Περίληψη : | Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Οι νεότερες γενιές μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουν κληθεί να βιώσουν καταστάσεις που οι προηγούμενες μόνο σε βιβλία είχαν διαβάσει. Πόλεμοι, πανδημίες, ραγδαίες κοινωνικο-πολιτικές αλλαγές και φυσικά κλιματική και ενεργειακή κρίση ως απόρροια της καταστροφής του περιβάλλοντος. Η κλιματική κρίση εκφράζεται ποσοτικά κυρίως μέσω της αύξησης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Σημαντική πηγή παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου είναι οι μεταφορές, με τις επίγειες να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο “κομμάτι της πίτας”. Κύριο μέσο αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος είναι η μετάβαση σε ένα λιγότερο επιβλαβές καύσιμο, με μειωμένες ή ακόμα και μηδενικές εκπομπές. Το καύσιμο αυτό είναι φυσικά η ηλεκτρική ενέργεια, παραγόμενη αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στη συμβολή των χερσαίων μεταφορών στην κλιματική κρίση.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατίθενται στοιχεία σχετικά με το στόλο ιδιωτικών οχημάτων και στη συνέχεια, αξιοποιώντας δεδομένα προηγούμενων ετών γίνεται μία εκτίμηση για το πλήθος των ιδιωτικών οχημάτων που θα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά μέχρι το 2030. Παρατίθενται επίσης στατιστικά στοιχεία για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας.Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μία προσπάθεια υπολογισμού του συνολικού κόστους κτήσης (TCO, Total Cost of Ownership) διαφορετικών, ως προς το καύσιμο, κατηγοριών οχημάτων (βενζινοκίνητα, mild-hybrid, plug-in hybrid και Battery Electric Vehicles). Γίνεται σύγκριση στα κόστη αυτά, σε συνάρτηση με διαφορετικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, καυσίμων και προεξοφλητικού επιτοκίου. Έτσι προσδιορίζεται ποιος τύπος οχήματος συμφέρει οικονομικά την τρέχουσα χρονική περίοδο αλλά και για ποιες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμου τα δεδομένα μπορεί να μεταβληθούν.Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε άλλους σημαντικούς παράγοντες πέραν του κόστους αγοράς και λειτουργίας, που μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και σχετίζονται κυρίως με τεχνικά θέματα. The world around us is changing at a rapid pace. The younger generations have been called upon to experience situations that previous ones had only read about in books, within a short period of time. Wars, pandemics, rapid social and political changes, and of course, climate and energy crisis as a result of environmental destruction.The climate crisis is mainly expressed quantitatively through the increase in greenhouse gas emissions. A significant source of greenhouse gas production is transportation, with road transport occupying the largest "piece of the pie". The main means of addressing this problem is the transition to a less harmful fuel with reduced or even zero emissions. This fuel is, of course, electricity generated exclusively from renewable sources.The first chapter of this study refers to statistical data regarding the contribution of road transport to the climate crisis. The second chapter presents data regarding the fleet of private vehicles, and then, utilizing data from previous years, an estimate is made for the number of private vehicles that will be on the Greek market by 2030. Additionally, statistical data is presented for the market of electric vehicles both globally and in our country.In the third chapter, an attempt is made to calculate the Total Cost of Ownership (TCO) of different categories of vehicles (gasoline-powered, mild-hybrid, plug-in hybrid, and Battery Electric Vehicles) with respect to fuel. A comparison is made between these costs, depending on different prices of electricity, fuel, and discount rates. This determines which type of vehicle is financially advantageous in the current period and for which prices of electricity and fuel the data can change.The fourth chapter refers to other important factors beyond the purchase and operational costs that may hinder the development of electrification in our country, mainly related to technical issues.
|
---|