ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ο ρόλος και η συμβολή της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στον ελληνικό τουρισμό. Παράγοντες ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης και ανάπτυξης στο μέλλον
Εναλλακτικός τίτλος :The contribution of start-up entrepreneurship to the Greek tourism industry. Resilience factors during the pandemic crisis and in the future
Δημιουργός :Παπαδοπούλου, Μαρία
Συντελεστής :Βουδούρη, Ειρήνη (Επιβλέπων καθηγητής)
Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Εξεταστής)
Φραϊδάκη, Αικατερίνη (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :92σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10337
Περίληψη :Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η μελέτη των παραγόντων που επιδρούν στην ανθεκτικότητα των νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό τουρισμό, έναν κλάδο με σημαντική συμβολή στην εθνική οικονομία. Η κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία του COVID-19 και τα μέτρα που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της, παρείχε το πλαίσιο της ανάλυσης. Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε ήταν η ποιοτική έρευνα μέσω της μελέτης περίπτωσης, όπου με βάση την πρόσφατη, διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία αναφορικά με την ανθεκτικότητα, επιχειρήθηκε η εμπειρική επαλήθευση και η περαιτέρω εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την ελληνική πραγματικότητα.Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν πέντε περιπτώσεις νεοφυών επιχειρήσεων μέσω συνεντεύξεων με τους ιδρυτές τους. Τα ερωτήματα που τέθηκαν αποσκοπούσαν στο να εντοπιστούν οι επιπτώσεις της κρίσης σε νεοφυείς επιχειρήσεις που αντιμετώπισαν συνθήκες αντιξοότητας, ο τρόπος που ερμήνευσαν οι ιδρυτές τους την κρίση και πώς η ερμηνεία αυτή επηρέασε τις αποφάσεις τους, οδηγώντας τελικά σε συγκεκριμένες στρατηγικές αντίδρασης με αλλαγή ή όχι του επιχειρηματικού τους μοντέλου.Σε ένα εξαιρετικά πολύπλοκο, παγκοσμιοποιημένο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, είναι κρίσιμο για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως και για όλους τους οργανισμούς, καθώς και για όσους χαράσσουν πολιτική για την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα, να εντοπιστούν οι παράγοντες και οι ικανότητες που συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων, και να σχεδιαστούν κατάλληλες διαδικασίες και εργαλεία που θα καλλιεργούν ή θα ενισχύουν τις ικανότητες αυτές, ώστε τελικά, οι επιχειρήσεις να ανταπεξέρχονται των κρίσεων, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα συμβαίνουν, πιο ενδυναμωμένες. Η έννοια της ανθεκτικότητας είναι ακόμη πιο μείζονος σημασίας για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, έναν κλάδο ιδιαίτερα ευάλωτο στις κρίσεις, και για οικονομίες που εξαρτώνται από αυτόν σημαντικά, όπως η ελληνική.
The scope of this thesis was to examine the factors influencing the resilience of start-ups in the Greek tourism sector, a substantial contributor to the nation's economy. The framework for the analysis was the crisis caused by the COVID-19 pandemic and the actions taken to control it. The methodology applied was qualitative research via case study. This method enabled the empirical validation of the most recent international scientific literature on resilience and the derivation of significant insights for Greek reality.Specifically, interviews with the founders of five start-ups operated in tourism industry were conducted for the study. The questions asked aimed to identify the effects of the crisis on start-ups that encountered adversity, the way their founders interpreted the crisis, and how this interpretation influenced their decisions, ultimately leading to specific response strategies with a change in their business model or not.In a highly complex, globalised, and ever-changing environment, it is crucial for start-ups and all organisations, as well as policy makers for economic development and entrepreneurship, to identify the factors and capabilities that contribute to the resilience of businesses, in order to design the processes and tools that will cultivate these capabilities, so that ultimately, businesses not only survive crises, which are inevitable, but emerge stronger than before. This becomes even more crucial for enterprises in the travel and tourism sector, which is widely regarded as a crisis-vulnerable industry, as well as tourism-dependent economies like Greece.
Λέξη κλειδί :Κρίση
Ανθεκτικότητα
Νεοφυής επιχειρηματικότητα
Τουρισμός
Crisis
Resilience
Start-up entrepreneurship
Tourism
Διαθέσιμο από :2023-04-05 13:41:58
Ημερομηνία έκδοσης :31-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-05 13:41:58
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Papadopoulou_2023.pdf

Τύπος: application/pdf