PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Συγχωνεύσεις και εξαγορές στην ψηφιακή αγορά και η πολιτική ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Alternative Title :Mergers and acquisitions in the digital market and EU competition policy
Creator :Ματσαϊδώνη, Ελευθερία
Contributor :Μήλλιου, Χρυσοβαλάντου-Βασιλική (Επιβλέπων καθηγητής)
Βασιλάκης, Σπυρίδων (Εξεταστής)
Βέλλα, Ευγενία (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :67σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11565
Abstract :Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι οι συγχωνεύσεις και εξαγορές στην ψηφιακή αγορά και η ευρωπαϊκή πολιτική που θα διαφυλάξει τον ανταγωνισμό. Σε ολιγοπωλιακές αγορές, όπως οι ψηφιακές, οι οριζόντιες συγχωνεύσεις είναι συχνές. Εκτός από τις οριζόντιες στα ψηφιακά οικοσυστήματα συναντάται και η κάθετη ενσωμάτωση των επιχειρήσεων και οι επιχειρήσεις «ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων», Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις παράγονται ισχυρές επιδράσεις κλίμακας και φάσματος, που με τη σειρά τους ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της συγχωνευθείσας επιχείρησης. Συνεπώς, το οριακό και το συνολικό μέσο κόστος για τους καταναλωτές μειώνεται. Παράλληλα, σε ολιγοπωλιακές αγορές οι συγχωνεύσεις μπορεί να οδηγήσουν σε αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά. Θα χρησιμοποιήσουμε δεδομένα από την επιστημονική βιβλιογραφία (εμπειρικές μελέτες) για να αποδείξουμε ότι οι συγχωνεύσεις έχουν θετικές και αρνητικές επιπτώσεις και η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι απαραίτητη για τον έλεγχο αντι- ανταγωνιστικής συμπεριφοράς.
The subject of this thesis is mergers and acquisitions in the digital market and the European policy that will preserve competition in the market. In oligopolistic markets such as digital, horizontal mergers are common. In addition to the horizontal ones, the vertical integration of products and "conglomerate" companies are also found in digital ecosystems. Ιn all the above cases strong effects of scale and scope, which in turn enhance the efficiency of the merged company. Therefore, marginal and total average cost to consumers is reduced. At the same time, in oligopolistic markets, mergers can lead to anti-competitive behavior. We will use data from the scientific literature (empirical studies) to demonstrate that mergers have positive and negative effects and the intervention of the European Commission is necessary to control anti-competitive behavior.
Subject :Συγχωνεύσεις
Εξαγορές
Ψηφιακές αγορές
Πολιτική ανταγωνισμού
Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ)
Mergers
Acquisitions
Digital markets
Competition policy
European Union (EU)
Date Available :2024-10-19 15:21:06
Date Issued :30-09-2024
Date Submitted :2024-10-19 15:21:06
Access Rights :Free access
Licence :

File: Matsaidoni_2024.pdf

Type: application/pdf