Abstract : | Το δικαίωμα στη λήθη δεν αναδιαμόρφωσε μόνο το νομικό τοπίο εντός της Ε.Ε., αλλά επηρέασε επίσης σημαντικά την εξωτερική πολιτική της. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα της δέσμευσης της Ε.Ε., τον αντίκτυπό της στη διαμόρφωση των πολιτικών προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της προστασίας των δεδομένων σε τρίτες χώρες, καθώς και τον ρόλο της ως παγκόσμιου διαμορφωτή τάσεων. Χρησιμοποιώντας το μοντέλο των Μπλαβούκου-Μπουραντώνη για την ανάλυση της διεθνούς επίδοσης της Ε.Ε., η παρούσα διπλωματική εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το δικαίωμα στη λήθη έχει ασκήσει σημαντική επιρροή στη διεθνή διπλωματία. Η σημασία του στις σχέσεις της Ε.Ε. με άλλα εμπλεκόμενα μέρη, στις εμπορικές διαπραγματεύσεις και στη διακυβέρνηση των παγκόσμιων δεδομένων υπήρξε καθοριστική για τη διαμόρφωση του τοπίου των διεθνών σχέσεων στο κομμάτι της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο, η έλλειψη σαφήνειας και συνοχής στην επίδοση της Ε.Ε. έχει οδηγήσει σε επικρίσεις για το δικαίωμα στη λήθη, χαρακτηρίζοντάς το μορφή διαδικτυακής λογοκρισίας και απειλή για την ελευθερία της έκφρασης, εμποδίζοντας την Ε.Ε. να επιτύχει πλήρως τους στόχους της και στα τρία επίπεδα ανάλυσης. Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν την ανάγκη να λαμβάνονται υπόψη τα μοναδικά χαρακτηριστικά των διαδικτυακών υπηρεσιών κατά την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της εξωτερικής πολιτικής της Ε.Ε. και της ευθυγράμμισής της με τα διεθνή πρότυπα. The Right to Be Forgotten has not only reshaped the legal landscape within the EU but has also significantly influenced the EU's external policy. This dissertation aims to evaluate the effectiveness of the EU's engagement, its impact on shaping data privacy and protection policies in third countries, and its role as a global trendsetter. Employing the Blavoukos-Bourantonis method for performance analysis, this study concludes that the Right to Be Forgotten has wielded substantial influence in international diplomacy. Its significance in EU relations with other stakeholders, trade negotiations, and global data governance has been pivotal in molding the international relations landscape. However, the lack of clarity and cohesion in EU performance has led to criticisms of the Right to Be Forgotten as a form of online censorship and a threat to freedom of expression, hindering the EU from fully achieving its objectives across all three levels of analysis. These findings underscore the necessity of considering the unique characteristics of online services in assessing the effectiveness of EU external policy and its alignment with international standards.
|
---|