ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ανταγωνιστικές στρατηγικές και τρόποι διεθνοποίησης των επιχειρήσεων
Εναλλακτικός τίτλος :Strategies for international and local markets
Δημιουργός :Καψιμάλη, Ξανθίππη
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Ιωαννίδης, Αντώνιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :84σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10457
Περίληψη :Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να δημιουργηθεί ένα μοντέλο το οποίο θα συνδέει τις ανταγωνιστικές στρατηγικές με τις στρατηγικές διεθνοποίησης των επιχειρήσεων, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν κατά τη διεθνοποίησή τους ποιες στρατηγικές εισόδου σε νέες αγορές να επιλέγουν και ποιες άλλες να απορρίπτουν για να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα, τις ικανότητες και τη δομή που έχουν αναπτύξει κατά την εφαρμογή της ανταγωνιστικής τους στρατηγικής. Στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον τόσο η ανάπτυξη ενός βιώσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος όσο και η διεθνοποίηση μιας επιχείρησης αποτελούν κρίσιμα στοιχεία για την επιβίωση και μακροχρόνια επιτυχία της, επομένως η γνώση σχετικά με το σωστό συνδυασμό αυτών των δύο στρατηγικών αποφάσεων θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τις επιχειρήσεις. Για τη δημιουργία του μοντέλου διεξήχθη ποσοτική έρευνα με ανεξάρτητες μεταβλητές τις ανταγωνιστικές στρατηγικές και εξαρτημένες μεταβλητές την ελκυστικότητα ενός συνόλου τρόπων διεθνοποίησης, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και μεταβλητές ελέγχου που αφορούσαν οργανωσιακά και δημογραφικά στοιχεία των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα. Για να ορίσουμε τις ανταγωνιστικές στρατηγικές πραγματοποιήσαμε παραγοντική ανάλυση των 21 ανταγωνιστικών μεθόδων των Dess και Davis από την οποία προέκυψαν τέσσερα cluster, ένα για καθεμία ανταγωνιστική στρατηγική. Για τις ανταγωνιστικές στρατηγικές των επιχειρήσεων βασιστήκαμε στη θεωρία του Porter. Έγινε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τη θεωρία του Porter για τον κλάδο της επιχείρησης, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τις ανταγωνιστικές στρατηγικές, καθώς και σχετικά με εναλλακτικές θεωρίες για την ανταγωνιστική στρατηγική και με κριτική πάνω στη θεωρία του Porter. Για τον καθορισμό της ελκυστικότητας των τρόπων διεθνοποίησης των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν μια σειρά από άρθρα και βιβλία τα οποία παρατίθενται αναλυτικά στην αντίστοιχη ενότητα. Για τον εντοπισμό της βιβλιογραφίας χρησιμοποιήθηκαν οι ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων Ebsco και Google Scholar. Η συλλογή των στοιχείων έγινε μέσω ερωτηματολογίου. Απευθυνθήκαμε σε επιχειρήσεις που ανήκουν στον ελλαδικό χώρο και δραστηριοποιούνται στους τομείς της παραγωγής, του εμπορίου και των υπηρεσιών, ενώ η ανάλυση των στοιχείων έγινε χρησιμοποιώντας τη μέθοδο παλινδρόμησης Ordered Probit. Η μελέτη της βιβλιογραφίας μας οδήγησε στη διαμόρφωση συνολικά εννέα υποθέσεων σχετικά με τη σύνδεση καθεμίας ανταγωνιστικής στρατηγικής με τις στρατηγικές διεθνοποίησης. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας ορισμένες υποθέσεις επιβεβαιώθηκαν, ορισμένες απορρίφθηκαν, ενώ προέκυψαν και πολύ ενδιαφέρουσες επιπλέον συσχετίσεις. Συνολικά τα αποτελέσματα αναδεικνύουν δέκα στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις που διαμορφώνουν ένα πρωταρχικό μοτίβο σχετικά με τη σύνδεση των ανταγωνιστικών στρατηγικών και των στρατηγικών διεθνοποίησης, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο για τα στελέχη των επιχειρήσεων, σχετικά με την απόφαση για το ποιον τρόπο διεθνοποίησης να επιλέξουν ή να απορρίψουν βάσει της ανταγωνιστικής τους στρατηγικής προκειμένου να οδηγήσουν την επιχείρησή τους στην επιτυχία. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε έρχεται να καλύψει το ερευνητικό κενό που υπάρχει σχετικά με τη σύνδεση των ανταγωνιστικών στρατηγικών με τους τρόπους διεθνοποίησης των επιχειρήσεων και δημιουργεί το έδαφος για περαιτέρω διερεύνηση του εν λόγω θέματος.
The scope of this master thesis is to create a model that will define the relationship between competitive strategies and internationalization strategies of organizations. This model will guide companies during their international expansion to choose the strategy that will allow them to exploit the advantages, capabilities, and structure of the competitive strategy they have already developed. Given the complex and insecure business environment of nowadays, the choice of both internationalization strategy and competitive strategy is very crucial for the survival and long-term success of a company. We hope this model will be very useful to managers and help them lead their company to success. For the formulation of the model quantitative research was conducted. We defined the attractiveness of eleven ways of internationalization as dependent variables and the competitive strategies as independent variables. We also used as control variables demographic and managerial attributes of the companies participated in the research. For the definition of competitive strategies, we conducted factor analysis using the twenty-one competitive methods of Dess and Davis. Our theoretical background is based on Michael Porter’s theory. We searched thoroughly the existing literature about Porter’s theory for business industry, competitive advantage and competitive strategies, as well as about alternative competitive theories and review of Porter’s theory. In order to capture the attractiveness of internationalization strategies we studied a variety of books and publications that are presented in detail in the relevant section. Literature research was conducted using Ebsco and Google Scholar electronic databases. Data was collected through a questionnaire. We sent the questionnaire to companies that are based in Greece and function in the services sector, manufacturing sector and trade sector. Data analysis was conducted using the Ordered Probit regression method. After the analytical study of the theoretical background, nine hypotheses were formulated regarding the relationship of competitive strategies and internationalization strategies. After the analysis of the collected data, some of the hypotheses was confirmed, others were rejected and new important correlations also arised. In total, the results of the research raised ten statistically important correlations between competitive strategies and internationalization strategies, that can formulate an initial model to explain their relationship. This model can help managers select or reject internationalization strategies based on the competitive strategy they have already developed and implemented. The research that was conducted for this master thesis can contribute to the current gap of the research field regarding the link between competitive strategies and internationalization strategies and inspire for further research.
Λέξη κλειδί :Ανταγωνιστικές στρατηγικές
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Διεθνοποίηση
Στρατηγικές διεθνοποίησης
Τρόποι διεθνοποίησης
Competitive strategies
Competitive advantage
Internationalization
Internationalization strategies
Ways of internationalization
Διαθέσιμο από :2023-04-25 11:19:10
Ημερομηνία έκδοσης :30-12-2022
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-25 11:19:10
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Kapsimali_2022.pdf

Τύπος: application/pdf