Abstract : | Η διατριβή με τίτλο «Η μακροπρόθεσμη σχέση των ναύλων άνθρακα και των τιμών άνθρακα στον τομέα της ξηράς χύδην ναυτιλίας» διερευνά την ενοποίηση των παγκόσμιων αγορών άνθρακα με τους ναύλους. Χρησιμοποιώντας εβδομαδιαία δεδομένα από το 2000 έως το 2024 και μεθοδολογίες όπως το Principal Component Analysis (PCA) και η ανάλυση συνολοκλήρωσης Johansen, η μελέτη εξετάζει εάν υπάρχει μακροπρόθεσμη ισορροπία μεταξύ των τιμών των εμπορευμάτων και των ναύλων σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές.Τα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:- Στοιχεία μερικής ενοποίησης της παγκόσμιας αγοράς, με τις τιμές άνθρακα και τους ναύλους να δείχνουν συνολοκλήρωση σε ορισμένες διαδρομές όπως το Newcastle-Richards Bay και το Puerto Bolivar-Rotterdam, αλλά όχι παγκοσμίως.- Οι ναύλοι και οι τιμές εξαγωγής παρουσιάζουν μικτές επιρροές στην ισορροπία της αγοράς, υπογραμμίζοντας τη μοναδική δυναμική ανά διαδρομή.- Ενώ οι τιμές του άνθρακα είναι κάπως ενσωματωμένες παγκοσμίως, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, που επηρεάζονται από παράγοντες όπως τα υλικοτεχνικά εμπόδια και οι ακαμψίες της αγοράς.- Οι ναύλοι, ενώ είναι πιο σταθεροί, παρουσιάζουν ποικίλες επιπτώσεις ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, όπως η απόσταση και τα πρότυπα ζήτησης.Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ενώ η παγκόσμια αγορά άνθρακα ατμού παρουσιάζει σημάδια ολοκλήρωσης, ο ρυθμός και η φύση των προσαρμογών διαφέρουν σημαντικά ανά διαδρομή, αντανακλώντας μια σύνθετη και ανταγωνιστική αγορά που επηρεάζεται από τοπικά συμβάντα και ευρύτερη δυναμική της αγοράς. Οι περιορισμοί που σημειώνονται περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό αναδυόμενων γεωπολιτικών και περιβαλλοντικών παραγόντων, καθώς και τον αντίκτυπο των τεχνολογικών προόδων. The thesis titled "The Long-Run Relationship of Coal Freight Rates and Coal Prices in the Dry Bulk Shipping Sector" investigates the integration of global steam coal markets with freight rates. Using weekly data from 2000 to 2024 and methodologies like Principal Component Analysis (PCA) and Johansen Cointegration analysis, the study examines whether there is a long-term equilibrium between commodity prices and freight rates across major global routes.Key findings include:- Evidence of partial global market integration, with coal prices and freight rates showing cointegration on certain routes like Newcastle-Richards Bay and Puerto Bolivar-Rotterdam, but not universally.- Freight rates and export prices exhibit mixed influences on market equilibrium, highlighting unique dynamics per route.- While coal prices are somewhat integrated globally, significant regional disparities persist, influenced by factors such as logistical barriers and market rigidities.- Freight rates, while more stable, show varied impacts depending on route characteristics like distance and demand patterns.The study concludes that while the global steam coal market shows signs of integration, the pace and nature of adjustments differ significantly by route, reflecting a complex and competitive market influenced by local incidents and broader market dynamics. Limitations noted include the exclusion of emerging geopolitical and environmental factors, as well as the impact of technological advancements.
|
---|