Abstract : | Ο Κανονισμός Δουβλίνο ΙΙΙ ορίζει τα κριτήρια προσδιορισμού του υπεύθυνου κράτους μέλους που θα αναλάβει την εξέταση ασύλου ενός πολίτη τρίτης χώρας. Αποτελεί την τρίτη αναθεωρημένη έκδοση μετά το Δουβλίνο ΙΙ και τη Σύμβαση του Δουβλίνου. Η ιστορική αναδρομή περιλαμβάνει τη συγκριτική εξέλιξη των Κανονισμών, με τις προσθήκες και τα κοινά στοιχεία. Ακολουθεί η ανάλυση σταδίων παραγωγής με πρώτη την αφετηρία όπου εξετάζονται οι λόγοι και οι συνθήκες, εξωτερικές και εσωτερικές, που οδήγησαν στην παραγωγής της συγκεκριμένης πολιτικής. Έπειτα αναφέρονται οι θεσμικοί δρώντες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διάδραση τους, ο ρόλος τους και αναλύεται το σύστημα νομοθετικής παραγωγής της Ένωσης. Κατόπιν επισημαίνονται τα εργαλεία εφαρμογής του Κανονισμού και παρατίθενται στατιστικά στοιχεία από την εφαρμογή του στην Ελλάδα και την Ευρώπη με παρατηρήσεις επι αυτών. Τέλος αναγράφονται πορίσματα από τριπλή αξιολόγηση του Κανονισμού από την Επιτροπή, το Ευρωκοινοβούλιο και την Εθνική Μονάδα Δουβλίνου μαζί με κριτική ανάλυση της γράφουσας. The Dublin III Regulation defines the criteria of determining the responsible state that will examine the asylum application of a third-country national. It is the third revised edition after Dublin II Regulation and the Dublin Convention. The historical retrospection consists of the comparative analysis of the Regulations along with the additions and the similarities. Follows the analysis of the policy production stages, first elaborating the starting point where are examined the reasons and the conditions, external or internal, that lead to the specific policy outcome. Afterwards the European institutional actors are mentioned , their interaction their role, and the law production system is being analyzing. The implementation tools are highlighted and statistical data from the implementation of the Regulation in Greece and Europe are mentioned. Finally, a reference is made to the evaluation findings from the Commission, the Parliament, and the Greek Dublin Unit, together with critical analysis from the writer.
|
---|