την ανάλυση και τη συσχέτιση πολιτισμικών και οικονομικών δεδομένων. Από τους παράγοντες αυτούς ξεχωρίζουν δύο διαστάσεις εθνικού πολιτισμού του Hofstede, ο Ατομικισμός /Κολεκτιβισμός και ο Μακροπρόθεσμος Χρονικός Προσανατολισμός, καθώς και τα δεδομένα για τα επίπεδα αποταμίευσης, εμπιστοσύνης και καινοτομίας των χωρών. Ταυτόχρονα, μελετώνται οι πολιτισμικές και οικονομικές διαφορές των χωρών της Ανατολικής Ασίας και συγκεκριμένα της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας και ακολουθεί μια συγκριτική μελέτη αναφορικά με τις πολιτισμικές διαφορές μεταξύ κολεκτιβιστικών χωρών και των οικονομικών αποτελεσμάτων της Κίνας και των χωρών της Λατινικής Αμερικής. Συνολικά, από τα παραπάνω, καταλήγουμε στη σπουδαιότητα και την αποδοχή όλων των πολιτιστικών στοιχείων και αξιών των διαφόρων χωρών και τη σωστή εκμετάλλευσή τους για την ενίσχυση των οικονομιών τους. This thesis examines the relationship between culture and economy in countries around the world. Key concepts are introduced to provide the necessary framework for covering the literature, with the aim of analyzing and correlating cultural and economic data. Of these factors two dimensions of Hofstede's national culture stand out, Individualism /Collectivism and Long-term Orientation, and data on countries' savings, trust, and innovation levels. At the same time, the cultural and economic differences of East Asian countries, namely China, Japan, and South Korea, are studied, followed by a comparative study regarding cultural differences between collectivist countries and the economic outcomes of China and Latin American countries. Overall, from the above, we conclude the importance and acceptance of all cultural elements and values of different countries and their proper utilization to strengthen their economies.
|
---|