PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Behavioral origins of status preferences
Alternative Title :Συμπεριφορική προέλευση των προτιμήσεων για κοινωνική θέση
Creator :Τσιρώνης, Γεώργιος
Tsironis, Georgios
Contributor :Dioikitopoulos, Evangelos (Επιβλέπων καθηγητής)
Antoniou, Fabio (Εξεταστής)
Dendramis, Yiannis (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Economics (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :50p.
Language :en
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11515
Abstract :Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η ανάλυση των Συμπεριφορικών Παραγόντων που επηρεάζουν και σχηματίζουν τα κοινωνικά πρότυπα και τις αντιλήψεις των ανθρώπων σχετικά με την κοινωνική τους θέση και την επιθυμία τους για κοινωνική ανέλιξη.Για τις ανάγκες της μελέτης αυτής κατασκευάστηκαν και μελετήθηκαν πέντε μοντέλα πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, αντλώντας τα δεδομένα από την τρίτη φάση της EuropeanSocialSurvey. Κατόπιν μελέτης της σχετικής βιβλιογραφίας, επιλέχθηκαν πέντε μεταβλητές για να αποτυπώσουν τις διάφορες εκφάνσεις του στάτους. Συγκεκριμένα, ως εξαρτημένες μεταβλητές μελετήθηκαν: η τάση των ανθρώπων να συγκρίνουν τα εισοδήματα τους με τους γύρω τους, η βαρύτητα που δίνουν στην απόκτηση πλούτου, η ανάγκη τους να θεωρούνται επιτυχημένοι, η σημασία του να προβάλουν τις ικανότητές τους κερδίζοντας θαυμασμό, και η επιθυμία τους να έχουν την προσοχή της κοινότητάς τους. Αυτοί είναι οι κύριοι τρόποι έκφρασης υψηλού στάτους και κοινωνικής καταξίωσης. Οι ανεξάρτητες μεταβλητές των μοντέλων αποτελούνται από τέσσερις κατηγορίες. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων (ηλικία, φύλο, εισόδημα, κτλ.), τις καθημερινές τους συνήθειες, μέσα από τις οποίες λαμβάνουν ερεθίσματα από την κοινωνία, όπως τον βαθμό κοινωνικοποίησής τους και την ενασχόλησή τους με το διαδίκτυο και την τηλεόραση Τις διάφορες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες είναι μέρος της ταυτότητάς τους (θρησκευτικές, πολιτικές, κτλ.), και τέλος τον βαθμό στον οποίο δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις γενικότερες συνθήκες στη ζωή τους. Οι ανεξάρτητες μεταβλητές προστέθηκαν στα μοντέλα μια προς μια, για να είναι διακριτή η επίδραση τους στο μοντέλο, και στην ερμηνευτική ικανότητα των υπολοίπων ανεξάρτητων μεταβλητών. Αφού ολοκληρώθηκαν τα μοντέλα, παρουσιάστηκαν σε πίνακες, ώστε να ελεγχθεί η επίδραση της κάθε μεταβλητής στις διάφορες αντιλήψεις και πρότυπα, και να εξηγηθεί σε ποιους παράγοντες οφείλονται οι διαφορές στις προτιμήσεις που παρατηρούνται.Το δεύτερο μέρος της ανάλυσης περιλαμβάνει την ενσωμάτωση των έξι μεταβλητών του Ολλανδού κοινωνιολόγου GeertHofstede στα αρχικά μοντέλα. Η προσθήκη αυτή εντάσσει την επίδραση της κουλτούρας και των γενικότερων αντιλήψεων και προσανατολισμών της κάθε χώρας στις ανάγκες μας για κοινωνική καταξίωση. Η προσθήκη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς οι αντιλήψεις μας επηρεάζονται σε τεράστιο βαθμό από το γενικότερο πλαίσιο της κοινωνίας στην οποία έχουμε μεγαλώσει, μέσω της οικογένειας και της εκπαίδευσης. ‘Έτσι μπορούν να εξηγηθούν οι διαφορές που υπάρχουν στις προτιμήσεις, την επιθυμία για καλύτερη κοινωνική θέση, και στην έκφρασή τους, μεταξύ των διαφορετικών χωρών. Τα στοιχεία και πάλι παρουσιάστηκαν σε πίνακες και ερμηνεύτηκαν. Στο τέλος ακολουθούν τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τα γραμμικά μοντέλα και κάποιες ιδέες προς μελλοντική διερεύνηση.
The core purpose of this thesis is to explore the behavioral factors that shape our status preferences and lead to status-seeking perceptions and behavior. From ancient tribal societies to modern globalized communities, whether morally or formally, different social and financial hierarchies emerge. Although these distinct societies perceive the meaning of status in their respective ways, there is a common need for people to “climb” the social ladder. A reasonable question emerges. What motivates this need? R Studio was employed as the analytical engine. Utilizing data from the Third Round of the European Social Survey, five questions were selected to depict the various aspects, expressing social and financial status standards. Specifically, their proneness to income comparisons, their appreciation for wealth and expensive goods, the importance of success and achievements, their desire for admiration, and their wish to draw society’s attention. For these dependent variables five models were created, exploring the cause-effect relations of status-seeking tendencies and different variables. Theseindependent variables are general demographic data of the participants, everyday practices that affect their perception of society, their level of interaction with other people, and the subjective degree of satisfaction they feel.Different conclusions emerged from this analysis, like the different ways in which each gender tends to appreciate status-seeking ideals, the impact of age, which reduces our social ambitions, the impact of education and income on social aspirations, and more.An analysis of such a subject could not exclude Hofstede’s Cultural Dimensions(Hofstede, 1981). After examining the respondents’ views, the six Dimensions were attached to the models. The results showed the influence of culture on people's evaluation of the different social values and the formation of status-seeking tendencies. The results were showcased in tables and discussed.
Subject :Κοινωνική διαστρωμάτωση
Κοινωνικές συγκρίσεις
Συμπεριφορική προέλευση
Status preferences
Status-seeking
Social comparison
Hofstede
European Social Survey (ESS)
Date Available :2024-09-05 20:17:26
Date Issued :29-08-2024
Date Submitted :2024-09-05 20:17:26
Access Rights :Free access
Licence :

File: Tsironis_2024.pdf

Type: application/pdf