Abstract : | Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ζωτικής σημασίας για το διεθνές εμπόριο και την ανάπτυξη, καθώς είναι υπεύθυνη για το 90% περίπου του όγκου των εμπορευόμενων αγαθών που διακινουνται δια θαλάσσης (UNCTAD 2020). Επιπλέον, η Κίνα και η Ελλάδα είναι οι κορυφαίες ναυτιλιακές χώρες στον κόσμο. Έτσι, η εξέταση των επιπτώσεών τους στις πιο κρίσιμες και σύγχρονες πτυχές της ζωής μας (δηλαδή στις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές πτυχές) είναι μείζονος σημασίας και παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του κλαδου. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε στη διατριβή μας ήταν η μεθοδολογία «The Sustainability Consortium» (TSC) που έχει τις ρίζες της στην αξιολόγηση του κύκλου ζωής (LCA). Η μεθοδολογία LCA χρησιμοποιεί δημοσιευμένες ερευνητικές μελέτες και ερμηνεύει τα αποτελέσματα από το πρίσμα μιας πολυμερούς αξιολόγησης (στην περίπτωσή μας, τραπεζικά ιδρύματα, ναυλωτές, αγορά μεταχειρισμένων, κυβέρνηση, εργαζόμενοι κ.λπ.). The shipping industry is vital for the international trade and development since it is responsible for around 90% of the volume of traded goods by sea (UNCTAD 2020). Moreover, China and Greece are the leading shipping nations in the world. Thus, examining their impact on the most crucial and contemporary aspects of our lives (ie on social, economic and environment), is of major importance and provides guide lines for policy makers and further economic development. The methodology we used in our thesis was “The Sustainability Consortium” (TSC) methodology which is rooted in life cycle assessment (LCA). The LCA methodology uses published research studies and interprets the results from the prism of a multi-stakeholder review (in our case, bank institutions, charterers, the second-hand market, government, employees etc).
|
---|