Περίληψη : | Η Κύπρος έχει αναπτύξει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα με σκοπό να προσελκύσει ξένες εταιρείες να έχουν ως έδρα τους την Κύπρο για τις διεθνείς τους δραστηριότητες. Έχοντας άριστες σχέσεις με χώρες κλειδιά της Ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής και έχοντας εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε) όσον αφορά ζητήματα μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η Κύπρος μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ευέλικτο επιχειρηματικό κέντρο της περιοχής. Το θεσμικό πλαίσιο για τις ξένες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβάνει φορολογικά κίνητρα, την ελευθεροποίηση διακίνησης κεφαλαίου, τη βελτίωση των αεροσυγκοινωνιών, λιμανιών και τηλεπικοινωνιών και πολλά άλλα. Σήμερα, πολλές ξένες επιχειρήσεις της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας έχουν ως έδρα τους την Κύπρο για τις διεθνείς δραστηριότητες τους. Βασικός σκοπός της εκπόνησης αυτής της εργασίας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εναρμονιστεί με το κοινοτικό κεκτημένο στον τομέα της άμεσης φορολογίας και συγκεκριμένα εάν το φορολογικό καθεστώς των υπεράκτιων εταιρειών είναι συνυφασμένο με τις επιταγές του κοινοτικού κεκτημένου. Κάθε κράτος μέλος έχει την υποχρέωση να εντάσσει στην εθνική του νομοθεσία τις κοινοτικές οδηγίες έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η πλήρης εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου. Στην αρχή της εργασίας παρουσιάζεται η κυπριακή νομοθεσία που αφορά τη φορολογία των εταιρειών πριν την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε. Μετά παρουσιάζονται ι κοινοτικές οδηγίες που άπτονται της υπερεθνικής συνεργασίας των εταιρειών και γενικότερα όλες οι ανακοινώσεις τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) που αφορούν την άμεση φορολογία. Στο πιο κάτω μέρος αναλύονται υποθέσεις που ανέλαβε το ΔΕΚ που δείχνουν πως εθνικές ενέργειες επηρεάζουν τις τέσσερις βασικές ελευθερίες και καθιστούν τις εθνικές νομοθεσίες μη συμβατές με το κοινοτικό κεκτημένο. Στο τέλος, γίνεται μια αποτίμηση για το εάν έχει επιτευχθεί η εναρμόνιση της κυπριακής νομοθεσίας με το κοινοτικό κεκτημένο μετά την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε.
|
---|