Abstract : | Σε αυτή την ακαδημαϊκή εργασία, το ερευνητικό θέμα που αναλύεται είναι η σχέση μεταξύ των ναύλων και του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη. Το συγκεκριμένο θέμα απουσιάζει από τη σχετική ακαδημαϊκή βιβλιογραφία και οι πρόσφατες πληθωριστικές εκρήξεις λόγω του Covid-19 καθώς και του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας το καθιστούν περισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Μετά τη χρήση μοντέλων παλινδρόμησης Newey καθώς και της μεθοδολογίας προβολής του Jorda, τα αποτελέσματα επισημαίνουν ότι η επίδραση των ναύλων στους ρυθμούς πληθωρισμού είναι σχετικά χαμηλή σε χώρες με ισχυρό νομισματικό πλαίσιο και σε περιπτώσεις υψηλής αβεβαιότητας, αυτή η επίδραση αυξάνεται αλλά όχι ουσιαστικά. Αντίθετα, οι τιμές των εμπορευμάτων καθώς και οι μακροοικονομικοί παράγοντες που απεικονίζουν τον κίνδυνο (γεωπολιτικοί, οικονομικοί κ.λπ.) είναι οι κύριοι παράγοντες των διαφορετικών ρυθμών πληθωρισμού στην Ευρωζώνη. In this academic paper, the research topic being analysed is the relationship between freight rates and inflation rates in Eurozone Area. This particular topic is absent from the relevant academic literature and the recent inflationary spikes due to Covid-19 as well as Russia-Ukraine war make it more than ever relevant. After using Newey regression models as well as Jorda's local projection methodology, results point out that the effect of freight rates on inflation rates is relatively low in countries with strong monetary framework and in instances of high distress, this effect is increasing but not substantially. On the contrary, commodity prices as well as macroeconomic factors depicting risk (geopolitical,economic etc.) are the main drivers of the different inflation rates in Eurozone.
|
---|