ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διαπραγματεύσεις και μέσα μαζικής μεταφοράς: μελέτη περίπτωσης: η συμβολή των διαπραγματεύσεων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας
Εναλλακτικός τίτλος :Negotiations and public transport; case study; the contribution of negotiations to urban transport in Athens
Δημιουργός :Ζορμπά, Σταυρούλα
Συντελεστής :Σιώτης, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Μπλαβούκος, Σπυρίδων (Εξεταστής)
Ρουμανιάς, Κωνσταντίνος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :82σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10442
Περίληψη :Το αντικείμενο της εργασίας αφορά τις διαπραγματεύσεις στον κλάδο των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας. Αρχικά, πραγματοποιείται μία γενικότερη αναφορά στην έννοια της διαπραγμάτευσης και του ρόλου αυτής στην σύγχρονη κοινωνία, περνώντας σταδιακά στην αναγκαιότητα της στον κλάδο των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, στον οποίο και επικεντρώνεται, καθότι ο εποπτικός οργανισμός αυτών αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου γεγονός το οποίο τον εντάσσει σε πληθώρα διαπραγματεύσεων με εκτενή ατζέντα. Καταρχάς, γίνεται λόγος για τα χαρακτηριστικά των διαπραγματεύσεων, την αναγκαιότητα των διαπραγματευτικών δυνατοτήτων και την προετοιμασία που οφείλουν να έχουν οι διαπραγματευτές ή οι θεσπισμένες διαπραγματευτικές ομάδες για να μπορούν να βελτιώσουν όσον το δυνατόν τη θέση τους, να επιλύσουν συγκρούσεις και προβλήματα και να χτίσουν σχέσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς. Στη συνέχεια, στα πλαίσια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της μητρόπολης, περιγράφεται επισταμένως ο ρόλος που επιτελούν στο κοινωνικο-οικονομικό γίγνεσθαι της πρωτεύουσας σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε ευρωπαϊκό. Αποτυπώνεται αναλυτικά το συγκοινωνιακό έργο που εκτελείται στην πόλη και η ιστορικότητά του. Αναλύονται παράγοντες συνυφασμένοι με το ρόλο της Αστικής Συγκοινωνίας όπως ο ρόλος της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και του Αστικού Σχεδιασμού. Έπειτα, καταγράφεται η συλλογική των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τα οποία στοχεύουν στην κάλυψη των αναγκών της αστικής κινητικότητας με εμπλεκόμενα μέρη τόσο ποικίλους φορείς όσο και τους πολίτες στα πλαίσια μιας συμμετοχικής διαδικασίας αμοιβαίων ωφελειών, τα οποία με τη σειρά τους, λόγω της φύσης τους δημιουργούν την ανάγκη συνεχών διαπραγματεύσεων. Επιπροσθέτως, αναλύεται η θέση των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας με τη μέθοδο ανάλυσης S.W.O.T. από την οποία τα συμπεράσματα είναι αξιοσημείωτα. Στο σημείο αυτό γίνεται εκτενή αναφορά και στα σύγχρονα συστήματα που κατέχουν πλέον οι Αστικές Συγκοινωνίες της πόλης. Τελειώνοντας, υπογραμμίζεται ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι επιταγές αυτής ως προς τις Αστικές Μετακινήσεις στο πλαίσιο της Λευκής Βίβλου, καθώς επίσης και το περιβαλλοντικό στίγμα που αφήνουν στον πλανήτη τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω του κυρίαρχου - προς το παρόν ακόμη- καυσίμου που δεν είναι άλλο από το πετρέλαιο.
The subject of the thesis concerns the negotiations in the Urban Transport sector of Athens. Initially, a more general reference to the concept of negotiation and its role inmodern society, gradually moving on to its necessity in the Urban Transport sector of Athens, on which it is focused, since the supervisory organization of these, is a LegalEntity of Private Law, a fact which it includes in plenty of negotiations with an extensive agenda.First, it talks about the characteristics of negotiations, the necessity of negotiationcapabilities and the preparation that negotiators or established negotiating teams should have in order to be able to improve their position as much as possible, resolve conflictsand problems, and build relationships with the agencies involved.Then, in the context of the Metropolis' Mass Transportation, the role they play in the socio-economic development of the capital is described in detail, both locally and on aEuropean level. The transport project carried out in the city and its historicity are described in detail. Factors intertwined with the role of Urban Transport are analyzedsuch as the role of Sustainable Urban Mobility and Urban Planning. Then, the collective of Sustainable Urban Mobility Plans is recorded which aim to meet the needs of urban mobility with involved parties, both various agencies and citizens in the context of aparticipatory process of mutual benefits, which in turn, due to their nature, create the need for continuous negotiations.In addition, the position of Athens Public Transport is analyzed using the S.W.O.T analysis method from which the conclusions are remarkable. At this point extensivereference is also made to the modern systems that the city's Public Transport now owns.Finally, the role of the European Union and its imperatives regarding UrbanTransportation in the context of the White Paper are highlighted, as well as the environmental mark left on the planet by the means of mass transport due to the predominant - currently still - fuel that is not other than oil.
Λέξη κλειδί :Διαπραγματεύσεις
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)
Ευρωπαϊκή πολιτική
Βιωσίμη αστική κινητικότητα
Αστικές συγκοινωνίες Αθήνας
SWOT ανάλυση
Negotiations
Public transport
European politics
Sustainable urban mobility
Athens urban transport
SWOT matrix
Διαθέσιμο από :2023-04-19 00:50:22
Ημερομηνία έκδοσης :2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-19 00:50:22
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Zormpa_2023.pdf

Τύπος: application/pdf