Abstract : | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και η ανάλυση των εκθέσεωνβιωσιμότητας 4 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και ησύνδεση των εταιρικών τους δραστηριοτήτων με τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξηςτου Ο.Η.Ε.. Μέσα από την συγκριτική αυτή ανάλυση, στόχος είναι να αναδειχθεί ησημαντικότητα της σύνταξης και δημοσίευσης των εκθέσεων αυτών στον ναυτιλιακό κλάδοκαι σε τι βαθμό οι εταιρείες λαμβάνουν υπόψη τους την Ατζέντα 2030 για τη βιώσιμηανάπτυξη.Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη συγγραφή της παρούσας εργασίας είναι ηβιβλιογραφική ανασκόπηση. Έχει χρησιμοποιηθεί μια πληθώρα βιβλιογραφικών πηγών πουπεριλαμβάνουν δημοσιευμένα papers, άρθρα, μελέτες, εκθέσεις καθώς και ηλεκτρονικές πηγές.Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθεται το γενικότερο policy framework και τα βήματα που έχουνγίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια στο δρόμο της βιωσιμότητας. Στο δεύτερο κεφάλαιοεισάγεται η έννοια της «Έκθεσης Βιωσιμότητας», τόσο σε πιο γενικό πλαίσιο όσο καισυγκεκριμένα στον ναυτιλιακό τομέα. Στο κεφάλαιο 3, γίνεται η ανάλυση των εκθέσεωνβιωσιμότητας των 4 ναυτιλιακών εταιριών που έχουν επιλεχθεί. Στο τέταρτο κεφάλαιοπαρατίθενται τα αποτελέσματα της συγκριτικής ανάλυσης των παραπάνω εκθέσεων,αναδεικνύεται το έλλειμμα ως προς το βαθμό επίτευξης των Στόχων, παρουσιάζεται η σχέσητου European Green Deal με τους Στόχους καθώς και η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο όσοναφορά το βαθμό επίτευξης των Στόχων. Τέλος, στον επίλογο γίνεται μια ανακεφαλαίωση τωνκύριων συμπερασμάτων καθώς και η παράθεση μιας κριτικής θέσης ως προς το ερευνητικόερώτημα της εργασίας. Τhe object of this dissertation is the study and the analysis of 4 ESG Reports that have beenwritten of 4 large shipping companies operating in Greece and the connection between theircorporate activities and the 17 UN Sustainable Development Goals. Through this comparativeanalysis, we are trying to highlight the importance of the preparation and publication of thesereports in the shipping industry and how the companies consider the 2030 Agenda forSustainable Development.The methodology that was used to write this paper is the literature review. A variety ofbibliographic sources have been used, including published papers, articles, studies, reports aswell as websites. The first chapter presents the general policy framework and the steps towardsthe road to sustainability, worldwide. The second chapter introduces the concept of"Sustainability Report", in a more general context and more specifically in the shipping sector.The third chapter analyzes the context of the ESG Reports of 4 selected shipping companies.The fourth chapter presents the results of the comparative analysis of the above reports,highlights the deficit in terms of the degree of achievement of the SDGs, presents therelationship between the European Green Deal and the SDGs, as well as the global situation interms of the degree of achievement of the SDGs. Finally, on the summary, there is arecapitulation of the main conclusions, as well as the presentation of a critical position,regarding the research question of the dissertation.
|
---|