Abstract : | Εντός του γενικού πλαισίου της "Πρωτοβουλίας για την υιοθέτηση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια", η παρούσα εργασία στοχεύει να καταγράψει τις επιδόσεις του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 7: Προσιτή και Καθαρή Ενέργεια και 13: Δράση για το Κλίμα. Χρήσιμο εργαλείο για την έρευνα αποτέλεσε το σύγγραμα του SDSN Australia/Pacific: 'Ξεκινώντας με τους ΣΒΑ στα πανεπιστήμια: Οδηγός για πανεπιστήμια, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τον ακαδημαϊκό τομέα'. Αυτός ο οδηγός λειτουργεί ως ένα πλαίσιο έρευνας για την αναγνώριση και κατάταξη των δραστηριοτήτων των πανεπιστημίων που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη, διευκολύνοντας την υιοθέτηση περισσότερων δράσεων προσανατολισμένων προς τους ΣΒΑ από τα πανεπιστήμια. Αφού χωρίσουμε τις βασικές λειτουργίες του ΟΠΑ σε τέσσερις πυλώνες, αξιολογούμε κάθε έναν χρησιμοποιώντας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν μέσω "χειροκίνητης αξιολόγησησης" (desktop assessment) και αναζητήσεων με λέξεις-κλειδιά. Τα αποτελέσματα ποικίλλουν από πυλώνα σε πυλώνα, αλλά το γενικότερο συμπέρασμα της εργασίας είναι ότι το ΟΠΑ έχει ενσωματώσει τους ΣΒΑ 7 και ΣΒΑ 13 περισσότερο ή λιγότερο σε όλες τις λειτουργίες του, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία τους, υπάρχει ακόμη αρκετό περιθώριο βελτίωσης. Κάποιες βασικές προτάσεις για τη βελτίωση αυτή είναι η διεπιστημονική προσέγγιση με συνεργασία μεταξύ τμημάτων και η περαιτέρω ευθυγράμμιση των κριτηρίων λήψης αποφάσεων με τους ΣΒΑ. Within the general framework of the “Initiative for the adoption of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) from the Greek Universities”, this thesis aims to chart the activities of the Athens University of Economics and Business concerning Sustainable Development Goals 7: Affordable and Clean Energy and 13: Climate Action. It draws upon the framework outlined in 'Getting started with the SDGs in universities: A guide for universities, higher education institutions, and the academic sector' provided by SDSN Australia/Pacific. This guide serves as a research framework for identifying and categorizing university activities related to sustainable development, facilitating the adoption of more SDG-oriented actions by universities. After dividing AUEB’s core functions in four pillars, we evaluate each one utilizing both qualitative and quantitative data from desktop assessment and keyword searches. The results vary from pillar to pillar but the general conclusion of the thesis is that AUEB has incorporated SDG 7 and SDG 13 more or less in all of its functions but considering their importance there is still a long way to go. Main suggestions for improvement are interdisciplinary approach with collaboration between departments and further alignment of decision making criteria with the SDGs.
|
---|