Abstract : | Η παρούσα διατριβή διερευνά εις βάθος τις οικονομικές και λειτουργικές επιπτώσεις του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS) στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αξιοποιώντας δεδομένα από την πλατφόρμα EU MRV THETIS για την περίοδο 2018-2022, καθώς και πραγματικά δεδομένα εκπομπών CO₂. Μέσα από μια ολοκληρωμένη ανάλυση, προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την επίδραση του EU ETS στις επιχειρήσεις της ναυτιλίας. Στην αρχική φάση, πραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ανάλυση, εξετάζοντας βασικούς δείκτες λειτουργίας των πλοίων. Στόχος ήταν να επιτευχθεί μια βαθύτερη κατανόηση της απόδοσης των πλοίων σε συνάρτηση με τους κανονισμούς εκπομπών. Ακολούθως, χρησιμοποιήθηκε ανάλυση παλινδρόμησης για να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ λειτουργικών μεταβλητών και τεχνικής απόδοσης, με σκοπό την ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν τα επίπεδα εκπομπών. Επιπλέον, εκπονήθηκε μελέτη περίπτωσης για φορτηγό πλοίο τύπου Kamsarmax, που δείχνει την οικονομική επιβάρυνση από το EU ETS έως το 2026. Εκτιμάται αύξηση 471% στο κόστος συμμόρφωσης από το 2024 στο 2026, λόγω της πλήρους εφαρμογής του συστήματος. Αυτό τονίζει την ανάγκη για στρατηγικές μείωσης εκπομπών από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα καινοτόμο εργαλείο υπολογισμού των δικαιωμάτων EU ETS, σχεδιασμένο να εκτιμά το κόστος συμμόρφωσης με βάση πραγματικά δεδομένα λειτουργίας πλοίων. Το εργαλείο αυτό παρέχει πολύτιμη υποστήριξη στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων, επιτρέποντάς τους να προβλέπουν μελλοντικές οικονομικές υποχρεώσεις και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διαχείριση των εκπομπών τους. Υπογραμμίζεται η ανάγκη υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών ως βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους και την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων απανθρακοποίησης. Παράλληλα, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας, ενισχύοντας την κατανόηση του ρυθμιστικού πλαισίου και προσφέροντας εργαλεία για την πρόβλεψη της μελλοντικής χρηματοοικονομικής απόδοσης. Συνολικά, η μελέτη συμβάλλει στην κατανόηση των επιπτώσεων του EU ETS στη ναυτιλία, προσφέροντας πρακτικές προτάσεις για την αποτελεσματική προσαρμογή της βιομηχανίας στο νέο κανονιστικό πλαίσιο. This dissertation will present an in-depth examination of the financial and operational impacts of the European Union Emissions Trading Scheme on the maritime industry utilizing the EU MRV THETIS data of 2018-2022 and real-life data of CO2 emission, providing comprehensive analysis. First, using descriptive statistical analysis, some key vessel operation metrics-fuel variables, vessel speed, technical efficiency, and CO₂ emissions per nautical mile-will be examined in detail as part of gaining a deeper understanding of vessel performance in respect to emission regulations. Regression analysis was used in this regard to investigate the relationship that exists between operational variables and technical efficiency to highlight the factors that determine the level of emissions. Further to this, a case study was conducted for a Kamsarmax bulk carrier to estimate the direct cost imposed by the EU ETS, while transitioning through to full coverage of emissions by 2026. The results show a massive growth in the cost of compliance, estimating 471% increase from 2024 to 2026. This reflects the substantial impact of the 100% compliance under ETS, which will put big financial burdens on shipping companies that lack proactive strategies for reduction. An EU ETS allowances calculator is introduced, which has been developed in order to estimate compliance costs using real operational data. This new tool will support ship owners and operators in forecasting future financial liabilities deriving from the EU ETS and will provide them with practical advice on how to make strategic plans and manage their emissions accordingly. This analysis underlines that shipping companies need alternative fuels and low-emission technologies as valid solutions to increasing costs and global targets of decarbonization. Overall, this research offers valuable insights for policymakers and industry stakeholders, enhancing their understanding of the regulatory framework and predicting future cash flows accordingly.
|
---|