ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εμπειρία πελάτη σε φυσικό σημείο λιανικής πώλησης: ο παράγοντας του σχεδιασμού καταστήματος
Εναλλακτικός τίτλος :Customer experience in physical retail store: the factor of store design
Δημιουργός :Κομπίτση, Αικατερίνη
Συντελεστής :Σιώμκος, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Καρδαράς, Δημήτριος (Εξεταστής)
Ιωαννίδης, Αντώνιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :148σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10123
Περίληψη :Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ φυσικού σημείου λιανικής πώλησης και καταναλωτών. Στόχος της μελέτης είναι να μελετήσει τόσο πιο γενικά χαρακτηριστικά του φυσικού σημείου, όπως πλεονεκτήματα, λόγοι επίσκεψης, βαθμό προτίμησης σε σχέση με άλλα κανάλια, εμπειρία καταναλωτή, όσο και συγκεκριμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τι επίδραση έχουν στη συμπεριφορά καταναλωτή. Η έρευνα προσπαθεί να δώσει μια ολοκληρωμένη κατανόηση της στάσης του καταναλωτή μετά την πανδημία, των τάσεων και επιλογών του του σε σχέση με το κανάλι στο παράδειγμα των mono brand καταστημάτων. Επιπλέον, επικεντρώνεται στα ατμοσφαιρικά στοιχεία και κυρίως στους σχεδιαστικούς παράγοντες και πόσο ρόλο παίζουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγοραστική εμπειρία καθώς και στο βαθμό επιρροής αντίληψης και συναισθημάτων που φαίνεται να έχουν στο δείγμα των ερωτηθέντων. Για τον σκοπό της έρευνας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, πρωτογενής και συντάχθηκε ερωτηματολόγιο κλίμακας Likert. Αναφορικά με το δείγμα, συγκεντρώθηκαν 176 απαντήσεις, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, ηλικίας έως 40 ετών, με επίπεδο εκπαίδευσης ΑΕΙ-ΤΕΙ ή μεταπτυχιακού, που εργάζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι με μηνιαίο εισόδημα έως 2000 ευρώ.Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι ερωτηθέντες είναι πολύ ευχαριστημένοι από την επίσκεψη τους σε φυσικά καταστήματα λιανικής και θα τα επέλεγαν για να κάνουν τις αγορές τους σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα διαθέσιμα κανάλια. Οι κυριότεροι λόγοι επίσκεψης σε ένα φυσικό καταστήματος είναι η δοκιμή ενός προϊόντος από κοντά καθώς επίσης και η ανάγκη άμεσης αγοράς ενός προϊόντος λόγω έλλειψης του. Επιπροσθέτως, όσον αφορά τους παράγοντες εμπειρίας κατά τη διάρκεια των αγορών σε φυσικό κατάστημα λιανικής, αναδείχθηκε αρχικά πως οι ερωτηθέντες θεωρούν πολύ σημαντικούς όλους τους ατμοσφαιρικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν θετικά την αγοραστική τους συμπεριφορά και έπειτα πως επηρεάζονται σε μέτριο προς υψηλό βαθμό από τον σχεδιασμό του καταστήματος. Επιπλέον, συμπεραίνεται ότι ο σχεδιασμός ενός καταστήματος επηρεάζει πολύ τα συναισθήματα τους και πως ορισμένα από τα στοιχεία αυτά έχουν περισσότερη σημασία για τους ίδιους όπως είναι η βιτρίνα και η άνεση χώρου.
The purpose of this thesis is to research the relationship between the physical retail store and the customers. The aim of the research study is to look into both the general characteristics of a physical retail space, such as the advantages, reasons for visiting, the rate of preference in comparison to other channels, customers’ experience and also the specific design characteristics and what their influence is on the customer behavior. The thesis will produce a more comprehensive understanding of the customers’ behavior after the latest pandemic, as well as the customers’ trends and choices in regards to each channel in this specific case of the mono brand retail stores. In addition, the thesis will focus on the ambience of the store as well as the design elements and their significance before, during and after the shopping experience but also to the degree of influence of perception and emotions which they seem to have on the sample of respondents.For the purpose of this work, a primary, descriptive, quantitative study was carried out, based on the Likert questionnaire scale. Regarding the sample, we received 176 responses, mostly women up to 40 years of age, with an education level of mostly undergraduate or postgraduate degrees, that are mainly employed in the private sector with a monthly income of up to 2000 euros.The results show that the respondents are very satisfied with visiting physical retail stores and that they would choose this way of shopping for their purchases over the other available purchasing channels. The main reasons for visiting a physical store is the trial of the product before buying as well as emergency purchases of a product that needs replenishing. Furthermore, in regards to the experience factors during a purchase in a physical retail store, it is first and foremost evident that the respondents value the ambience of the store because these positively impact their purchasing behavior and secondly, they are moderate to highly influenced by the design of the store. Additionally, we can conclude that the design of the store influences the emotions of the customers and some of the design elements have more of an effect on them than others such as the merchandising of the window display as well as the spaciousness of the store.
Λέξη κλειδί :Εμπειρία πελάτη
Φυσικά καταστήματα
Σχεδιασμός καταστήματος
Περιβαλλοντική ψυχολογία
Customer experience
Physical stores
Store design
Environmental psychology
Διαθέσιμο από :2023-02-21 15:45:31
Ημερομηνία έκδοσης :2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-02-21 15:45:31
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Kompitsi_2023.pdf

Τύπος: application/pdf