PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Αξίες και οργανωσιακή δέσμευση των Millennials και Gen Zers στους σύγχρονους χώρους εργασίας
Alternative Title :Values and organizational commitment of Millennials and Gen Zers in contemporary workplaces
Creator :Μπαλωμένου, Φαίδρα
Contributor :Ιορδάνογλου, Δήμητρα (Επιβλέπων καθηγητής)
Νικάνδρου, Ειρήνη (Εξεταστής)
Τσώνη, Ευδοκία (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Type :Text
Notes :Η παρούσα διπλωματική εργασία περιέχει στο τέλος παράρτημα, στο οποίο παρουσιάζεται το δομημένο ερωτηματολόγιο για την συλλογή των δεδομένων της ποσοτικής έρευνας.
Extent :125σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11105
Abstract :Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στον εντοπισμό των υποστηριζόμενων αξιών, βάσει των οποίων λειτουργούν οι σύγχρονοι οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά εργασίας, καθώς και στη διερεύνηση της ύπαρξης ευθυγράμμισης των εν λόγω αξιών με τις αξίες που χαρακτηρίζουν τους εργαζόμενους των γενεών Υ και Ζ και επιθυμούν να βρουν αντίστοιχα στους σύγχρονους χώρους εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρείται να αποδειχθεί η συσχέτιση του φαινομένου της συμφωνίας προσωπικών – οργανωσιακών αξιών στην οργανωσιακή δέσμευση των Millennials και Gen Zers εργαζομένων. Επιπλέον, εξετάζεται η επίδραση των κυριότερων δημογραφικών παραγόντων της έρευνας στο μέσο επίπεδο οργανωσιακής δέσμευσης των εργαζομένων των εν λόγω γενεών. Σε θεωρητικό επίπεδο, αναλύονται η έννοια και η σημασία των οργανωσιακών αξιών, της οργανωσιακής δέσμευσης και της συμφωνίας προσωπικών - οργανωσιακών αξιών, καθώς επίσης παρουσιάζονται και οι αξίες που χαρακτηρίζουν τα άτομα που ανήκουν στις εξεταζόμενες γενιές Υ και Ζ. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την συλλογή των δεδομένων περιλαμβάνει την κύρια ποσοτική έρευνα και μια συμπληρωματική ποιοτική. Για την συλλογή των δεδομένων της ποσοτικής έρευνας, σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από συνολικά 174 άτομα, Millennials και Gen Zers. Η συνδυαστική ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ανάλυσης και καταγραφής των οργανωσιακών αξιών που έχουν υιοθετηθεί από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, για τα έτη 2022 και 2023, σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό “Great Place to Work”. Τα ευρήματα της ποσοτικής έρευνας απέδειξαν την ύπαρξη θετικής συσχέτισης μεταξύ των μεταβλητών “συμφωνία προσωπικών – οργανωσιακών αξιών” και “οργανωσιακής δέσμευσης”. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκε θετική συσχέτιση με τις διαστάσεις της συναισθηματικής και κανονιστικής δέσμευσης. Ταυτόχρονα εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ του μέσου επιπέδου οργανωσιακής δέσμευσης και του φύλου, της ηλικίας, του χρόνου παραμονής στον ίδιο εργοδότη καθώς και της θέσης στην οργανωσιακή ιεραρχία.
The present thesis aims to identify the espoused organizational values, based on which modern organizations operate in the Greek labor market, as well as the investigation of the existence of alignment of this values with the values that characterize the employees, who belong to generations Y and Z and wish to find their counterparts within contemporary workplaces. In this context, an attempt is also made to demonstrate the correlation of the personal-organizational value congruence in the organizational commitment of Millennials and Gen Zers employees. In addition, the impact of research’s main demographics on the level of organizational commitment is examined. On a theoretical level, the concept and importance of organizational values, organizational commitment, and person – organization fit are analyzed, as well as the values that characterize the people belonging to the examined generations Y and Z respectively. The methodology for the data collection includes the main quantitative research and a complementary qualitative one. To collect the quantitative data, a questionnaire was designed, which was distributed and completed electronically by a total sample of 174 Millennials and Gen Zers. The complementary qualitative research was carried out through an in-depth analysis and listing of the organizational values that have been adopted by the most successful organizations with the best working environment in Greece, for the years 2022 and 2023, according to the research of the international organization "Great Place to Work". The findings of the study proved the positive correlation between the examined variables "personal-organizational value congruence" and “organizational commitment”. More specifically, a positive correlation was found with the dimensions of affective and normative commitment. At the same time, statistically significant differences were identified between the average level of organizational commitment and gender, age, tenure, and position in the organizational hierarchy.
Subject :Οργανωσιακές αξίες
Οργανωσιακή δέσμευση
Ευθυγράμμιση προσωπικών-οργανωσιακών αξιών
Γενιά Y
Γενιά Ζ
Organizational values
Organizational commitment
Personal-organizational value congruence
Generation Y
Generation Z
Date Available :2024-03-18 00:02:44
Date Issued :31-01-2024
Date Submitted :2024-03-18 00:02:44
Access Rights :Free access
Licence :

File: Balomenou_2024.pdf

Type: application/pdf